Universal Audio Apollo Interface 16, interfejs audio
Adres e-mail podany przy korzystaniu z funkcji powiadamiania będzie użyty wyłącznie do wysłania powiadomienia. Po wysyłce powiadomienia lub upływie terminu wspomniany adres e-mail zostanie usunięty z bazy.
Jeśli produkt jest wciąż produkowany i będzie dostępny, powróci do oferty Megascena.pl. Witryna Megascena.pl jest aktualizowana codziennie.
Kategoria | interface audio |
Marka | Universal Audio |
Specyfikacja | |
System | |
Wejścia i wyjścia | |
Analogowe wejścia liniowe | 16 |
Analogowe wyjścia liniowe | 16 |
Analogowe wyjścia monitorowe | 2 (1 para stereo) |
AES/EBU | 1 wejście stereo, 1 wyjście stereo |
Dwa porty FireWire 800 | IEEE 1394b |
Dwa porty Thunderbolt | przez opcjonalnie montowaną kartę |
Word Clock | 1 wejście, 1 wyjście |
Konwersja | Analog/Cyfra - Cyfra/Analog |
Obsługiwane częstotliwości próbkowania | 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz |
Rozdzielczość bitowa Analog/Cyfra | 24 bity |
Jednoczesna konwersja analogowo-cyfrowa | 16 kanałów |
Jednoczesna konwersja cyfrowo-analogowa | 18 kanałów |
Opóźnienie dla toru analogowego | 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz) |
Opóźnienie dla toru analogowego | z wł. szeregowo w programie Console 4 wtyczkami UAD-2: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz) |
ANALOGOWE WEJŚCIA I WYJŚCIA | |
Wejścia analogowe | 1- 16 |
Zakres dynamiki | 119,25 dB (A-ważone) |
Odstęp sygnału od szumu | 119,25 dB (A-ważone) |
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum | -112 dB (przy -1 dBFS |
Współczynnik tłumienia sygnału współbieżnego (CMRR) | - 75 dB |
Pasmo przenoszenia | 20 Hz - 20 kHz (±0,05 dB) |
Separacja międzykanałowa (przesłuch) | -138 dB |
Impedancja wejściowa | 10 kOm |
Ustawienia wzmocnienia Gain | +4 dBu lub -10 dBV (poziom referencyjny ustalany parzyście) |
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla +4 dBu, symetrycznie) | 20.22 dBu (18 dBV, 7.94 VRMS, 0 dBFS) |
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla -10 dBV, symetrycznie) | 14,22 dBu (12 dBV, 3,98 VRMS, 0 dBFS) |
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla -10 dBV, pojedynczo) | 8,22 dBu (6 dBV, 2 VRMS, 0 dBFS) |
Równowaga sygnałów w stereo | ±0.01 dB |
Typ złączy | Dwa złącza wejściowe DB25, typ Tascam |
Wyjścia analogowe 1 – 16 | |
Zakres dynamiczny | 118,5 dB (A-ważone) |
Odstęp sygnału od szumu | 118,2 dB (A-ważone) |
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum | -107,5 dB przy -1 dBFS |
Typ złączy | 2 złącza wejściowe DB25, typ Tascam |
Wyjścia Monitor 1 - 2 | |
Zakres dynamiczny | 115 dB (A-ważone) |
Odstęp sygnału od szumu | 115 dB (A-ważone) |
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum | -105,5 dB przy -1 dBFS |
Regulacja wzmocnienia Gain (pokrętło Monitor) | od -nieskończ. do 0 dBFS |
Typ złączy | Dwa symetryczne złącza XLR (typ męski, pin 2 - sygnał) |
Dla wszystkich wyjść analogowych | |
Pasmo przenoszenia | 20 Hz - 20 kHz (±0,05 dB) |
Separacja międzykanałowa (przesłuch) | -120 dB |
Impedancja wyjściowa | 600 Ω |
