RME HDSPe MADI karta audio

Numer katalogowy: RME HDSPE MADI
EAN/UPC: 4260123362270
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Cechy
Krótka karta do montażu w slocie PCI Express
Szybka komunikacja karty z magistralą systemową komputera [do 500 MB/s]
Możliwość zmiany ustawień karty w czasie rzeczywistym
Inteligentna, automatyczna kontrola zegara master / slave
Źródła synchronizacji
koaksjalne złącze MADI
optyczne złącze MADI
Word Clock
zegar wewnętrzny Varipitchsygnałem wejściowym lub Word Clock
ZgodnośćPraca w trybie 56 i 64 kanałowym,
Częstotliwości próbkowania
44.1 kHz
48 kHz
88.2 kHz
96 kHz
176.4 kHz
192 kHz
variable (Sync/word clock)
Zakres częstotliwości próbkowania
MADI32 kHz - 96 kHz
word clock27 kHz - 200 kHz
Jitter< 1 ns, wewnętrzny i dla wszystkich wejść
Czułość na jitterpętla PLL pracuje bez problemów z jitterem równym 100 ns
Wejścia
optyczne MADI
koaksjalne MADI [BNC]
2 x MIDI
Word Clock [BNC]
Wyjścia
optyczne MADI
koaksjalne MADI [BNC]
2 x MIDI
Word Clock [BNC]
stereofoniczne analogowe liniowo-słuchawkowe
Wejście Word Clock
BNC
układ adaptacji sygnałów pracujący dla sygnałów od 1,2 Vpp
przełączany terminator
Wyjście Word Clock
BNC
nisko-impedancyjne
4 Vpp dla 75 Ohm
zabezpieczenie przeciwzwarciowe
Wejścia i wyjścia MIDIcztery 5-pinowe gniazda DIN
W zestawieoprogramowanie DigiCheck do analizy sygnału audio
Karta audio marki RME.

MADI to profesjonalny, wielokanałowy protokół audio oferujący 64 kanały audio pracujące z 24-bitową rozdzielczością przy częstotliwości próbkowania maks. 48 kHz lub 32 kanały przy częstotliwości 96 kHz. Transmisja odbywa się za pośrednictwem pojedynczej linii ze złączami BNC lub światłowodem. W obu przypadkach długość kabla może osiągać 100 m.


RME HDSPe MADI to znakomita, a przy tym stosunkowo niedroga karta z interfejsem MADI pod złącze PCI-Express. W porównaniu do jej poprzedniczki [HDSP MADI na PCI] karta RME HDSPe MADI [na PCI-Express] oferuje kilka istotnych nowości. Jest w stanie pracować z częstotliwościami powyżej 96 kHz przy jeszcze niższych latencjach. Również w TotalMix'ie [oprogramowanie sterujące kartą] zaszło kilka zmian. Każdy kanał zyskał "phase" oraz internal "loopback". Wyjście analogowe może teraz pracować na poziomie +6 dB. Karta również ma w standardzie złącza synchronizacji WordClock.

Karta jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami wyposażonymi w złącze MADI [BNC lub optyczne]. W kombinacji z konwerterem ADI-648 mamy 8 wejść/wyjść ADAT natomiast połączenie opisywanej karty z ADI-6432 daje nam do dyspozycji 64 kanały w standardzie AES/EBU. Możemy połączyć maksymalnie 3 karty RME HDSPe MADI w jednym systemie otrzymując w ten sposób 192 wejścia oraz 192 wyjścia audio pracujące równocześnie przy perfekcyjnej synchronizacji.

HDSPe MADI oferuje pełne wsparcie dla trybów 56- i 64-kanałowego oraz technologii Double i Single Wire [ramka 96k] dla częstotliwości 96 kHz. Pracę z 64 kanałami wspomaga również wewnętrzny mikser sprzętowy TotalMix, dzięki któremu wszystkie 64 kanały wejściowe oraz 64 przeznaczone do odtwarzania sygnałów mogą być swobodnie łączone z 64 wyjściami fizycznymi, co daje w sumie aż 8192 kanały miksera. Dzięki temu karta HDSPe MADI dysponuje najbardziej zaawansowanym mikserem/routerem jaki kiedykolwiek zaimplementowano w karcie PCIe i pozwala na pracę nie tylko w charakterze zwykłego modułu wejścia / wyjścia, ale również jako konwerter i dzielnik sygnałów koaksjalnych i optycznych, redystrybutor, patchbay i router MADI.

