Kategorie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Kontakt telefoniczny:
+48 22 619 31 83
+48 604 690 005
od poniedziałku do czwartku w godzinach 9:00 - 17:00 oraz w piątek w godzinach 9:00 - 15:00

Biuro Handlowe:
Ul. Białostocka 42 lok.1, 1P
03-741 Warszawa
biuro@megascena.pl

Universal Audio Apollo Interface QUAD, interfejs audio

Nr katalogowy: UA APOLLO QUAD
Cena 8113,00 PLN
Cena netto 6595,93 PLN



Universal Audio Apollo Interface QUAD, interfejs audio

Informacje o produkcie

Interfejs audio marki Universal Audio.

Apollo® jest pierwszym profesjonalnym, komputerowym interfejsem audio wysokiej rozdzielczości zapewniającym brzmienie, sposób działania i wrażenia takie, jak podczas nagrywania na sprzęcie analogowym. Przystosowany do technologii Thunderbolt™ interfejs FireWire 18 x 24, to analogowa konstrukcja UA gwarantująca najwyższą jakość brzmienia 24-bit/192 kHz, połączona z działającym w czasie rzeczywistym procesorem UAD DSP. Używając Apollo, producenci muzyczni i wykonawcy nareszcie mogą bezproblemowo przetwarzać ścieżki w czasie rzeczywistym, za pomocą klasycznych, emulujących analogowe narzędzia wtyczek UAD - takich, jak Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych - na komputerach Mac i PC.

Najwyższa jakość brzmienia 24-bit/192 kHz
Zaprojektowany tak, by pełnić rolę głównego urządzenia w nowoczesnym studio opartym na komputerach Mac lub PC, Apollo reprezentuje bezkompromisowe podejście do kwestii jakości dźwięku. Interfejs powstał na bazie długoletniego doświadczenia UA w dziedzinie urządzeń analogowych i oferuje dźwięk w najwyższej rozdzielczości, o najniższym poziomie zniekształceń THD i największym w tej klasie zakresie dynamiki. Znakomite przedwzmacniacze mikrofonowe Apollo, najlepsze konwertery - a także układ dopracowany w najdrobniejszych szczegółach - to wszystko przekłada się na większą precyzję i głębię w nagraniach na każdym etapie produkcji, począwszy od etapu rejestracji ścieżek, przez dogrywki do miksów i masteringu.

Przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym, podczas rejestracji, miksów i masteringu
Pomimo iż „naturalne” brzmienie Apollo jest nadzwyczaj otwarte i transparentne, łatwo można z niego wydobyć całą gamę klasycznych, analogowych dźwięków i barw dzięki przetwarzaniu UAD, które działa w czasie rzeczywistym. Oparty na procesorach DUO Core lub QUAD Core akcelerator DSP pozwala na nagrywanie i miksowanie z użyciem wtyczek UAD - przy latencji poniżej 2ms. Możesz więc monitorować i przetwarzać ścieżki korzystając z emulacji klasycznych analogowych urządzeń, takich jak Ampex, Lexicon, Manley, Neve, Roland, SSL, Studer i wielu innych.
Chcesz włączyć kilka kompresorów 1176 na ścieżce z bębnami lub nagrać wokale przez klasyczny korektor Neve 1073 EQ, a może nawet zarejestrować cały zespół na żywo przy pomocy taśmowej maszyny Studer A800? Nie ma problemu. Możliwości przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym są z Apollo naprawdę nieograniczone.

Thunderbolt™ I/O: Połączenie nowej generacji
Apollo to urządzenie przystosowane do nowej technologii Thunderbold, opracowanej przez Intel, którą można znaleźć w najnowszych komputerach iMac, MacBook Pro, MacBook Air i komputerach PC kolejnej generacji. Użytkownik ma możliwość zamontowania karty Thunderbolt I/O (sprzedawana osobno). Technologia Thunderbolt pozwala na pracę przy niższej latencji, mniejszym rozmiarze bufora audio, z lepszą wydajnością i na uruchomienie większej liczby pluginów UAD w porównaniu z połączeniem przez FireWire. Ponieważ łącze Thunderbolt ma o wiele większą przepustowość niż FireWire, twórcy muzyki mogą, zachowując pełną wydajność, do interfejsu Apollo podłączyć jednocześnie wiele urządzeń - dyski twarde, procesory i dodatkowe monitory komputerowe.

