Sonnox Pro-Codec, plug-in

Numer katalogowy: Sonnox Pro-Codec
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Wymagania systemowe
PRO TOOLS
Pro Tools 6, 7, 8 i 9 (Pro Tools 7, 8 i 9 dla SuprEsser i Restore Suite)
Aprobowane CPU Pro Tools, system operacyjny i konfiguracja sprzętu
avid.com
Mac OSX 10.3 lub nowszy
10.4 lub nowszy dla SuprEsser i Restore Suite
Pro-Codec jest kompatybilny tylko z komputerami Intel Mac
Windows XP / Vista - 32 i 64 bit / Windows 7 - 32 i 64 bit
minimalnie 1GB pamięci RAM
AUDIO UNITS
Pro-Codec jest kompatybilny tylko z komputerami Intel Mac
Aplikacje kompatybilne z formatem Audio Units (Logic, Digital Performer itp.)
Mac OSX 10.4 lub nowszy
minimalnie 1GB pamięci RAM
klucz iLok z najnowszymi sterownikami
VST
Aplikacja obsługująca format VST (Cubase, Nuendo, Wavelab, Sequoia itp.)
Mac OSX 10.4 lub nowszy-Pro-Codec jest kompatybilny tylko z komputerami Intel Mac
Windows XP / Vista - 32 i 64 bit / Windows 7 - 32 i 64 bit
Współpraca z aplikacjami DAW zainstalowanymi w trybie 64-bit i w systemie operacyjnym Windows 64-bit
co najmniej 1GB pamięci RAM
Klucz iLok z najnowszymi sterownikami
POWERCORE
Sprzęt TC PowerCore
Sterowniki PowerCore dla wersji 2 lub nowsze
program hostujący dla AU lub VST
Mac OSX 10.4 lub nowszy
Windows XP / Vista32 / Windows 7
co najmniej 1GB pamięci RAM
klucz iLok z najnowszymi sterownikami
Plug-in marki Sonnox.

Wtyczka Sonnox Fraunhofer Pro-Codec to narzędzie do przesłuchiwania w czasie rzeczywistym, kodowania oraz dekodowania sygnałów audio z użyciem kodeków Fraunhofer.


W przeszłości nie było możliwości szczegółowego odsłuchu plików, a następnie zakodowania ich w wielu formatach, w czasie rzeczywistym w środowisku stacji roboczej DAW. Teraz jest to możliwe dzięki rewolucyjnej wtyczce Sonnox Fraunhofer Pro-Codec, wyposażonej w szereg narzędzi kontrolnych i znakomite funkcje kodowania/dekodowania.

Za pomocą tego plug-inu inżynierowie miksu mogą tworzyć miksy optymalizowane pod względem specyficznych formatów docelowych, zachowując przy tym najlepszą jakość. Podobnie, inżynierowie masteringu mogą sprawdzić, jak materiał zabrzmi w ostatecznym formacie i wyprodukować pliki master pod kątem finalnego kodowania i kierunku rozpowszechniania.

Funkcje

OBSŁUGIWANE KODEKI:
  • mp3, mp3 Surround, AAC-LC, HE-AAC, i HE-AAC v2,
  • mp3-HD oraz HD-AAC (kodeki kompresji bezstratnej).

Można wybrać do pięciu kodeków, do jednoczesnego zapisu w czasie rzeczywistym kodowanych plików
Rozbudowane możliwości odsłuchu bez opóźnień przy przełączaniu
Można posłuchać różnicy w brzmieniu sygnału wejściowego i zakodowanego sygnału na wyjściu
Odsłuch AB w czasie rzeczywistym między kodekami, lub między kodekiem i sygnałem wejściowym
Tryb ABX do „ślepych” testów statystycznych

Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz z sygnałem wejściowym i sygnałem Diff

WSKAŹNIKI GRAFICZNE:
  • wskazania poziomu sygnału audio usuniętego w procesie kodowania,
  • prędkość przepływu danych i zdolność kompensacji przeciążeń,
  • dane na temat rozmiaru plików i poziomu kompresji strumienia danych,
  • wskaźnik fazy.

