RME MICSTASY przedwzmacniacz mikrofonowo-liniowy

Numer katalogowy: RME MICSTASY
EAN/UPC: 4260123362119
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Rodzajmikrofonowe
Pasmo przenoszenia -0.1 dB20 Hz - 100 kHz
EIN @ 30 dB wzmocnienia @ 150 Ohm122.3 dBu
EIN @ 40 dB wzmocnienia @ 150 Ohm126.5 dBu
EIN @ 50/60/70 dB wzmocnienia @ 150 Ohm127.4 dBu
Zniekształcenia harmoniczne + szum [THD+N] @ 30 dB Gain< -100 dB, < 0.001 %
Stosunek sygnał/szum AD [SNR] @ +30 dBu115.2 dB RMS nieważone, 118.5 dBA
Stosunek sygnał/szum AD [SNR] @ +21 dBu112.7 dB RMS nieważone, 116 dBA
Stosunek sygnał/szum AD [SNR] @ +13 dBu110 dB RMS nieważone, 113 dBA
Źródła sygnału taktującego
źródło wewnętrzne
AES
Word
opcjonalnie MADI
Częstotliwości próbkowania
44.1 kHz
48 kHz
88.2 kHz
96 kHz
176.4 kHz
192 kHz
zmienne [zewnętrzne sygnały taktujące]
Zakres częstotliwości próbkowania
MADI32 - 192 kHz
Word Clock27 kHz - 200 kHz
AES28 kHz - 200 kHz
Jitter
Typowo < 1 ns dla wejść internal, word clock, AES oraz MADI,
Tłumienie jittera>30 dB [2.4 kHz],
Czułość jitter’apętla synchronizacji fazowej PLL funkcjonuje poprawnie nawet przy 100 ns
Zasilanie
wewnętrzne
100V - 240V AC, 60 Watt
Wymiary [SxWxG]483 x 88 x 200 mm
Gwarancja producenta2 lata
Przedwzmacniacz mikrofonowo-liniowy marki RME.

Micstasy to najwyższej jakości 8-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowo-liniowy. Urządzenie pełni jednocześnie funkcję przetwornika A/D, łącząc w sobie najlepsze cechy innych interfejsów RME i niespotykane wcześniej rozwiązania.


Interfejs może być wykorzystywany jako przetwornik analogowy [wejście mikrofonowo-liniowe do wyjścia liniowego] lub cyfrowy [wejście mikrofonowo-liniowe do wyjścia cyfrowego], przy czym oba tory sygnału mogą być używane jednocześnie. Istotną cechą urządzenia jest możliwość zdalnego sterowania poprzez komunikaty MIDI [również MIDI poprzez standard MADI].

Innowacyjna koncepcja Micstasy pozwala na wzmacnianie i przetwarzanie WSZYSTKICH analogowych źródeł dźwięku. Mogą to być sygnały o dużym poziomie rejestrowane w warunkach koncertowych, typowe sygnały studyjne, sygnały o niskim poziomie, instrumenty wysokoimpedancyjne lub sygnały pochodzące z mikrofonów dynamicznych, pojemnościowych, czy też wstęgowych. Micstasy współpracuje z każdym rodzajem sygnału, w ten sam, niezawodny sposób.
  
Sygnały wzmacniane przez Micstasy są dostępne na wyjściach analogowych, co sprawia, że używanie drogich splitterów jest niepotrzebne. Wszelkie funkcje urządzenia mogą być zdalnie kontrolowane poprzez komunikaty MIDI oraz MIDI poprzez standard MADI. Dzięki temu, interfejs może być umieszczony w pobliżu mikrofonów, pozwalając na uzyskanie najwyższej jakości przetwarzanego sygnału. Co więcej, opcjonalna karta MADI umożliwia dostęp do jeszcze większej ilości funkcji. Karta MADI I64 pozwala na szeregowe połączenie do ośmiu interfejsów Micstasy! Wszystkie 64 sygnały są wtedy dostępne w ostatnim urządzeniu. Istnieje możliwość zbudowania podobnego systemu łącząc przedwzmacniacze Micstasy z przetwornikami ADI-8 QS.

