Universal Audio Apollo Interface 16, interfejs audio

Numer katalogowy: UA APOLLO 16
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Specyfikacja
System
Wejścia i wyjścia
Analogowe wejścia liniowe16
Analogowe wyjścia liniowe16
Analogowe wyjścia monitorowe2 (1 para stereo)
AES/EBU1 wejście stereo, 1 wyjście stereo
Dwa porty FireWire 800IEEE 1394b
Dwa porty Thunderboltprzez opcjonalnie montowaną kartę
Word Clock1 wejście, 1 wyjście
KonwersjaAnalog/Cyfra - Cyfra/Analog
Obsługiwane częstotliwości próbkowania44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz
Rozdzielczość bitowa Analog/Cyfra24 bity
Jednoczesna konwersja analogowo-cyfrowa16 kanałów
Jednoczesna konwersja cyfrowo-analogowa18 kanałów
Opóźnienie dla toru analogowego1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz)
Opóźnienie dla toru analogowegoz wł. szeregowo w programie Console 4 wtyczkami UAD-2: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz)
ANALOGOWE WEJŚCIA I WYJŚCIA
Wejścia analogowe1- 16
Zakres dynamiki119,25 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu119,25 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-112 dB (przy -1 dBFS
Współczynnik tłumienia sygnału współbieżnego (CMRR)- 75 dB
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz (±0,05 dB)
Separacja międzykanałowa (przesłuch)-138 dB
Impedancja wejściowa10 kOm
Ustawienia wzmocnienia Gain+4 dBu lub -10 dBV (poziom referencyjny ustalany parzyście)
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla +4 dBu, symetrycznie)20.22 dBu (18 dBV, 7.94 VRMS, 0 dBFS)
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla -10 dBV, symetrycznie)14,22 dBu (12 dBV, 3,98 VRMS, 0 dBFS)
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla -10 dBV, pojedynczo)8,22 dBu (6 dBV, 2 VRMS, 0 dBFS)
Równowaga sygnałów w stereo±0.01 dB
Typ złączyDwa złącza wejściowe DB25, typ Tascam
Wyjścia analogowe 1 – 16
Zakres dynamiczny118,5 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu118,2 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-107,5 dB przy -1 dBFS
Typ złączy2 złącza wejściowe DB25, typ Tascam
Wyjścia Monitor 1 - 2
Zakres dynamiczny115 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu115 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-105,5 dB przy -1 dBFS
Regulacja wzmocnienia Gain (pokrętło Monitor)od -nieskończ. do 0 dBFS
Typ złączyDwa symetryczne złącza XLR (typ męski, pin 2 - sygnał)
Dla wszystkich wyjść analogowych
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz (±0,05 dB)
Separacja międzykanałowa (przesłuch)-120 dB
Impedancja wyjściowa600 Ω
Równowaga sygnałów w stereo±0.01 dB
Ustawienia wzmocnienia Gain+4 dBu lub -10 dBV (poziom referencyjny ustalany parzyście)
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla +4 dBu, symetrycznie)20.22 dBu (18 dBV, 7.94 VRMS, 0 dBFS)
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla -10 dBV, symetrycznie)14,22 dBu (12 dBV, 3,98 VRMS, 0 dBFS)
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla -10 dBV, pojedynczo)8,22 dBu (6 dBV, 2 VRMS, 0 dBFS)
CYFROWE WEJŚCIA I WYJŚCIA
AES/EBU
Rodzaj złączaXLR
FormatIEC 60958 Type I
MADI
Typ złączapodwójne, optyczne złącze SC (ISO/IEC 9314-3)
FormatAES10
Obsługiwane trybyprzy cz. próbk. 88.2 kHz i wyższych: Standard, Legacy
Word Clock
Rodzaj złączaBNC
Ograniczenia±0.5% dla każdej z obsługiwanych częstotliwości próbkowania
Wejście Word Clock75 Om, z wyłącznikiem
Źródła synchronizacji
Wewnętrzna, Word Clock, AES/EBU
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zasilaniezasilacz zewnętrzny AC - DC, wewnętrzne DC - DC
Typ złącza ACIEC męskie
Wymagania prądowe AC100V – 240V AC, 50 – 60 Hz
Typ złącza DCXLR 4-pinowe męskie blokowane (Neutrik P/N NC4MDM3-H)
Wymagania prądowe DC12 VDC, ±5%
Maksymalny pobór mocy40 Watts (55 Watt przy zasilaniu zewnętrznych urządzeń przez Thunderbolt)
BUDOWA
Wymiary
Szerokość483 mm (19”)
Wysokość44 mm - 1U rack (1.75”)
Głębokość, sama obudowa308 mm (12.125”)
Głębokość, z regulatorami i końcówkami złączy343 mm (13,75”)
Wymiary w opakowaniu610 x 432 x 203 mm (24” x 17” x 8”)
Waga
Waga w opakowaniu (pudełko i akcesoria)8.2 kg
Waga (samo urządzenie)4.1 kg
W komplecie
Interfejs Audio Apollo 16
Zasilacz zewnętrzny
Instrukcja obsługi do interfejsu Apollo 16
Przewód FireWire 800
2 Przewody zasilające IEC AC (USA i Europa)
Zestaw 4 wkrętów do montażu w racku
Katalog produktów Universal Audio
Interfejs audio marki Universal Audio.