Karta wyposażona jest w zaawansowany mikser znacznie ułatwiający kontrolę nad przepływem sygnałów. Może on być w pełni sterowany za pomocą komunikatów MIDI. Wyposażony w sprzętowe mierniki poziomów szczytowego i RMS dla 192 kanałów audio, w niewielkim stopniu obciąża procesor główny komputera. Podobnie jak w przypadku innych kart firmy RME, HDSPe MADI dysponuje wieloma dodatkowymi funkcjami ułatwiającymi pracę. Wśród nich znajdziemy m.in. analogowe wyjście liniowo-słuchawkowe pracujące w trybie 24-bity / 96 kHz zapewniające dynamikę na poziomie 116 dB i pozwalające na monitorowanie wszystkich sygnałów wejściowych i wyjściowych.

W odróżnieniu od innych urządzeń i interfejsów MADI, które do prawidłowej pracy wymagają dodatkowych złączy AES lub Word Clock synchronizujących zegar wewnętrzny, RME HDSPe MADI  zawiera technologię SteadyClock™ pozwalającą na wyodrębnienie referencyjnego sygnału zegarowego z zachowaniem znikomego jittera bezpośrednio z sygnału MADI. Dzięki temu dokonywanie długich połączeń staje się zdecydowanie bardziej wygodne gdyż nie musimy prowadzić dodatkowych kabli synchronizujących.Opisywana karta dodatkowo zawiera również wejście i wyjście Word Clock [BNC] oraz wejście i wyjście MIDI. Wejście Word Clock jest izolowane z pomocą transformatora i automatycznie dostosowuje się do sygnałów pojedynczej lub podwójnej prędkości. Interfejs MIDI dysponuje dwoma całkowicie niezależnymi wejściami i wyjściami dostępnymi na dodatkowym kablu wyposażonym w cztery gniazda DIN.

Karta jest wyposażona w wewnętrzną pamięć umożliwiającą zapisanie ustawień karty. Dzięki RME HDSPe MADI zaraz po uruchomieniu komputera [jeszcze przed załadowaniem sterownika systemowego] przywołuje ostatnie ustawienia dotyczące częstotliwości próbkowania, konfiguracji master/slave oraz formatu MADI. Rozwiązanie takie pozwala wyeliminować zakłócenia występujące w sygnale [szumy, trzaski] podczas uruchomienia lub restartu komputera.

  • Oprogramowanie
TotalMix: mikser w pełni sterowany przez MIDI
DIGICheck: analizator widma, profesjonalny miernik poziomów dla 2, 8 lub 64 kanałów, Vector Audio Scope i inne narzędzia przeznaczone do analizy sygnałów audio
Sterowniki: Windows XP, Vista, Windows7 32 oraz 64-bitowe [MME ASIO multi-client, GSIF 2.0 i ASIO 2.0], Mac OS X [Core Audio i Core MIDI].
Panel Sterowania
Przejrzysty, zrozumiały prosty w obsłudze umożliwia zmianę ustawień takich parametrów jak: tryb pracy zegara, wielkość bufora, preferowany sposób synchronizacji i wiele innych. Informuje również o aktualnej częstotliwości próbkowania. W jednym systemie mogą pracować maksymalnie 3 karty HDSPe MADI [również w dowolnej kombinacji z RME HDSPe AES] dając jednocześnie dostęp do maksymalnie 192 wejść i 192 wyjść.

AKCESORIA:
  • ONK0100: 1-metrowy kabel optyczny MADI,
  • ONK0300: 3-metrowy kabel optyczny MADI,
  • ONK0600: 6-metrowy kabel optyczny MADI,
  • ONK1000: 10-metrowy kabel optyczny MADI,
  • ONK2000: 20-metrowy kabel optyczny MADI.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Jaki mikrofon do komputera?

Jaki mikrofon do komputera?

Szukasz niezawodnego mikrofonu do komputera, który sprawdzi się w różnych zastosowaniach? Poznaj najnowsze propozycje renomowanych marek i wybierz urządzenie o wielu dodatkowych funkcjonalnościach. Zwróć uwagę nie tylko na same mikrofony, ale także na rozbudowane zestawy słuchawkowe. Zastanów się, który produkt najlepiej odpowiada Twoim oczekiwaniom.

Avante A15, A10 Achromic – test, recenzja i opinie

Avante A15, A10 Achromic – test, recenzja i opinie

Ostatnio trafiły do nas na testy aktywne kolumny głośnikowe Avante A10 i Avante A15. Jako pierwsi w Polsce mieliśmy okazję dokładnie przetestować nową markę grupy ADJ. Pierwsza seria Avante nazwana Achromic jest zestawem nagłośnienia ze średniej półki, seria składa się z 3 kolumn aktywnych wyposażonych w system sterowania DSP oraz dwóch aktywnych subwooferów.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.