ZŁĄCZA:
  • 8 x Wejście analogowe przedwzmacniacza (XLR/Line, zakres wzmocnienia - 85 dB),
  • 8 x Wyjście analogowe (XLR),
  • 4 x Wyjście AES/EBU (8 kanałów @ 192 kHz),
  • 2 x Wyjście ADAT (8 kanałów @ 96 kHz),
  • Wejście/wyjście MIDI,
  • Wejście/wyjście Word Clock,
  • Opcjonalnie: Wejście/wyjście MADI (Karta MADI I64).
NAJISTOTNIEJSZE CECHY INTERFEJSU MICSTASY:
  • 8 symetrycznych wejść mikrofonowo-liniowych XLR, z zakresem wzmocnienia 85 dB,
  • Regulacja poziomu wejściowego [od -56.5 dBu do +30 dBu],
  • Najwyższej jakości zespoły obwodów z czterema przekaźnikami na kanał, super-niskoszumowy przedwzmacniacz mikrofonowy,
  • Regulacja wzmocnienia [krok co 0.5 dB],
  • Bardzo szerokie pasmo przenoszenia [200 kHz] z filtracją zakłóceń elektromagnetycznych [EMI] na wejściu,
  • 8 symetrycznych wejść TRS liniowo-instrumentalnych z opcją Hi-Z [dużej impedancji],
  • 8 symetrycznych wyjść liniowych XLR [maksymalny poziom +27 dBu],
  • 4 wyjścia AES/EBU [złącze D-sub], 8 kanałów @ 192 kHz,
  • 2 wyjścia ADAT, 8 kanałów @ 96 kHz,
  • Opcjonalne wejście/wyjście MADI [karta MADI I64] z możliwością szeregowego łączenia interfejsów i powrotną ścieżką cyfrową,
  • Symetryczny filtr górnoprzepustowy z superniskimi zniekształceniami harmonicznymi [THD] o nachyleniu charakterystyki 18 dB/okt,
  • Mierniki poziomu z trzynastoma diodami LED na kanał,
  • Kodowanie/dekodowanie M/S na wyjściu cyfrowym,
  • Funkcja AutoSet: Automatyczna redukcja wzmocnienia,
  • Możliwość zapisu stanu bieżącego w 8 presetach użytkownika,
  • Możliwość pełnej zdalnej kontroli.

Urządzenie może być montowane w standardowym racku 19" [zajmując dwie jednostki]. Interfejs oferuje szereg zaawansowanych funkcji, takich jak: Intelligent Clock Control [ICC], SyncCheck, SteadyClock, TotalGain, AutoSet oraz zdalne sterowanie poprzez MIDI.

Technologie znane z innych produktów RME [np. SyncCheck] zapewniają doskonałą synchronizację i szybką detekcję błędów. Istnieje możliwość połączenia kilku urządzeń i ich synchronizacji za pomocą Word Clock. Wszystkie ustawienia zapisywane są w wewnętrznej pamięci po wyłączeniu urządzenia.

Istnieje możliwość pełnej zdalnej kontroli Micstasy za pomocą MIDI. Istnieje również możliwość wprowadzania zapytań o status danej funkcji za pomocą MIDI. Każdy z interfejsów Micstasy może posiadać oddzielny identyfikator ID, co pozwala na niezależną, zdalną kontrolę urządzeń za pomocą pojedynczego kanału MIDI. Zdalna kontrola MIDI jest kompatybilna z systemami Pro Tools firmy Digidesign oraz stołami mikserskimi Yamahy M7C, PM5D, DM-1000 oraz DM-2000.

Technologia SteadyClock(TM) zapewnia doskonałą jakość sygnału taktującego w każdej sytuacji. Ze względu na bardzo sprawny system redukcji jitter’a, przetworniki A/D pracują tak samo dobrze z wykorzystaniem wewnętrznego, czy też zewnętrznego sygnału taktującego. W przypadku zaniku zewnętrznego sygnału taktującego, technologia Intelligent Clock Control [ICC] zapewnia podtrzymanie ostatnio wykorzystywanej częstotliwości próbkowania.

  • Niska latencja
Micstasy RME korzysta z najwyższej klasy przetworników A/D firmy Cirrus Logic. W efekcie Micstasy cechuje się niedoścignionymi parametrami w zakresie zniekształceń oraz stosunku sygnał/szum. To, co najbardziej odróżnia ten przetwornik od innych dostępnych na rynku to innowacyjny filtr cyfrowy, pozwalający po raz pierwszy osiągnąć opóźnienia rzędu 12 próbek [0.25 ms] w przypadku pracy w trybie Single Speed, 9 próbek [0.09 ms] przy Double Speed oraz 5 [!] próbek [0.026 ms] w trybie Quad Speed.