Kodowanie i dekodowanie w trybie offline

KOMPATYBILNOŚĆ Z WIELOMA CYFROWYMI STACJAMI ROBOCZYMI AUDIO:
Pro Tools, Logic, Cubase, Nuendo, Sequoia oraz Wavelab. (Mac i PC).

DZIAŁA NA PLATFORMACH:
  • Avid Pro Tools 7 i 8 (RTAS i M-Powered), Pro Tools 9 (RTAS) i Pro Tools HD|Native, VST i Audio Units,
  • Mac Intel OSX 10.5 lub nowszy / Windows XP lub Windows 7.

Sonnox Fraunhofer Pro-Codec to narzędzie do kodowania i pełnego monitoringu kodowanego materiału dźwiękowego w sesji - bez konieczności przetwarzania w trybie offline - przy pomocy doskonałych dekoderów Fraunhofer. Przesłuchując i porównując działanie kodeków w czasie rzeczywistym możesz podjąć ostateczną decyzję, które z kodeków sprawdzają się najlepiej, a gdy już wszystko będzie gotowe, zapisać zakodowany materiał audio na dysku.

Wtyczka posiada także, umieszczone we właściwej zakładce/oknie, funkcje do kodowania w trybie offline. Możesz skompresować większą liczbę plików Wav lub Aiff na raz w trybie offline, z wybranymi przez siebie kodekami i ustawieniami.

Co więcej, sygnał można też dekodować w trybie offline - będzie to przydatne wówczas, gdy chcesz włączyć do projektu zakodowany plik, lecz program hostujący nie rozpoznaje jakiegoś formatu. Nie musisz więc sięgać po żadne dodatkowe programy, by zaimportować kodowane materiały do sesji. Domyślnie aktywne jest zawsze na początku okno trybu ONLINE, z dużym wyświetlaczem FFT na środku, na którym w kolorze żółtym pokazane jest spektrum sygnału wejściowego, zaś na czerwono spektrum sygnału DIFF (różnica pomiędzy sygnałami wejściowym i wyjściowym).

Poniżej okna FFT znajduje się sekcja wyboru kodeków CODEC LIST z pięcioma pozycjami, w których można ustawić pięć kodeków równocześnie. Przyciskami MON uruchamia się odsłuch dla wybranego kodeka. Przyciski ARM służą do aktywacji nagrywania pliku w trybie rzeczywistym do zakodowanej wersji.

Po prawej stronie listy kodeków umieszczono trzy okna ułożone w zakładki. Pokazane okno to BITSTREAM LEVEL / TRIM. W zakładce COMPRESSION znajduje się wskaźnik kompresji danych dla wybranych kodeków, zaś w zakładce A-B można posłuchać sygnałów w trybie A-B i A-B-X.

Wybór kodeka
Aby wybrać kodek w celu przesłuchania, kliknij na jedno z wolnych pól sekcji CODEC LIST. Otworzy się okno edycji CODEC & SETTINGS, w którym można ustawić parametry odpowiednie dla wybranego kodeka.
Jeśli chcesz usunąć kodeki z listy, kliknij “x” w prawym górnym rogu listy elementów.

Gdy włączysz odtwarzanie w programie nadrzędnym, domyślnie będzie słychać zakodowaną wersję sygnału audio (o ile aktywna będzie funkcja MASTER IN).
Aby przesłuchać działanie innych wybranych kodeków, wybierz przycisk MON przy którymś z aktywnych kodeków z listy.

Współczynnik kompresji danych
Wszystkie z dostępnych kodeków kompresują strumień danych audio. Poszczególne kodeki różnią się algorytmami kompresji i mogą poddać materiał kompresji w bardzo różnym stopniu.

HE-AAC został zoptymalizowany pod kątem najwyższej jakości przy jak najniższej rozdzielczości bitowej i zapisane w ten sposób pliki są bardzo małych rozmiarów (średnio około jednej setnej rozmiaru pliku wyjściowego). Natomiast kodery bezstratne nie działają tak efektywnie pod kątem kompresji danych i tworzą pliki o rozmiarach połowy wielkości pliku podstawowego. Dla popularnych kodeków mp3 współczynnik kompresji wynosi zazwyczaj około 12.