Apollo 16
to sztandarowy interfejs audio firmy Universal Audio oferujący najwyższej jakości konwersję sygnałów 24-bity/192 kHz, wyposażony w 16 analogowych wejść i 16 analogowych wyjść - co oznacza dwukrotnie większą ilość analogowych złączy niż w oryginalnym modelu Apollo. Bezkompromisowy interfejs FireWire/z opcją podłączenia przez Thunderbolt zapewnia najwyższą jakość dźwięku i wygodną pracę z wykorzystaniem pokładowego procesora UAD-2 QUAD. Z Apollo 16 ścieżki możesz przetwarzać w czasie rzeczywistym używając klasycznych, emulujących analogowe urządzenia wtyczek UAD - takich, jak Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych - na komputerach z systemami Mac i Windows 7.*


Profesjonalny zestaw złączy i możliwość łączenia interfejsów w pary (wówczas do dyspozycji mamy 32 x 32 analogowe wejścia i wyjścia), czynią z Apollo 16 nowy standard w dziedzinie rejestracji dźwięków o klasycznym, analogowym charakterze i w wysokiej rozdzielczości.

* wymagany system operacyjny Windows 7 64-bity i dobrej jakości adapter z PCIe do FireWire. Thunderbolt tylko dla komputerów Macintosh.

Konwersja 24-bity/192 kHz - najwyższy, światowy poziom
Nagrywanie, miksowanie i mastering z wtyczkami UAD - w czasie rzeczywistym
Wyposażony standardowo w procesor UAD-2 QUAD Apollo 16 umożliwia rejestrację z użyciem wtyczek UAD - przy latencji poniżej 2ms. Dźwięki możesz monitorować i przetwarzać z pomocą niesamowitych emulacji klasycznych analogowych urządzeń, takich jak Ampex, Lexicon, Manley, Neve, Roland, SSL, Studer i wielu innych. Co najlepsze, z Apollo 16 przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym jest możliwe także w trakcie miksowania i masteringu, więc osoby zajmujące się produkcją muzyki wtyczki UAD (VST, RTAS, AU) będą miały zawsze pod ręką, na każdym etapie procesu twórczego.