Równowaga sygnałów w stereo | ±0.01 dB |
Ustawienia wzmocnienia Gain | +4 dBu lub -10 dBV (poziom referencyjny ustalany parzyście) |
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla +4 dBu, symetrycznie) | 20.22 dBu (18 dBV, 7.94 VRMS, 0 dBFS) |
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla -10 dBV, symetrycznie) | 14,22 dBu (12 dBV, 3,98 VRMS, 0 dBFS) |
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla -10 dBV, pojedynczo) | 8,22 dBu (6 dBV, 2 VRMS, 0 dBFS) |
CYFROWE WEJŚCIA I WYJŚCIA | |
AES/EBU | |
Rodzaj złącza | XLR |
Format | IEC 60958 Type I |
MADI | |
Typ złącza | podwójne, optyczne złącze SC (ISO/IEC 9314-3) |
Format | AES10 |
Obsługiwane tryby | przy cz. próbk. 88.2 kHz i wyższych: Standard, Legacy |
Word Clock | |
Rodzaj złącza | BNC |
Ograniczenia | ±0.5% dla każdej z obsługiwanych częstotliwości próbkowania |
Wejście Word Clock | 75 Om, z wyłącznikiem |
Źródła synchronizacji | |
Wewnętrzna, Word Clock, AES/EBU | |
UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zasilanie | zasilacz zewnętrzny AC - DC, wewnętrzne DC - DC |
Typ złącza AC | IEC męskie |
Wymagania prądowe AC | 100V – 240V AC, 50 – 60 Hz |
Typ złącza DC | XLR 4-pinowe męskie blokowane (Neutrik P/N NC4MDM3-H) |
Wymagania prądowe DC | 12 VDC, ±5% |
Maksymalny pobór mocy | 40 Watts (55 Watt przy zasilaniu zewnętrznych urządzeń przez Thunderbolt) |
BUDOWA | |
Wymiary | |
Szerokość | 483 mm (19”) |
Wysokość | 44 mm - 1U rack (1.75”) |
Głębokość, sama obudowa | 308 mm (12.125”) |
Głębokość, z regulatorami i końcówkami złączy | 343 mm (13,75”) |
Wymiary w opakowaniu | 610 x 432 x 203 mm (24” x 17” x 8”) |
Waga | |
Waga w opakowaniu (pudełko i akcesoria) | 8.2 kg |
Waga (samo urządzenie) | 4.1 kg |
W komplecie | |
Interfejs Audio Apollo 16 | |
Zasilacz zewnętrzny | |
Instrukcja obsługi do interfejsu Apollo 16 | |
Przewód FireWire 800 | |
2 Przewody zasilające IEC AC (USA i Europa) | |
Zestaw 4 wkrętów do montażu w racku | |
Katalog produktów Universal Audio |
Apollo 16 to sztandarowy interfejs audio firmy Universal Audio oferujący najwyższej jakości konwersję sygnałów 24-bity/192 kHz, wyposażony w 16 analogowych wejść i 16 analogowych wyjść - co oznacza dwukrotnie większą ilość analogowych złączy niż w oryginalnym modelu Apollo. Bezkompromisowy interfejs FireWire/z opcją podłączenia przez Thunderbolt zapewnia najwyższą jakość dźwięku i wygodną pracę z wykorzystaniem pokładowego procesora UAD-2 QUAD. Z Apollo 16 ścieżki możesz przetwarzać w czasie rzeczywistym używając klasycznych, emulujących analogowe urządzenia wtyczek UAD - takich, jak Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych - na komputerach z systemami Mac i Windows 7.*
Profesjonalny zestaw złączy i możliwość łączenia interfejsów w pary (wówczas do dyspozycji mamy 32 x 32 analogowe wejścia i wyjścia), czynią z Apollo 16 nowy standard w dziedzinie rejestracji dźwięków o klasycznym, analogowym charakterze i w wysokiej rozdzielczości.
* wymagany system operacyjny Windows 7 64-bity i dobrej jakości adapter z PCIe do FireWire. Thunderbolt tylko dla komputerów Macintosh.