W zakładce TAB na wskaźnikach widać współczynniki kompresji dla poszczególnych kodeków.
Pamiętaj, że stosowanie algorytmów kompresji stratnej zawsze oznacza wybór pomiędzy wierną reprodukcją oryginalnego materiału i wyższym współczynnikiem kompresji a tym samym mniejszym rozmiarem pliku.

Kodowanie w czasie rzeczywistym (online)
Równolegle można poddać kodowaniu większą liczbę plików - wystarczy wcisnąć przycisk ARM przy kodeku i aktywować nagrywanie - guzik RECORD.
Wyświetlą się informacje dotyczące przebiegu rejestracji i wartości współczynników kompresji danych.

Kodowanie w trybie offline
Należy przejść do zakładki OFFLINE ENCODE i za pomocą komendy BROWSE odnaleźć potrzebny plik. Możesz również przeciągnąć i upuścić plik w oknie wtyczki.
Uruchom funkcję zapisu dla każdego kodeka z listy za pomocą przycisku umieszczonego po jego lewej stronie. Po “uzbrojeniu” ścieżki zacznie migać przycisk ARM.
Dla każdego z elementów na liście wyświetli się docelowa nazwa pliku i docelowe miejsce zapisu.
Jeżeli wszystko się zgadza, naciśnięciem ENCODE można zacząć proces kolejnego zapisywania dla wszystkich aktywnych kodeków.
W jednej chwili przetwarzany jest tylko jeden plik źródłowy, ale można zapisać go do postaci wielu plików, stworzonych kolejno z użyciem innych ustawień kodeka.

Dekodowanie w trybie offline
Przy pomocy wtyczki Sonnox Fraunhofer Pro-Codec można także odkodować skompresowane pliki by użyć ich w głównym sekwencerze (lub po prostu odkodować). Aby to zrobić, wejdź do zakładki OFFLINE DECODE.
Kliknij na przycisk BROWSE i znajdź zakodowany plik. Możesz również przeciągnąć i upuścić plik w oknie wtyczki.
Plik zapisać można do formatów .WAV lub .AIF, z rozdzielczością 16 lub 24 bity/

Aby dekodować plik, wybierz przycisk DECODE W oknie wtyczki zobaczysz pasek postępu procesu odkodowywania.
Sonnox Fraunhofer Pro Codec - dodatkowe informacje (z zakładki further information)

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych urządzeń oświetleniowych. Wykorzystywane są głównie na scenie, ale także w architekturze. Fenomen ruchomych głów polega przede wszystkim na możliwości zdalnej zmiany kierunku świecenia. Dzisiejsze rozwiązania idą jednak nieco dalej i dają możliwości zmiany wiązki światła, barw oraz stosowania różnych efektów.

Sterowanie DMX, Jak zacząć pracę z sygnałem DMX?

Sterowanie DMX, Jak zacząć pracę z sygnałem DMX?

Sterowanie DMX. Na temat sterowania za pomocną sygnału DMX pisali już chyba wszyscy. Niestety większość publikacji na ten temat jest po prostu nie zrozumiała dla normalnego człowieka. Aby dowiedzieć się jak wykorzystać sterowanie DMX w praktyce, trzeba przeczytać całe elaboraty naukowe, a i tak nie do końca wiadomo o co chodzi. Dlatego postanowiłem w sposób bardzo prosty i krótki opisać jak się do tego zabrać od strony praktycznej.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.

Hazer czy fazer? Wytwornice mgły, czym się różnią?

Hazer czy fazer? Wytwornice mgły, czym się różnią?

Wytwornica mgły, hazer, a może fazer, pojęcia na pierwszy rzut oka tożsame. Jednak gdy wgłębimy się w temat nie jest to już tak oczywiste. Na rynku jest dość sporo wytwornic mgły, niektóre modele nazywane są hazerami inne fazerami, ale dlaczego?