Waldorf Edition, zestaw plug-inów

Numer katalogowy: Waldorf Edition
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Wymagania Sprzętowe Pakietu Waldorf Edition
KOMPUTER PC
Procesor Pentium III / AMD Athlon 600 lub szybszy
System operacyjny Windows 2000 / XP
64 MB pamięci RAM
Program host VST 2.0, jak Cubase VST 5.0 lub nowszy
Cubase SX/SL
Nuendo 1.5 lub nowszy
Komputer spełniający wymagania programu-hosta
KOMPUTER MAC
Procesor G4 Power PC 400 MHz lub szybszy/Intel CoreSolo 1.5 GHz lub szybszy
System operacyjny Mac OS X 10.3.9 lub nowszy/system operacyjny Mac OS X 10.4 lub nowszy
128 MB pamięci RAM
Program host VST 2.0, jak Cubase VST 5.0 lub nowszy
Cubase SX/SL
Nuendo 1.5 lub nowszy, lub program host Audio Unit 2.0, jak Apple Logic czy Garage Band
Komputer spełniający wymagania programu-hosta
Zestaw plug-inów marki Waldorf.

Waldorf Edition to pakiet trzech najlepiej sprzedających się syntezatorów i efektów programowych dostosowanych do wymagań najnowszych programów-hostów VST i AudioUnit. W skład pakietu wchodzą: nagrodzony syntezator PPG Wave 2.V, moduł perkusyjny Attack i filtr D-Pole - wszystkie dostosowane do pracy na komputerach PC i MacIntosh. Wersje przeznaczone dla komputerów MacIntosh opracowano zarówno pod kątem współpracy z procesorami Power PC, jak i procesorami firmy Intel.


Instrumenty i Plug-iny Wchodzące w Skład Pakietu Waldorf Edition

PPG Wave 2.V
PPG Wave 2.V to reinkarnacja kultowego instrumentu, który narodził się w roku 1982 i nadal żyje we wnętrzach nowoczesnych komputerów PC i MacIntosh jako instrument VST i Audio Unit.
Instrumenty z serii Wave 2 były pierwszymi cyfrowymi syntezatorami korzystającymi z syntezy WaveTable i wyposażonymi w filtry analogowe. Stanowiły one rewolucję zarówno pod względem brzmienia, jak i samej jego koncepcji, a najciekawszą funkcją instrumentów była możliwość przemiatania 64 fal zamkniętych w tablicach.
Wewnątrz 32 tablic WaveTable dostępnych w instrumentach PPG Wave zapisano niemal 2 000 fal, dzięki temu paleta brzmieniowa była zdecydowanie szersza i żywsza niż w typowych instrumentach analogowych lat 80. XX wieku wytwarzających klasyczne przebiegi, jak sinus, prostokąt czy trójkąt. Z tego też powodu instrumenty PPG były unikalne, a ich brzmienie rozpoznawalne.
Teraz to ekskluzywne brzmienie przywrócono do życia jako element programowego studia dostępny dla użytkowników programów-hostów VST i Audio Unit. Wyjścia instrumentu pojawiają się bezpośrednio w mikserze aplikacji, dzięki czemu można okraszać je efektami czy korygować z pomocą korektora w taki sam sposób, jak ma to miejsce z innymi sygnałami audio. Komunikaty MIDI trafiają bezpośrednio do wejść MIDI PPG Wave 2.V bez konieczności przekładania kabli czy korzystania z dodatkowych interfejsów, jak to miało miejsce w tradycyjnym studiu.
Polifonia instrumentu zależy od mocy obliczeniowej procesora komputera. Jednocześnie można otworzyć do 8 instancji PPG Wave 2.V, z których każda dysponuje 8-częściowym multitimbral dając tym samym ogromne możliwości kreacji przestrzeni dźwiękowych. Dodatkowe funkcje są dostępne z pomocą nowego okna graficznego dającego dostęp do prostej edycji parametrów obwiedni, generatorów czy parametrów filtracji.
Kombinacja nowoczesnego oprogramowania z niezwykłym potencjałem brzmieniowym PPG Wave zaowocowało powstaniem unikalnego instrumentu cechującego się indywidualizmem i dającego użytkownikowi wiele radości. Taki właśnie jest PPG Wave 2.V.

CECHY:
  • 8-częściowy multitimbral,
  • 32 tablice WaveTable, każda z 64 falami,
  • 2 oscylatory na głos,
  • Filtr dolnoprzepustowy z funkcją emfazy,
  • 1 LFO,
  • 3 generatory obwiedni [2 x ADSR, 1 x AD],
  • Reakcja na dynamikę [Velocity] i Aftertouch,
  • Interfejs graficzny pozwalający na prostą edycję parametrów obwiedni, generatorów i sekcji filtracji,
  • Polifonia uzależniona od mocy obliczeniowej procesora,
  • Możliwość kontroli parametrów w czasie rzeczywistym i ich automatyzacji przez MIDI,
  • Możliwość jednoczesnego uruchomienia do 8 instancji [uzależniona od mocy obliczeniowej procesora],
  • Możliwość zapisu wszystkich ustawień wewnątrz sesji [uzależniona od wykorzystywanego programu-hosta],
  • Funkcja renderingu [uzależniona od wykorzystywanego programu-hosta].