Konwersja 24-bity/192 kHz - najwyższy, światowy poziom
Nagrywanie, miksowanie i mastering z wtyczkami UAD - w czasie rzeczywistym
Wyposażony standardowo w procesor UAD-2 QUAD Apollo 16 umożliwia rejestrację z użyciem wtyczek UAD - przy latencji poniżej 2ms. Dźwięki możesz monitorować i przetwarzać z pomocą niesamowitych emulacji klasycznych analogowych urządzeń, takich jak Ampex, Lexicon, Manley, Neve, Roland, SSL, Studer i wielu innych. Co najlepsze, z Apollo 16 przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym jest możliwe także w trakcie miksowania i masteringu, więc osoby zajmujące się produkcją muzyki wtyczki UAD (VST, RTAS, AU) będą miały zawsze pod ręką, na każdym etapie procesu twórczego.
Analogowe łącza w układzie 16x16 z opcją rozszerzenia, plus zaawansowane wysyłki
Apollo 16 posiada pokaźną liczbę 16 x 16 analogowych wejść i wyjść, które są dostępne poprzez wygodne złącza DB-25 — to idealne rozwiązanie w przypadku łączenia interfejsu z konsoletą, zewnętrznymi procesorami, systemami podsłuchowymi/słuchawkowymi itp. Do obsługi naprawdę dużych, profesjonalnych sesji można łączyć dwa moduły Apollo 16 - kaskadowo za pomocą MADI - tworząc system oparty na ośmiu procesorach UAD, z równoległym układem 32 x 32 analogowych wejść i wyjść. W zestawie złączy audio dostępnych na panelu tylnym Apollo 16 znalazły się też specjalne wyjścia monitorowe na złączach XLR, oraz stereofoniczne wejście i wyjście cyfrowe w formacie AES-EBU.
Kolejnym rozwiązaniem zwiększającym możliwości konfiguracji Apollo 16 są cztery stereofoniczne miksy Cue z indywidualnie przypisywanymi wyjściami, oraz nowa funkcja wirtualnych połączeń „Virtual I/O" przydatna np. przy przetwarzaniu ścieżek w programie DAW i obsługi instrumentów wirtualnych w czasie rzeczywistym za pomocą procesora UAD.
Thunderbolt™ - błyskawiczne połączenie z Macintoshem
Apollo 16 to interfejs obsługujący opracowaną przez firmę Intel i implementowaną w komputerach Mac, technologię przesyłu danych Thunderbolt. Na panelu tylnym umieszczono gniazdo, w którym użytkownik instaluje opcjonalną kartę Thunderbolt (sprzedawana osobno) z dwoma portami w tym formacie. Thunderbolt pozwala na uruchomienie większej liczby wtyczek UAD, zapewnia lepszą wydajność, niższą latencję w programach DAW oraz mniejszy rozmiar bufora audio w porównaniu ze standardowym połączeniem przez FireWire.
Ponieważ łącze Thunderbolt ma znacznie wyższą przepustowość niż FireWire, zachowując pełną wydajność systemu, w warunkach studyjnych do Apollo 16 można podłączyć jednocześnie więcej urządzeń, takich jak: dyski twarde, procesory oraz dodatkowe monitory komputerowe. Przez Thunderbolt (potrzebne przejście z Thunderbolt-do-PCIe) można podłączyć także karty-akceleratory DSP UAD-2 i w ten, prosty sposób zwiększyć moc przetwarzania dla wtyczek UAD.
Jeszcze lepsza integracja - z Pro Tools, Logic, Cubase i innymi programami
Sterowniki Core Audio i ASIO dostępne dla Apollo 16 są kompatybilne z wszystkimi najważniejszymi programami DAW: Pro Tools, Logic Pro, Cubase, Live i innymi. Po za tym, do Apollo 16 dołączona jest aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS), które pozwalają na zarządzanie i przywracanie wszelkich ustawień interfejsu oraz pluginów UAD dla sesji DAW, nawet po kilku miesiącach czy latach. W nowym trybie “PT Mode”, przeznaczonym dla programu Pro Tools, można użyć wszystkich 16 analogowych wejść i wyjść do podłączenia zewnętrznych urządzeń w trybie insert i w pełni wykorzystać dostępne złącza analogowe.
