PRESONUS Eris E8 - Monitor Aktywny

Numer katalogowy: PRE ERIS E8
Cena brutto 895,00 zł
Cena netto 727,64 zł
Na zamówienie. wysyłka w 3-14 dni roboczych (magazyn zewnętrzny) *
szt.
0
0
0
0
Kategoria
Marka
RodzajMonitory studyjne
Zasilanie kolumnyAktywne
Wejścia
Symetryczne XLR
Symetryczne ¼” TRS
Niesymetryczne RCA
Wydajność
Pasmo przenoszenia35 Hz - 22 kHz,
Zwrotnica - częstotliwość podziału2.2 kHz
Wzmacniacz przetwornika niskotonowego75 W
Wzmacniacz przetwornika wysokotonowego65 W
Poziom szczytowy SPL [z 1 metra]105 dB,
Przetwornik niskich częstotliwości8-cali, kewlarowy
Przetwornik wysokotonowy1,25-calowy, kopułka jedwabna
Impedancja wejściowa10 kΩ
Układ regulacji
Regulacja poziomu VolumePotencjometr liniowy [A]
Regulacja pasma środka-6, 0, +6 dB
Regulacja pasma wysokiego-6, 0, +6 dB
Filtr górno-przepustowy [Low Cut]Ust. neutralne, 80 Hz, 100 Hz
Regulacja Acoustic SpaceCharakterystyka płaska, -2, -4 dB
Zabezpieczenia
Ekranowanie elektromagnetyczne [przed zakłóceniami radiowymi]
Układ anty-przepięciowy
Zabezpieczenie przed przegrzaniem
Włącznik/wyłącznik transjentów
Filtr subdźwiękowy
Bezpiecznik napięcia
Zasilanie
100-120 V ~50/60 Hz lub 220-240 V ~50/60 Hz
Kolumna
Laminowana winylem, płyta średniej gęstości
Budowa
Szerokość250 mm
Głębokość299 mm
Wysokość384 mm
Waga10,07 kg
Monitor aktywny marki PreSonus.

Uznałeś, że nagrywanie dźwięku to dziedzina, którą chcesz na poważnie zajmować się w przyszłości? Świetnie - przyszła pora, by sięgnąć po monitory studyjne PreSonus serii Eris. Na tanich głośniczkach komputerowych bądź kolumnach domowego stereo nigdy nie usłyszysz, co naprawdę dzieje się w miksie. Takie odsłuchy nie nadają się do miksowania dźwięków.
Co innego monitory Eris – to prawdziwe odsłuchy studyjne, które zapewnią ci wyjątkowo analityczne brzmienie, z dużą ilością basu i klarowną górą pasma. Właśnie takich odsłuchów potrzebujesz w swoim domowym studio. Monitory Eris spełnią wszelkie Twoje oczekiwania, bowiem wyposażono je w znakomicie zaprojektowane, kewlarowe przetworniki niskich tonów, niewielkiej masy przetworniki wysoko-tonowe z jedwabną kopułką, system wzmocnienia w klasie AB i zestaw regulacji, którym w profesjonalny sposób dostroisz brzmienie głośników do akustyki pomieszczenia.
Przy czym, monitory z serii Eris kosztują tak niewiele, że widząc ich cenę momentalnie pomyślisz, że taka okazja więcej się nie trafi. W serii Eris dostępne są dwa modele, więc możesz wybrać model odpowiedni do Twojego studia.

  • Kiedy rozmiar ma znaczenie
Jeśli zależy ci na potężniejszym brzmieniu niskich częstotliwości i większej mocy, model Eris E8 będzie tym, czego szukasz. Wyposażone w 8-calowy przetwornik nisko-tonowy z membraną kewlarową i  napędzane 75 W wzmacniaczem mocy w klasie AB, monitory schodzą w dole do częstotliwości 35 Hz. Podobnie jak E5, model E8 za sprawą 1.25-calowego [32 mm], przetwornika wysoko-tonowego z jedwabną kopułką, przetwarza dźwięki do częstotliwości 22 kHz. Tweeter w modelu E8 napędzany jest mocniejszym wzmacniaczem w klasie AB o mocy 65 W. Przy swojej większej mocy E8 wytwarza dźwięk na poziomie szczytowym SPL 105 dB.
Wszystkie odsłuchy Eris mają z przodu otwór bass-reflex, a ich obudowa jest wykonana z laminowanej winylem, średniej gęstości płyty MDF.

  • Wtyczkologia
Obydwa modele Eris wyposażono w symetryczne wejścia na złączach XLR oraz jack 6,3 mm TRS i niesymetryczne wejścia liniowe na złączach RCA. Przy podłączeniu przewodów do obu wejść symetrycznych, wejście TRS działa zamiast wejścia typu XLR. Sygnał z wejścia RCA sumowany jest w torze sygnałowym.

Z taką ilością wejść nigdy nie doświadczysz problemu z podłączeniem do monitorów Eris dowolnego źródła sygnału na poziomie liniowym [jeżeli urządzenie źródłowe ma wyjścia niesymetryczne typu ¼” TS, po prostu wykorzystaj przejściówkę ¼”- RCA lub przewód z właściwymi końcówkami].

  • Masz pełną kontrolę!
Współczesnych twórców charakteryzuje to, że tworzą muzykę w wielu różnych gatunkach i pracują nad nią w wielu, różnych miejscach. Monitory Eris możesz bez problemu zabrać ze sobą, zmieniając lokalizację w trakcie pracy nad muzyką. Tak samo łatwo, możesz dopasować brzmienie odsłuchów do akustyki konkretnego pomieszczenia, a nawet pod kątem muzyki, nad którą pracujesz.