Wersje Demonstracyjne
PPG Wave 2.V Demo dla komputerów PC [plik .ZIP 1,2 MB]
PPG Wave 2.V Demo dla komputerów MacIntosh [plik .BIN 939 kB]

Waldorf Attack
Waldorf AttackAttack to syntezator perkusyjny wytwarzający dźwięki na podstawie algorytmów wirtualnej syntezy analogowej. Integruje on brzmienie klasycznych instrumentów analogowych z lat 80. XX wieku i elektronicznych brzmień klubowych lat 90. z wirtualnymi programami-hostami XXI wieku. Wszystkie dźwięki są wytwarzane w czasie rzeczywistym, a przez to istnieje możliwość bezpośredniego dostrajania parametrów i sprawowania kompleksowej kontroli nad brzmieniem. Attack dysponuje 24 instrumentami dostępnymi w obrębie jednego zestawu perkusyjnego, który zajmuje na klawiaturze obszar dwóch oktaw. Architektura brzmienia jest niezwykle elastyczna i sprosta wysokim wymaganiom stawianym przed syntezatorami firmy Waldorf.
Źródłem dźwięku są tu dwa oscylatory wytwarzające zarówno klasyczne fale analogowe, jak i trzy różne próbki pomocne przy tworzeniu barw hi-hatu i talerzy. Dodatkowymi modułami odpowiedzialnymi za wzbogacanie brzmienia o charakterystyczną metaliczność są moduły modulatora pierścieniowego i modulatora częstotliwości. Ponadto ulokowano tu moduł „Crack”, który zajmuje się reprodukcją autentycznie brzmiących, analogowych barw typu Hand Clap.
Attack dysponuje również rozbudowaną sekcją filtracji z sześcioma typami filtrów, niezwykle wydatnym rezonansem aż do samowzbudzenia oraz możliwością przesterowania do +52 dB. Do dyspozycji mamy ponadto dwa generatory obwiedni, które mogą sterować odstrojeniem oscylatorów, poziomem modulacji FM, częstotliwością odcięcia filtracji oraz poziomem głośności. Przed 6 wyjściami stereo, które łączą instrument ze światem cyfrowym, zapięto dwie linie opóźniające z funkcją modulacji.
Pełna integracja z programami-hostami oznacza, że wszystkie parametry mogą być sterowane z pomocą komunikatów MIDI, dzięki czemu bez najmniejszych problemów można uzyskać dynamiczne zmiany brzmienia. Ale na tym nie koniec. W obrębie każdego zestawu perkusyjnego można zapisać do 12 dźwięków melodycznych, dzięki czemu daje się tworzyć nie tylko przejścia na tom tomach, partie congo i inne patterny perkusyjne, ale również ścieżki basowe, melodie i inne dźwięki sekwencyjne. Attack pozwala zatem na tworzenie kompletnych sekwencji bez konieczności korzystania z dodatkowych instrumentów.

CECHY:
  • Wirtualna synteza analogowa,
  • 36 zestawów perkusyjnych i ponad 850 dźwięków perkusyjnych,
  • 24 dźwięki perkusyjne na jeden zestaw,
  • Możliwość grania polifonicznych partii basowych i solowych,
  • 64-głosowa polifonia w ramach pojedynczej instancji [uzależniona od mocy obliczeniowej procesora],
  • 2 linie opóźniające z funkcją modulacji i możliwością synchronizacji z tempem,
  • 6 wyjść stereo,
  • Możliwość sterowania wszystkimi parametrami z pomocą komunikatów MIDI lub mechanizmów automatyki udostępnianych przez program-host.

BUDOWA TORU SYNTEZY:
  • 2 oscylatory, każdy może wytwarzać następujące przebiegi:
  • trójkątny,
  • sinusoidalny,
  • prostokątny,
  • piłokształtny,
  • sample&hold,
  • szum,
  • closed hi-hat,
  • open hi-hat,
  • crash cymbal.
  • Modulator częstotliwości,
  • Modulator pierścieniowy,
  • Moduł „Crack” wytwarzający autentycznie brzmiące, analogowe barwy Hand Clap,
  • Filtr z przełączaną charakterystyką dający dostęp do 6 typów filtracji i wydajnego rezonansu aż do samowzbudzenia.
Dostępne typy filtracji:
  • dolnoprzepustowa,
  • pasmowo-przepustowa,
  • górnoprzepustowości,
  • korekcja małych i dużych częstotliwości.
Możliwość przesterowania o +52 dB,
LFO modulujący parametry filtra z możliwością synchronizacji z tempem,
2 bardzo szybkie generatory obwiedni z regulowanym zboczem sterujące: wysokością dźwięku, wielkością modulacji FM, poziomem głośności oscylatora 2, częstotliwością odcięcia filtracji i poziomem głośności.