Znakomicie zaprojektowany- pod każdym względem
Apollo 16 to sprzęt dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Znajdziesz w nim wiele detali, które ułatwią Ci szybką, bezproblemową pracę - co jest gwarancją lepszych rezultatów. Na przykład, wyjścia analogowe Monitor są sterowane cyfrowo, więc nie tracisz na rozdzielczości audio w momencie wzmocnienia sygnału. W sekcji LED-owych wskaźników poziomów sygnału na wyjściach i wyjściach działa ponad 195 jasnych diod świetlnych. Wszystkie regulatory na panelu przednim oraz złącza dostępne z tyłu to komponenty najwyższej, profesjonalnej jakości. W końcu, funkcja pracy w trybie samodzielnym oznacza, że możesz korzystać z połączeń audio w Apollo 16 oraz z ostatnio używanych ustawień miksera DSP bez konieczności podłączania komputera.
Apollo 16 - Przykłady konfiguracji sprzętowych
- Panel przedni i tylny
- Konfiguracja podstawowa
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Oba porty FireWire służą do połączenia z głównym komputerem.
• Do wyjść monitorowych podłączone zostały monitory aktywne (bądź zestaw głośniki + wzmacniacz)
• Wielozłącza DB25 wykorzystano do połączenia ze sprzętem obsługującym sygnały na poziomie liniowym
• Chociaż w przykładzie pokazane są końcówki XLR, z wielozłącza DB25 można wyprowadzić przewody z końcówkami XLR, TRS, bądź z następnym złączem DB25
Konfiguracja Thunderbolt
Ten diagram pokazuje jak Apollo 16 można podłączyć do komputera głównego wykorzystując opcjonalną kartę z portami Thunderbolt.
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Aby Apollo 16 podłączyć za pomocą złączy Thunderbolt niezbędna jest opcjonalna karta Thunderbolt (sprzedawana osobno), którą instaluje się z tyłu interfejsu.
• Obu portów Thunderbolt można użyć do połączenia z głównym komputerem.
• Do drugiego portu w opcjonalnej karcie Thunderbolt podłączona jest zewnętrzna karta UAD-2 PCIe w obudowie z wyjściem Thunderbolt
• Do wyjścia AES/EBU podłączono odsłuchy wyposażone w wejście AES/EBU
• Funkcję powielenia sygnału z wyjścia Monitor na wyjściu AES/EBU (AES/EBU Mirrors Monitor 1-2) włącza się w ustawieniach aplikacji Console. Wówczas, dostępnym z przodu Apollo 16 pokrętłem MONITOR można regulować poziom głośności w monitorach odsłuchowych posiadających wejście AES/EBU
• Do Apollo 16 podłączone jest także zewnętrzne urządzenie FireWire 800 (opcjonalna karta Thunderbolt pozwala wykorzystać Apollo 16 w roli huba FireWire 800)
• Do obu portów FireWire można podłączyć zewnętrzny dysk twardy FireWire
Zestaw podwójny – połączenie przez FireWire
Ten rysunek ilustruje w jaki sposób połączyć dwa interfejsy Apollo 16 tak, aby razem działały jako jeden system oferujący 32 równoległe wejścia analogowe i 32 równoległe wyjścia analogowe, i połączony z komputerem głównym poprzez FireWire.
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Jeden interfejs Apollo 16 działa jako urządzenie nadrzędne (Monitor), do którego podłączono monitory odsłuchowe
• Kolejny Apollo 16 to Expander, czyli moduł rozszerzający liczbę wejść i wyjść
• Interfejs oznaczony jako Monitor łączy się z komputerem głównym przez FireWire 800 (w tym celu można użyć obu portów FW)
• Interfejs oznaczony jako Expander połączony jest z interfejsem nadrzędnym Monitor za pomocą przewodu FireWire 800 (w tym celu można użyć obu dostępnych portów FireWire)
• Wyjście MADI OUT modułu Expander należy połączyć z wejściem MADI IN modułu Monitor za pomocą kabla MADI.
Zestaw podwójny – połączenie przez Thunderbolt
Ten diagram pokazuje, w jaki sposób połączyć dwa interfejsy Apollo 16 tak, aby razem działały jako jeden system oferujący 32 równoległe wejścia analogowe i 32 równoległe wyjścia analogowe.