Jedną z podstawowych funkcji regulacji jest kontroler Input Gain, którym ustawia się poziom sygnału zanim trafi do wzmacniacza mocy. Właśnie tak, w całym torze sygnałowym, dla każdego z kolejnych urządzeń trzeba ustawić poziomy w taki sposób, by finalnie uzyskać czysty sygnał, na optymalnym poziomie. O tej gałce będziesz mógł zapomnieć w momencie, gdy już ustawisz odpowiednie poziomy dla całego łańcucha urządzeń.

Monitory Eris E8 wyposażono w sekcję korekcji Acoustic Tuning [High, Mid oraz filtr Low Cut]. Te regulatory służą do ustawienia poziomu tłumienia bądź podbicia najważniejszych zakresów pasma i z ich pomocą zoptymalizujesz brzmienie monitorów. Możesz też symulować brzmienie innych zestawów – co oznacza, że sprawdzisz, jak Twoje miksy brzmią np. w systemie samochodowym lub na przenośnym odtwarzaczu. Regulator Low przydaje się także w przypadku, gdy prócz odsłuchów E8 korzystasz z dodatkowego subwoofera.

Obok regulacji Acoustic Tuning, w monitorach Eris znajdziesz trój-pozycyjny przełącznik Acoustic Space do zmiany parametrów filtra drugiego rzędu ustawionego na częstotliwości 800 Hz. Przełącznikiem możesz wybrać wartość tłumienia niższego zakresu pasma [bez tłumienia, -2 dB i -4 dB] w przypadku, gdy monitory stoją blisko ściany lub w rogu pomieszczenia. Jeśli nie chcesz tłumić częstotliwości basowych, ustaw przełącznik w położeniu 0 dB.

Taki zestaw regulacji pozwala ustawić liniową charakterystykę odsłuchów i precyzyjnie kontrolować brzmienie ścieżek. Co więcej, można tworzyć symulacje różnych środowisk akustycznych. Nie musisz już słuchać miksów w samochodzie, na tanich głośnikach komputerowych czy domowym zestawie stereo, aby sprawdzić jak muzyka zabrzmi na innych systemach. Zamiast tego zmień charakterystykę brzmienia monitorów Eris i przetestuj miksy bez wychodzenia ze studia. Żadne inne odsłuchy w tym przedziale cenowym nie zapewnią ci takich możliwości kontroli brzmienia.

  • Bezpieczeństwo ma znaczenie
Problem zakłóceń zewnętrznych dotyka większości głośników. Jednak monitory Eris wyposażono w system zabezpieczeń przed większością z nich. Ekranowanie elektromagnetyczne izoluje przed zakłóceniami radiowymi, które często przedostają się do sygnału i mogą być słyszalne [jeżeli kiedykolwiek słyszałeś jak w głośniku wzmacniacza gitarowego nagle pojawia się głos lektora z audycji radiowej, będziesz wiedział, o jakie zakłócenia chodzi].


Monitory Eris posiadają też zabezpieczenie przed przegrzaniem i układ anty-przepięciowy zapobiegający zniszczeniu głośników w przypadku zwarcia na końcówkach.
W końcu, wzmacniacze mocy wyposażono w system „miękkiego startu”. Nigdy nie doświadczysz - powodującego uszkodzenia - trzasku w głośnikach w momencie ich włączenia.

  • Liczy się brzmienie!
W tym momencie powinno być jasne, że monitory z serii Eris oferują znacznie więcej, niż można spodziewać się po budżetowych odsłuchach studyjnych. Co typowe dla PreSonusa, odsłuchy zbudowano z wysokiej jakości komponentów, cała konstrukcja budzi zaufanie, a monitory grają dźwiękiem profesjonalnej jakości. Eris'ki mają niewielkie wymiary, są lekkie i wyglądają tak samo zawodowo, jak brzmią.
Tym, co naprawdę wyróżnia je spośród reszty odsłuchów w podobnym zakresie cenowym jest system regulacji barwy, za pomocą którego użytkownik może dopasować charakter brzmienia dokładnie według własnych potrzeb.


Ale, nie ufaj nam tylko i wyłącznie na słowo. Odwiedź najbliższego partnera handlowego Audiostacji i na własne uszy przekonaj się jak grają modele Eris E5 i E8!

Funkcje:
  • Przetwornik niskich częstotliwości: 8-cale [E8], membrana kewlarowa,
  • Przetwornik wysokich częstotliwości: 1-calowy [25 mm], ultra-lekka, jedwabna kopułka,
  • Wzmocnienie biamp, w klasie AB, 130 W [E8],
  • Otwór bass-reflex, zapewnia jeszcze lepsze przetwarzanie częstotliwości basowych,
  • System regulacji: Midrange [±6 dB, płynna regulacja], HF [±6 dB, płynna regulacja], High-Pass [Wył- Off, 80 Hz, 100 Hz] i przełącznik Acoustic Space [płaska charakterystyka, -2, -4 dB] do precyzyjnego ustawienia konturu,
  • Monitory ekranowane, zabezpieczone przed przegrzaniem, przed sygnałami o zbyt dużym natężeniu oraz subdźwiękami, układ anty-przepięciowy,
  • Zoptymalizowane pod kątem redukcji rezonansów,
  • Wejścia symetryczne na złączach XLR/ 6,35 jack i niesymetryczne RCA,
  • Maksymalny, stały poziom SPL:  105 dB [E8].

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.