Analogowe łącza w układzie 16x16 z opcją rozszerzenia, plus zaawansowane wysyłki
Apollo 16 posiada pokaźną liczbę 16 x 16 analogowych wejść i wyjść, które są dostępne poprzez wygodne złącza DB-25 — to idealne rozwiązanie w przypadku łączenia interfejsu z konsoletą, zewnętrznymi procesorami, systemami podsłuchowymi/słuchawkowymi itp. Do obsługi naprawdę dużych, profesjonalnych sesji można łączyć dwa moduły Apollo 16 - kaskadowo za pomocą MADI - tworząc system oparty na ośmiu procesorach UAD, z równoległym układem 32 x 32 analogowych wejść i wyjść. W zestawie złączy audio dostępnych na panelu tylnym Apollo 16 znalazły się też specjalne wyjścia monitorowe na złączach XLR, oraz stereofoniczne wejście i wyjście cyfrowe w formacie AES-EBU.


Kolejnym rozwiązaniem zwiększającym możliwości konfiguracji Apollo 16 są cztery stereofoniczne miksy Cue z indywidualnie przypisywanymi wyjściami, oraz nowa funkcja wirtualnych połączeń „Virtual I/O" przydatna np. przy przetwarzaniu ścieżek w programie DAW i obsługi instrumentów wirtualnych w czasie rzeczywistym za pomocą procesora UAD.


Thunderbolt™ - błyskawiczne połączenie z Macintoshem
Apollo 16 to interfejs obsługujący opracowaną przez firmę Intel i implementowaną w komputerach Mac, technologię przesyłu danych Thunderbolt. Na panelu tylnym umieszczono gniazdo, w którym użytkownik instaluje opcjonalną kartę Thunderbolt (sprzedawana osobno) z dwoma portami w tym formacie. Thunderbolt pozwala na uruchomienie większej liczby wtyczek UAD, zapewnia lepszą wydajność, niższą latencję w programach DAW oraz mniejszy rozmiar bufora audio w porównaniu ze standardowym połączeniem przez FireWire.


Ponieważ łącze Thunderbolt ma znacznie wyższą przepustowość niż FireWire, zachowując pełną wydajność systemu, w warunkach studyjnych do Apollo 16 można podłączyć jednocześnie więcej urządzeń, takich jak: dyski twarde, procesory oraz dodatkowe monitory komputerowe. Przez Thunderbolt (potrzebne przejście z Thunderbolt-do-PCIe) można podłączyć także karty-akceleratory DSP UAD-2 i w ten, prosty sposób zwiększyć moc przetwarzania dla wtyczek UAD.

Jeszcze lepsza integracja - z Pro Tools, Logic, Cubase i innymi programami
Sterowniki Core Audio i ASIO dostępne dla Apollo 16 są kompatybilne z wszystkimi najważniejszymi programami DAW: Pro Tools, Logic Pro, Cubase, Live i innymi. Po za tym, do Apollo 16 dołączona jest aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS), które pozwalają na zarządzanie i przywracanie wszelkich ustawień interfejsu oraz pluginów UAD dla sesji DAW, nawet po kilku miesiącach czy latach. W nowym trybie “PT Mode”, przeznaczonym dla programu Pro Tools, można użyć wszystkich 16 analogowych wejść i wyjść do podłączenia zewnętrznych urządzeń w trybie insert i w pełni wykorzystać dostępne złącza analogowe.

Znakomicie zaprojektowany- pod każdym względem
Apollo 16 to sprzęt dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Znajdziesz w nim wiele detali, które ułatwią Ci szybką, bezproblemową pracę - co jest gwarancją lepszych rezultatów. Na przykład, wyjścia analogowe Monitor są sterowane cyfrowo, więc nie tracisz na rozdzielczości audio w momencie wzmocnienia sygnału. W sekcji LED-owych wskaźników poziomów sygnału na wyjściach i wyjściach działa ponad 195 jasnych diod świetlnych. Wszystkie regulatory na panelu przednim oraz złącza dostępne z tyłu to komponenty najwyższej, profesjonalnej jakości. W końcu, funkcja pracy w trybie samodzielnym oznacza, że możesz korzystać z połączeń audio w Apollo 16 oraz z ostatnio używanych ustawień miksera DSP bez konieczności podłączania komputera.