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• W obu modułach trzeba zainstalować opcjonalną kartę Thunderbolt
• Jeden interfejs Apollo 16 działa tutaj jako urządzenie nadrzędne (Monitor), do którego podłączono monitory odsłuchowe
• Kolejny Apollo 16 działa jako Expander, czyli moduł poszerzający liczbę dostępnych wejść i wyjść
• Moduł oznaczony jako Monitor należy podłączyć do komputera głównego przez porty w opcjonalnej karcie Thunderbolt (można wykorzystać oba porty Thunderbolt)
• Apollo 16 oznaczony jako Expander należy połączyć z Apollo 16 nadrzędnym Monitor za pomocą kabla Thunderbolt (w tym celu można użyć obu portów Thunderbolt)
• Wyjście MADI OUT modułu Expander należy połączyć z wejściem MADI IN modułu Monitor za pomocą kabla MADI.
PODSTAWOWE FUNKCJE:
Sztandarowy produkt Universal Audio, najwyższej klasy interfejs audio FireWire/z opcją Thunderbolt, dla komputerów Mac i z systemem Windows 7*
- 16 x 16 analogowych wejść i wyjść, dostępnych przez złącza DB-25 — idealne rozwiązanie przy podłączeniu do konsolet lub zewnętrznych przedwzmacniaczy itp.
- Procesor UAD-2 QUAD zapewnia minimalne opóźnienie (poniżej 2 ms) podczas przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym, w trakcie rejestracji i miksowania.
- Opcjonalna karta Thunderbolt - do połączenia nowej generacji z kompatybilnymi komputerami Macintosh (sprzedawana osobno)
- Cztery stereofoniczne miksy Cue z pełną konfiguracją wyjść
- Funkcja łączenia dwóch interfejsów Apollo 16 kaskadowo, za pomocą MADI - razem daje to 32 x 32 analogowe wejścia i wyjścia
- Tryb PT - łatwa konfiguracja połączeń insertowych do zewnętrznego sprzętu w programie Pro Tools
- Funkcja Virtual I/O - przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym dla instrumentów wirtualnych i ścieżek w programach wielośladowych DAW
- Specjalne wyjścia monitorowe na złączach XLR, oraz cyfrowe, stereofoniczne wejście i wyjście w formacie AES-EBU
- W komplecie zestaw wtyczek "Analog Classic": LA-2A Classic Audio Leveler, 1176LN Limiting Amplifier oraz Pultec EQP-1A EQ
- Wtyczka Console Recall (VST/RTAS/AU) - przywołanie wszystkich ustawień dla sesji w programach DAW
- Pełna kompatybilność z systemami DSP UAD-2 (wymagany system operacyjny Windows 7 64-bity i dobrej jakości adapter z PCIe do FireWire. Thunderbolt tylko dla komputerów Macintosh).
Minimalne wymagania systemowe dla UAD:
- (PC) Windows 7, wersja 64-bitowa z SP1
- (Mac) OS X 10.6.8 Snow Leopard, 10.7 Lion, lub 10.8 Mountain Lion
- 2 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
- Wolne złącze PCI Express (PCIe) dla każdej z kart UAD-2
- Port FireWire 800* dla UAD-2 Satellite, Apollo lub Apollo 16
- Minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 800 (1024 x 900 dla Apollo i Apollo 16)
- Połączenie z Internetem - do pobierania i autoryzacji wtyczek UAD
- Oprogramowanie obsługujące wtyczki w formatach VST, Audio Units lub RTAS
* dla komputerów z systemem Windows, do podłączenia interfejsów Apollo, Apollo 16 i UAD-2 Satellite niezbędna jest dobrej jakości karta z przejściem z PCIe do FireWire.
Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.
Napisz pierwszą opinię!
-
Baw się i pisz, co myślisz!
Opinie pomagają konsumentom, ułatwiając wybór dobrego produktu. Ważne są też opinie krytyczne, bo dzięki którym unikniemy kupna bubla.
Twoja opinia
Firma CEMUS Sp. z o.o. nie odpowiada za treści wprowadzane przez użytkowników witryny Megascena.pl.
Firma CEMUS Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do niepublikowania treści wprowadzanych przez użytkowników wg własnych kryteriów.
Zapytaj sprzedawcę o produkt
Negocjuj cenę produktu
Rekomendowane artykuły
Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu
Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.
Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie
Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie
Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.
Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.
Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.
Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?
Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.