Powyższe wartości stanowią mniej, niż jedną czwartą latencji, jaką cechują się znacznie droższe urządzenia. Jest to ważny krok w kierunku redukcji latencji w studiach nagraniowych opartych na komputerowych systemach rejestracji. W przypadku modeli DS i QS latencję można po prostu zignorować. W połączeniu z modułem ADI-8 QS, przetworniki D/A cechujące się opóźnieniem rzędu 5 – 10 próbek, sprawią, że monitorowanie „analogowo-cyfrowe” staje się monitorowaniem w stylu „czysto analogowym”.

  • Funkcja AutoSet
Niektóre przedwzmacniacze mikrofonowe wyposażone są w limitery przeciwdziałające przesterowaniom na etapie przetwarzania A/D. W przypadku Micstasy nie zastosowano tego typu rozwiązania, gdyż mogłoby to obniżyć doskonałe parametry przedwzmacniaczy.

Regulacja poziomu wzmocnienia w Micstasy odbywa się całkowicie cyfrowo i może być ustawiana automatycznie. Efektem tego jest doskonałe zabezpieczenie przed przesterowaniami, nie powodujące jakiejkolwiek degradacji sygnału, który nie jest prowadzony przez żaden dodatkowy obwód.

W menu Setup istnieje możliwość ustalenia progu, powyżej którego wzmocnienie sygnału będzie redukowane. Regulacja odbywa się w czterech krokach [-1, -3, -6, -12 dBFS]. Jakakolwiek zmiana wzmocnienia zostanie natychmiast zaznaczona na odpowiednim wyświetlaczu GAIN. W przypadku aktywnej funkcji AutoSet, wzmocnienie może być nadal kontrolowane manualnie.

  • Opcjonalna karta:
Karta MADI I64 w połączeniu z interfejsem Micstasy oferuje dostęp do 64-kanałów wejściowych i wyjściowych w standardzie MADI. Wyjścia elektryczne i optyczne działają równolegle wysyłając ten sam sygnał do złącz AES/EBU i ADAT.

Karta MADI I64 oferuje zarówno optyczne, jak i elektryczne wejścia MADI. Wejście jest wybierane automatycznie, w zależności od wykrytego sygnału. Automatyczne przełączanie wejścia zapewnia pełną redundancję, czego efektem jest natychmiastowa jego zmiana, w przypadku, gdy sygnał obecny na którymś z wejść zaniknie.

Wejście MADI funkcjonuje jako alternatywne źródło sygnału taktującego oraz jako wejście przelotowe [Thru]. Każdy z interfejsów Micstasy wykorzystuje jedynie 8 kanałów, co oznacza, że liczba pozostałych do przesłania kanałów wynosi 56 [w przypadku szeregowego połączenia kilku interfejsów Micstasy]. Istnieje możliwość połączenia aż do ośmiu interfejsów Micstasy. Wszystkie 64 kanały dostępne są na wyjściu MADI ostatniego interfejsu znajdującego się w szeregu.

Micstasy w połączeniu z kartą MADI I64, może być zdalnie sterowany poprzez komunikaty MIDI przesyłane przez MADI.

W przypadku szeregowego połączenia kilku interfejsów, wejście/wyjście MADI każdego z nich powoduje opóźnienie rzędu 3 próbek. Z tego względu, dane obecne na wyjściu MADI ostatniego urządzenia są opóźnione. Problem przesunięcia jest rozwiązywany za pomocą funkcji Delay Compensation [kompensacja opóźnienia].

Użycie karty MADI I64 umożliwia dostęp do ośmiu kanałów wykorzystywanych w charakterze cyfrowego powrotu [wysyłanie sygnału audio poprzez MADI do wyjść ADAT oraz AES interfejsu Micstasy]. Przykładowo, można w ten sposób doprowadzić sygnał do systemu monitorów scenicznych lub studyjnych. W przypadku monitorów scenicznych, konieczne może okazać się użycie dodatkowego przetwornika D/A [np. ADI-8 DS]. Na wyjściu MADI obecny będzie wejściowy sygnał analogowy oraz inne przesyłane dane.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

5 błędów przy wyborze gitary – jak ich uniknąć?

5 błędów przy wyborze gitary – jak ich uniknąć?

Jesteś gotowy, żeby rozpocząć swoją muzyczną podróż i nauczyć się grać na gitarze? To świetnie! Jednak przedstawiamy Ci listę pięciu najczęstszych błędów, które popełniają początkujący gitarzyści przy wyborze instrumentu. Przeczytaj uważnie, aby uniknąć tych pułapek i znaleźć idealną gitarę dla siebie!