Adam Audio S7A MK2 aktywny monitor studyjny

Numer katalogowy: ADAM S7A MK2
Brak towaru.



Kategoria
Marka
RodzajMonitory studyjne
Zasilanie kolumnyAktywne
SUBWOOFERY
Ilość2
Średnica kosza15" [380 mm]
Średnica cewki4" [100 mm]
Materiał membranypapier
WOOFERY
Ilość2
Średnica kosza9" [228 mm]
Średnica cewki2" [50 mm]
Materiał membranyHexaCone
PRZETWORNIKI ŚREDNIEGO PASMA
Ilość2
TypX-ART
Materiał membranyHexaCone
Powierzchnia membrany26 cali² [16800 mm²]
Odpowiada membranie o średnicy5,5" [146 mm]
Współczynnik przetwarzania [ruch wstęgi/ciśnienie ak.]3,5:1
Waga membrany0,7 g
TWEETER
Ilość1
TypX-ART
Powierzchnia membrany4 cale² [2420 mm²]
Odpowiada membranie o średnicy2" [56 mm]
Współczynnik przetwarzania [ruch wstęgi/ciśnienie ak.]4:1
Waga membrany0.17 g
WBUDOWANE WZMACNIACZE
Dla subwoofera1, typu PWM
Moc wzm. RMS /muzyczna1000 W / 1400 W
Dla subwoofera1, typu PWM
Moc wzm. RMS /muzyczna500 W / 700 W
Dla woofera1, typu PWM
Moc wzm. RMS /muzyczna500 W / 700 W
Dla woofera1, typu PWM
Moc wzm. RMS /muzyczna250 W / 350 W
Dla przetwornika pasma średniego1, typu PWM
Moc wzm. RMS /muzyczna250 W / 350 W
Dla tweetera1, typu PWM
Moc wzm. RMS /muzyczna250 W / 350 W
PANEL REGULACJI
Czułość wejściowa±10 dB
Filtry pasmowe 80 Hz [dokładność / Hz / poziom]3 x 0.2-20 / 20-200 Hz / ±12 dB
Filtr półkowy, pasmo wysokie > 6 kHz± 6 dB
Filtr półkowy, pasmo niskie > 150 Hz± 6 dB
Poziom sygnału - subwoofer±4 dB
Poziom sygnału - woofer±2 dB
Poziom sygnału - przetwornik średniotonowy±2 dB
Poziom sygnału - tweeter±4 dB
ZŁĄCZA WYJŚCIOWE
AnalogoweXLR
Lokalizacjaz przodu / z tyłu - przełączana
DANE OGÓLNE
Regulacjana panelu przednim
Filtr X-CurveTak
Pasmo przenoszenia20 Hz - 50 kHz
Zniekształcenia THD > 80 Hz≤0,5 %
Poziom wyjściowy, stały, pomiar długookresowy≥128 dB
Poziom maksymalny, szczytowy≥138 dB
Zwrotnice65 Hz / 800 Hz / 3100 Hz
Impedancja wejściowa10 kOhm
Waga261 kg
Wymiary900 mm x 1200 mm x 670 mm
Gwarancja producenta5 lat
W zestawie
kabel zasilania
instrukcja
Aktywny monitor studyjny marki Adam Audio.

Monitory główne S6X i S7A Mk2 to odsłuchy zaprojektowane do pracy w dalekim polu, w dużych studiach muzycznych i filmowych. Zadaniem tych monitorów jest zapewnić wyjątkowy realizm brzmienia monitorów ADAM przy bardzo wysokim poziomie SPL.
S7A to “większy brat” modelu S6X, jak dotąd najbardziej spektakularnego monitora studyjnego w rodzinie ADAMa. Monitor posiada ogromną moc, która łącznie wynosi 1500 W [RMS], co pozwala osiągnąć szczytową wartość ciśnienia akustycznego SPL, przy odległości 1 metra na poziomie 128 dB. Wielkie basowe membrany wytwarzają dźwięk o jeszcze większej głośności, nawet dla najniższego zakresu pasma aż do 20 Hz. 

Oba 15-calowe subwoofery napędzane są osobno za pomocą układu wzmacniacza o mocy 500 W [RMS], a dla przetworników innych pasm przewidziano wzmacniacze o mocy 250 W [RMS].
S7A to ujmując najprościej, monitor wzorcowy wśród profesjonalnych monitorów aktywnych dalekiego pola. Konstruując ten model wykorzystano wszystkie wynalazki i oryginalne rozwiązania firmy ADAM oraz użyto najlepszych z możliwych materiałów. Fuzja mocy i wydajności z precyzją i wiernością przekazu sprawiają, że monitory S7A Mk2 są bezprecedensowym osiągnięciem w dziedzinie profesjonalnego monitoringu. 
Tym modelem firma ADAM pokazała swój najwyższy kunszt konstruktora najlepszych z możliwych, monitorów studyjnych dostępnych na rynku. Posłuchaj – a się przekonasz.