  • Waldorf D-Pole
Waldorf D-PoleFirma Waldorf jest znana w branży jako twórca innowacyjnych syntezatorów, wśród których należy wymienić choćby: MicroWave, awangardowy Wave czy klasyczny, analogowy Pulse. Wszystkie te instrumenty cechuje unikalna, ciepła, analogowa charakterystyka filtrów, dzięki której są one rozpoznawalne i cenione. Pierwszym, całkowicie cyfrowym instrumentem firmy Waldorf był model MicroWave II, w którym osiągnięto to, co do tej pory nie było możliwe: filtr cyfrowy pracował dokładnie tak samo jak jego analogowy odpowiednik dając jednocześnie o wiele większe możliwości.
D-Pole to niezwykle muzykalny filtr wykonany w postaci plug-inu, który dysponuje takimi samymi możliwościami, jak jego odpowiednik sprzętowy. Dzięki temu nic nie stoi na przeszkodzie, aby filtrować wokal korzystając z 5 typów filtracji czy przekształcić prostą pętlę akustyczną w mocny groove taneczny przy użyciu LFO, który daje się sprzęgnąć z tempem podawanym przez program-host. Można też dodać przester do partii gitarowej, a nawet uzyskać charakterystyczne, modulowane z pomocą modulatora pierścieniowego brzmienie, które następnie można przepuścić przez stereofoniczną linię opóźniająca w celu dalszych eksperymentów. D-Pole pozwala tworzyć zupełnie nowe efekty dźwiękowe w ciągu kilku sekund, dzięki możliwości sterowania parametrami w czasie rzeczywistym. Wszystkie istotne parametry dają się zautomatyzować, a ustawienia można zapisać jako pojedyncze programy lub banki.
D-Pole to niezwykle kreatywne narzędzie dające bezmiar możliwości!

  • Cechy
MODUŁ FILTRA:
  • Częstotliwość od 0 Hz do ponad 17 kHz,
  • Rezonans aż do samowzbudzenia,
  • 5 typów filtracji: dolnoprzepustowa, pasmowo-przepustowa, górnoprzepustowa, wierzchołkowa, rezonansowa,
  • Nachylenie zbocza: 12 lub 24 dB/okt.

MODUŁ WZMACNIACZA:
  • Przesterowanie do 52 dB,
  • Regulowane parametry: Volume, Panning, Delay Mix.

MODUŁ LFO:
  • Częstotliwość generowanego przebiegu do 7 kHz,
  • Generowane przebiegi: sinus, trójkąt, piła,
  • Możliwość dodatniej lub ujemnej modulacji częstotliwości odcięcia, panoramy, częstotliwości przebiegu wytwarzanego przez oscylator.

MODUŁ ENVELOPE FOLLOWER:
  • Regulowana faza Decay,
  • Możliwość dodatniej lub ujemnej modulacji częstotliwości odcięcia filtracji.

MODUŁ DELAY:
  • Czas opóźnienia do 2 000 ms,
  • Funkcja synchronizacji z tempem,
  • Sprzężenie zwrotne do 100%,
  • Funkcja tłumienia.

MODUŁ OSCYLATORA:
  • Modulator pierścieniowy,
  • Częstotliwości generowanych przebiegów do 7 kHz,
  • Wytwarzane przebiegi: sinus, trójkąt, piła.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Sterowanie DMX, Jak zacząć pracę z sygnałem DMX?

Sterowanie DMX, Jak zacząć pracę z sygnałem DMX?

Sterowanie DMX. Na temat sterowania za pomocną sygnału DMX pisali już chyba wszyscy. Niestety większość publikacji na ten temat jest po prostu nie zrozumiała dla normalnego człowieka. Aby dowiedzieć się jak wykorzystać sterowanie DMX w praktyce, trzeba przeczytać całe elaboraty naukowe, a i tak nie do końca wiadomo o co chodzi. Dlatego postanowiłem w sposób bardzo prosty i krótki opisać jak się do tego zabrać od strony praktycznej.

Hazer czy fazer? Wytwornice mgły, czym się różnią?

Hazer czy fazer? Wytwornice mgły, czym się różnią?

Wytwornica mgły, hazer, a może fazer, pojęcia na pierwszy rzut oka tożsame. Jednak gdy wgłębimy się w temat nie jest to już tak oczywiste. Na rynku jest dość sporo wytwornic mgły, niektóre modele nazywane są hazerami inne fazerami, ale dlaczego?

Co to jest ruchoma głowa i jak działa?

Co to jest ruchoma głowa i jak działa?

Dziś przejdę do omówienia ruchomej głowy w kontekście urządzeń oświetleniowych, takich jak reflektory lub reflektory typu moving head, które są szeroko stosowane w branży rozrywkowej, w tym na koncertach, w teatrach i klubach nocnych.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.