FERROFISH A16 MK-II - Konwerter AD/DA MADI

Numer katalogowy: FERROFISH A16
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Przetwornik A/D-D/A marki FERROFISH.
FERROFISH A16 MkII to obsługujący 16 wejść i 16 wyjść konwerter A-C i C-A, wyposażony w cyfrowe interfejsy w formacie ADAT oraz MADI, umożliwiający wszechstronną, wewnętrzną konfigurację sygnałów audio.

Interfejsy MADI już od wielu lat są powszechnie wykorzystywane w instalacjach koncertowych. Jednak dopiero od niedawna używa się ich również w profesjonalnych i projektowych studiach nagrań. MADI zawsze doskonale sprawdza się tam, gdzie mamy do czynienia z dużą liczbą kanałów. Ferrofish A16 Ultra MkII to niezwykle atrakcyjne cenowo urządzenie, które jest wydajne i wszechstronne, jego zalety poszerza to, że na pokładzie znajdują się porty ADAT.

Większą część tylnego panelu zajmują dwa rzędy po 16 gniazd TRS z symetrycznymi, wejściami i wyjściami analogowymi, z indywidualnym wyborem czułości od +4dBu do -10dBu. Natomiast złącza MIDI In, Out i Thru umożliwiają zdalne sterowanie konwerterem.
Po lewej stronie tylnego panelu ulokowano złącza cyfrowe. Interfejs MADI posiada złącze optyczne, podwójne gniazdo TX/RX jest starannie chronione gumową nakładką. Obok znajdują się wejście i wyjście Wordclock [złącza BNC]. Interfejs ADAT to podwójne [ADAT A/ADAT B] wejścia i wyjścia obsługujące w sumie do 16 kanałów.

Panel przedni jest zaskakująco prosty, są na nim dwa kolorowe wyświetlacze TFT i cztery przyciski. Lewy wyświetlacz TFT pokazuje wskaźniki słupkowe dla 16 wejść analogowych, na prawym wyświetlaczu jest to samo, ale dla 16 wyjść analogowych.

Przyciskiem po prawej stronie uruchamiamy zasilanie, natomiast kolejne przyciski obsługują funkcje Sample Rate [<], Synchronisation [>], oraz Menu [•]. Przyciski te służą do nawigacji i zmiany ustawień w różnych zakładkach menu. Obsługa jest całkiem intuicyjna, a funkcje zostały rozmieszczone w sposób logiczny. Na wyświetlaczu, pod wskaźnikami poziomów wejściowych znajdziemy oznaczenie aktualnie używanej częstotliwości próbkowania [32-192 kHz]. Drugi wyświetlacz pokazuje aktualne źródło zegara [master, MADI, ADAT i BNC wordclock].
S/MUX

Ograniczenia formatów ADAT i MADI pozwala obejść protokół S/MUX. Można pracować z podwójną lub poczwórną częstotliwością próbkowania, przy jednoczesnej, podwójnej lub poczwórnej redukcji dostępnych kanałów audio. MADI działa z podwójnym próbkowaniem z, lub bez kodowania S/MUX, jednak wymaga S/MUX dla próbkowania poczwórnego. ADAT natomiast wymaga S/MUX dla podwójnej i poczwórnej częstotliwości próbkowania.

Połączenia sygnałowe
Typowo technologia MADI pozwala na transmisję 56 kanałów, ale radzi sobie również ze zmiennymi częstotliwościami próbkowania w zakresie ±10 procent. Jednak Ferrofish A16 MkII obsługuje MADI-X, który umożliwia przesył 64 kanałów przy standardowych częstotliwościach próbkowania. 16 konwerterów A-C i C-A [A - analog/C - cyfra] można niezależnie przypisać do kanałów MADI 1-16, 17-32, 33-48 lub 49-64. Sygnał dla wszystkich, pozostałych kanałów MADI przechodzi bez ingerencji. Jeśli zachodzi taka potrzeba, można zatem wykorzystać cztery, połączone łańcuchowo A16 MkII do transmisji pełnego, 64-kanałowego strumienia MADI.