Apollo 16 - Przykłady konfiguracji sprzętowych
  • Panel przedni i tylny
W interfejsie Apollo 16 wszystkie, najczęściej używane w trakcie nagrywania i pracy funkcje znajdują się na panelu przednim - masz do nich szybki i bezpośredni dostęp. Tak samo, na tylnym panelu ulokowano najważniejsze, wyspecjalizowane, wysokiej jakości wejścia i wyjścia, których używa się w każdym, typowym studiu produkującym dźwięki.
  • Konfiguracja podstawowa
Na tym rysunku pokazana jest podstawowa konfiguracja systemu opartego na Apollo 16. W przykładzie wykorzystano wyłącznie urządzenia analogowe; cyfrowe wejścia/wyjścia nie zostały użyte.

Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Oba porty FireWire służą do połączenia z głównym komputerem.
• Do wyjść monitorowych podłączone zostały monitory aktywne (bądź zestaw głośniki + wzmacniacz)
• Wielozłącza DB25 wykorzystano do połączenia ze sprzętem obsługującym sygnały na poziomie liniowym
• Chociaż w przykładzie pokazane są końcówki XLR, z wielozłącza DB25 można wyprowadzić przewody z końcówkami XLR, TRS, bądź z następnym złączem DB25

Konfiguracja Thunderbolt
Ten diagram pokazuje jak Apollo 16 można podłączyć do komputera głównego wykorzystując opcjonalną kartę z portami Thunderbolt.


Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Aby Apollo 16 podłączyć za pomocą złączy Thunderbolt niezbędna jest opcjonalna karta Thunderbolt (sprzedawana osobno), którą instaluje się z tyłu interfejsu.
• Obu portów Thunderbolt można użyć do połączenia z głównym komputerem.
• Do drugiego portu w opcjonalnej karcie Thunderbolt podłączona jest zewnętrzna karta UAD-2 PCIe w obudowie z wyjściem Thunderbolt
• Do wyjścia AES/EBU podłączono odsłuchy wyposażone w wejście AES/EBU
• Funkcję powielenia sygnału z wyjścia Monitor na wyjściu AES/EBU (AES/EBU Mirrors Monitor 1-2) włącza się w ustawieniach aplikacji Console. Wówczas, dostępnym z przodu Apollo 16 pokrętłem MONITOR można regulować poziom głośności w monitorach odsłuchowych posiadających wejście AES/EBU
• Do Apollo 16 podłączone jest także zewnętrzne urządzenie FireWire 800 (opcjonalna karta Thunderbolt pozwala wykorzystać Apollo 16 w roli huba FireWire 800)
• Do obu portów FireWire można podłączyć zewnętrzny dysk twardy FireWire


Zestaw podwójny – połączenie przez FireWire
Ten rysunek ilustruje w jaki sposób połączyć dwa interfejsy Apollo 16 tak, aby razem działały jako jeden system oferujący 32 równoległe wejścia analogowe i 32 równoległe wyjścia analogowe, i połączony z komputerem głównym poprzez FireWire.

Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Jeden interfejs Apollo 16 działa jako urządzenie nadrzędne (Monitor), do którego podłączono monitory odsłuchowe
• Kolejny Apollo 16 to Expander, czyli moduł rozszerzający liczbę wejść i wyjść
• Interfejs oznaczony jako Monitor łączy się z komputerem głównym przez FireWire 800 (w tym celu można użyć obu portów FW)
• Interfejs oznaczony jako Expander połączony jest z interfejsem nadrzędnym Monitor za pomocą przewodu FireWire 800 (w tym celu można użyć obu dostępnych portów FireWire)
• Wyjście MADI OUT modułu Expander należy połączyć z wejściem MADI IN modułu Monitor za pomocą kabla MADI.