Cechy szczególne:
  • Zaawansowany układ D’Appolito 
Układ rozmieszczenia siedmiu przetworników odpowiednio dopasowano do wymiarów kolumny. Jednym z najważniejszych cech unikalnej konstrukcji tych monitorów jest pozioma symetria układu przetworników, który określić można mianem zaawansowanego układu D’Appolito. Jeżeli dla głośników zostało właściwie dostrojone pasmo, taki układ - obok wspomnianej charakterystyki rozpraszania - jest bardzo korzystny z dwóch powodów. Zapobiega niespodziewanym zmianom kierunkowości dla poszczególnych częstotliwości, zapewniając zgodne harmonicznie rozpraszanie dźwięków w całym zakresie pasma. Zjawiska przypadkowych zmian w kierunkowości - kiedy je wyeliminujemy - nie można uchwycić na analizatorze częstotliwości, ale można to usłyszeć słuchając różnego typu materiału, od prostych źródeł dźwięku w rodzaju ludzkiego głosu do szerokich w plany nagrań orkiestrowych.
Znacznie lepiej w pełnym paśmie rozkłada się potencjał dynamiczny monitora, więc głośniejsze sesje nagraniowe czy miksowanie przy poziomach 120 dB SPL nie będą męczące dla słuchu.

  • Wybitna charakterystyka impulsowa 
Aby uzyskać jeszcze bardziej precyzyjną i pozbawioną zniekształceń reprodukcję dźwięku wszystkie przetworniki zamontowano na niebywale sztywnej, obojętnej akustycznie, aluminiowej płycie o strukturze plastra miodu, gwarantującej maksymalną stabilność całej konstrukcji. Tak stabilne mocowanie przetworników zapewnia znacznie lepszą charakterystykę impulsową [a w rezultacie klarowność brzmienia], co zarówno słychać jak i można zobaczyć na wynikach pomiarów. 

  • Wzmacniacze 
W modelach S6X i S7A Mk2 zastosowano wzmacniacze i zasilacze nowej generacji [PWM], które tworzą niezwykle skuteczne [odpowiednio 1000 i 1500W] moduły wzmocnienia. 
Wzmacniacze wyposażono w zaawansowane układy zabezpieczające, więc mogą długo działać niezawodnie, na stałym poziomie temperatury, co nie jest możliwe w przypadku konwencjonalnych układów.
Wzmacniacze charakteryzuje niesłychanie niską impedancją wyjściowa i współczynnik tłumienia >4.000. 

  • Panel regulacji [modele S6X i S7A Mk2] 
Bogaty zestaw manipulatorów na panelu przednim pozwala kontrolować brzmienie w zakresie dotąd niedostępnym w monitorach głównych. 
Obok pokrętła wzmocnienia sygnału wejściowego umieszczono regulatory poziomu dla każdego z czterech głośników, filtry typu półkowego dla obu zewnętrznych przedziałów spektrum i trzy, w pełni parametryczne filtry [20-200Hz] których można użyć do eliminacji zjawiska fal stojących, jeśli takie występują w pomieszczeniu kontrolnym. Filtry można wyłączać indywidualnie lub grupowo, dzięki czemu łatwo sprawdzić rezultaty ich działania porównując z sygnałem podstawowym. W dużych studiach miksujących ścieżki do produkcji filmowych, nierzadko zachodzi potrzeba wykreowania brzmienia typowego dla sali kinowej. Dla pełnej zgodności ze standardem ISO 2969 w monitorze zastosowano układ filtra Dolby™ X-curve.  Wykorzystująca szum różowy funkcja X-curve działa jak filtr dolno-przepustowy o nachyleniu 3 dB/okt. dla zakresu powyżej 2 kHz. Oba modele - S6X i S7A Mk2 - wyposażono w przełącznik aktywujący ten filtr, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych procesorów podczas miksu filmowego.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak do nut jest jednym z niezbędnych akcesoriów muzycznych które należy zakupić, przede wszystkim dla wygodny grania na różnych instrumentach. Na rynku dostępne są różne stojaki na nuty, od różnych producentów i w różnych przedziałach cenowych. W tym artykule postaram się wyjaśnić na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są rodzaje pulpitów do nut, jakie są akcesoria oraz jacy producenci są godni uwagi.