Niezależnie od konfiguracji połączeń MADI, sygnał z 16 wyjść A-C można równolegle przesyłać przez dwa porty ADAT. W piątym z ustawień konfiguracji [presety firmowe] sygnały z wejścia ADAT skierowane są do konwerterów C-A, a sygnały z wyjścia A-C przechodzą do wyjść ADAT, tak samo jak pierwsze 16 kanałów MADI.

Menu
Przycisk Menu otwiera ekran z siedmioma zakładkami, Pierwsze okno to Status - informuje, na których wejściach [analogowe, cyfrowe i zegar] mamy aktywny sygnał, dla których wejść ten sygnał jest poprawny [lock], oraz aktualne źródło zegara i częstotliwość próbkowania.

W zakładce Menu Levels widzimy zestaw tłumików sygnałów wyjściowych. Ich ustawienia można zmieniać skokowo o 0.5 dB, indywidualnie, w parach, po osiem lub dla wszystkich 16, w zakresie od 4 do -10 dBu. Menu Gain działa na podobnej zasadzie jak menu poziomów wejściowych, w zakresie od -4 do +10 dBu.

W zakładce Routing przypisuje się wejścia MADI i ADAT do 16 konwerterów C-A, oraz wyjścia z konwerterów A-C do wyjść MADI i ADAT. W menu S/MUX wybieramy częstotliwość próbkowania 48kHz lub 96kHz, zaś w oknie System znajdziemy numer seryjny urządzenia, wersję firmware i kod modelu. Ostatnia opcja w menu to Exit, przy czym funkcja wyjścia działa w każdym oknie po przytrzymaniu przycisku Menu przez kilka sekund. Nawigacja w zakładkach i parametrach menu odbywa się w lewo i w prawo, za pomocą przycisków Sample Rate i Synchronisation – obsługa jest niezwykle intuicyjna i nikomu nie powinna sprawić problemu.

Każdy, kto szuka konwertera do obsługi dużej ilości kanałów audio – na przykład przy dużej liczbie urządzeń zewnętrznych, lub przy podłączeniu konsolety analogowej do systemu nagraniowego w komputerze – powinien uważnie przyjrzeć się Ferrofish A16 Ultra MkII. To, nieduży i wyjątkowo uniwersalny konwerter, dostępny w zdumiewająco dobrej cenie.

Konwerter Ferrofish A16 Ultra MKII w skrócie:
  • Tory analogowe: 16 symetrycznych wejść/wyjść typu TRS – konwertery 24 bity / 192 kHz,
  • MADI: optyczne złącze MADI I/O [obsługuje MIDI przez MADI],
  • ADAT: 2 x para wejście/wyjście ADAT [16 kanałów],
  • BNC Wordclock,
  • Dwa wyświetlacze TFT, z wysokiej rozdzielczości wskaźnikiem poziomu dla wszystkich wejść i wyjść
  • Osobna regulacja wzmocnienia sygnału na wejściu i poziomu wyjściowego dla każdego kanału,
  • Niezwykle wydajny, 32 bitowy procesor ARM [TM],
  • Proste krosowanie kanałów - z oprogramowaniem do graficznej konfiguracji,
  • Presety z gotowymi ustawieniami,
  • Blokada key lock,
  • kontrola poprzez S/MUX
  • Oprogramowanie do zdalnego sterowania dla A16 MK-II za pomocą MIDI, lub MADI [MIDI przez MADI],
  • Możliwość łączenia kilku A16 MK-II przez MADI.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.

Sprzęt dla dj'a – od czego zacząć?

Sprzęt dla dj'a – od czego zacząć?

Marzy Ci się kariera DJ’a, ale nie wiesz, jaki sprzęt wybrać na początku? Wbrew pozorom nie musisz wydawać fortuny, aby skompletować wszystkie niezbędne urządzenia. Pierwsze doświadczenia zdobędziesz na podstawowym sprzęcie, który pozwoli Ci sprawdzić w praktyce Twoje umiejętność. Przekonaj się, od czego powinien zacząć początkujący DJ!

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych urządzeń oświetleniowych. Wykorzystywane są głównie na scenie, ale także w architekturze. Fenomen ruchomych głów polega przede wszystkim na możliwości zdalnej zmiany kierunku świecenia. Dzisiejsze rozwiązania idą jednak nieco dalej i dają możliwości zmiany wiązki światła, barw oraz stosowania różnych efektów.