Zestaw podwójny – połączenie przez Thunderbolt
Ten diagram pokazuje, w jaki sposób połączyć dwa interfejsy Apollo 16 tak, aby razem działały jako jeden system oferujący 32 równoległe wejścia analogowe i 32 równoległe wyjścia analogowe.

Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• W obu modułach trzeba zainstalować opcjonalną kartę Thunderbolt
• Jeden interfejs Apollo 16 działa tutaj jako urządzenie nadrzędne (Monitor), do którego podłączono monitory odsłuchowe
• Kolejny Apollo 16 działa jako Expander, czyli moduł poszerzający liczbę dostępnych wejść i wyjść
• Moduł oznaczony jako Monitor należy podłączyć do komputera głównego przez porty w opcjonalnej karcie Thunderbolt (można wykorzystać oba porty Thunderbolt)
• Apollo 16 oznaczony jako Expander należy połączyć z Apollo 16 nadrzędnym Monitor za pomocą kabla Thunderbolt (w tym celu można użyć obu portów Thunderbolt)
• Wyjście MADI OUT modułu Expander należy połączyć z wejściem MADI IN modułu Monitor za pomocą kabla MADI.

PODSTAWOWE FUNKCJE:
Sztandarowy produkt Universal Audio, najwyższej klasy interfejs audio FireWire/z opcją Thunderbolt, dla komputerów Mac i z systemem Windows 7*

  • 16 x 16 analogowych wejść i wyjść, dostępnych przez złącza DB-25 — idealne rozwiązanie przy podłączeniu do konsolet lub zewnętrznych przedwzmacniaczy itp.
  • Procesor UAD-2 QUAD zapewnia minimalne opóźnienie (poniżej 2 ms) podczas przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym, w trakcie rejestracji i miksowania.
  • Opcjonalna karta Thunderbolt - do połączenia nowej generacji z kompatybilnymi komputerami Macintosh (sprzedawana osobno)
  • Cztery stereofoniczne miksy Cue z pełną konfiguracją wyjść
  • Funkcja łączenia dwóch interfejsów Apollo 16 kaskadowo, za pomocą MADI - razem daje to 32 x 32 analogowe wejścia i wyjścia
  • Tryb PT - łatwa konfiguracja połączeń insertowych do zewnętrznego sprzętu w programie Pro Tools
  • Funkcja Virtual I/O - przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym dla instrumentów wirtualnych i ścieżek w programach wielośladowych DAW
  • Specjalne wyjścia monitorowe na złączach XLR, oraz cyfrowe, stereofoniczne wejście i wyjście w formacie AES-EBU
  • W komplecie zestaw wtyczek "Analog Classic": LA-2A Classic Audio Leveler, 1176LN Limiting Amplifier oraz Pultec EQP-1A EQ
  • Wtyczka Console Recall (VST/RTAS/AU) - przywołanie wszystkich ustawień dla sesji w programach DAW
  • Pełna kompatybilność z systemami DSP UAD-2 (wymagany system operacyjny Windows 7 64-bity i dobrej jakości adapter z PCIe do FireWire. Thunderbolt tylko dla komputerów Macintosh).

Minimalne wymagania systemowe dla UAD:

  • (PC) Windows 7, wersja 64-bitowa z SP1
  • (Mac) OS X 10.6.8 Snow Leopard, 10.7 Lion, lub 10.8 Mountain Lion
  • 2 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
  • Wolne złącze PCI Express (PCIe) dla każdej z kart UAD-2
  • Port FireWire 800* dla UAD-2 Satellite, Apollo lub Apollo 16
  • Minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 800 (1024 x 900 dla Apollo i Apollo 16)
  • Połączenie z Internetem - do pobierania i autoryzacji wtyczek UAD
  • Oprogramowanie obsługujące wtyczki w formatach VST, Audio Units lub RTAS


* dla komputerów z systemem Windows, do podłączenia interfejsów Apollo, Apollo 16 i UAD-2 Satellite niezbędna jest dobrej jakości karta z przejściem z PCIe do FireWire.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.