Lepsza integracja z Pro Tools, Logic, Cubase i innymi programami
Sterowniki Core Audio i ASIO dostępne z Apollo są kompatybilne z wszystkimi najważniejszymi programami DAW, w tym z Pro Tools, Logic Pro, Cubase, Live i innymi. Po za tym do Apollo dołączona jest aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS), które pozwalają na zarządzanie i przywracanie wszelkich ustawień interfejsu oraz pluginów UAD dla poszczególnych sesji DAW, nawet po kilku miesiącach czy latach.

Znakomicie zaprojektowany
Jedną z głównych cech Apollo nie do końca można określić mianem „cechy”. Chodzi bowiem o wiele drobnych szczegółów całej konstrukcji, które ułatwiają szybki, naturalny przebieg pracy - co gwarantuje lepsze rezultaty. Na panelu przednim znajdują się kontrolery dla wszystkich najczęściej wykorzystywanych funkcji, takich jak pokrętła poziomów Preamp i Monitor, przełączniki: kanałów, tłumika, filtra dolno-zaporowego oraz zasilania fantomowego, a także dwa wyjścia słuchawkowe z osobną regulacją poziomów. Dla wejść H-Z umieszczonych na panelu przednim automatycznie uruchamia się sprzętowy i programowy monitoring w chwili podłączenia gitary lub basu.

Analogowy dźwięk na wejściach mikrofonowych Apollo oraz na wyjściach Monitor jest sterowany cyfrowo, zatem nie tracisz na jakości dźwięku w momencie wzmocnienia. Wysokiej rozdzielczości, wyjątkowo kontrastowe wskaźniki, zaczerpnięte z legendarnego interfejsu UA 2192 widoczne są niemal pod każdym kątem. W końcu, możliwość pracy w trybie samodzielnym (standalone) oznacza, że możesz korzystać z połączeń audio w Apollo oraz ostatnio używanych ustawień miksera DSP bez konieczności podłączania komputera.

Oprogramowanie

Aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS)

Aplikacja Console pełni rolę głównego interfejsu programowego Apollo. Intuicyjny układ w stylu analogowej konsolety pozwala na szybkie - w czasie rzeczywistym - nagrywanie i monitorowanie sygnałów z użyciem wtyczek UAD. Dodatkowo, wszystkimi funkcjami dostępnymi na panelu przednim Apollo można sterować za pomocą aplikacji Console, w przypadku, gdy realizator nie ma sprzętowego Apollo w zasięgu ręki.

Dostępna w Apollo funkcja przetwarzania w czasie rzeczywistym pozwala na uruchomienie wtyczek UAD dla każdego z wejść i nagrywanie z latencją poniżej 2 ms - żaden inny interfejs nie zapewnia takiej funkcji. Precyzując, wtyczki UAD Powered Plug-Ins można włączyć na dowolnym/każdym z torów input i/lub torów pomocniczych aux (w ramach pokładowego DSP Apollo) i korzystać z pełni możliwości dźwiękowych. Po raz pierwszy producenci muzyki mogą rejestrować ścieżki z użyciem włączonych bezpośrednio na wejściu, nagradzanych wtyczek firm Neve, Manley, Studer, Lexicon i innych.

Na etapie miksu lub masteringu, pokładowe procesory Apollo UAD-2 DUO lub UAD-2 QUAD pozwalają na uruchomienie wtyczek z pełnej kolekcji UAD Powered Plug-Ins, dokładnie tak samo jak w standardowych systemach DSP UAD-2. Tym sposobem, posiadając z Apollo możesz nie tylko nagrywać i miksować uzyskując lepszą jakość brzmienia, ale też odciążyć zasoby CPU centralnego komputera.

Program Console może być używany jednocześnie ze wszystkimi najważniejszymi programami DAW, takimi jak Pro Tools, Logic, Cubase, Live, Performer i inne, co daje dużą swobodę w łączeniu i przetwarzaniu sygnałów. Wszystkie ustawienia Console można zapisać w postaci presetów - lub nawet zachować „w środku” sesji używając wtyczki Console Recall w formacie VST/AU/RTAS - i przywołać za kilka miesięcy bądź lat od momentu ostatniego otwarcia sesji.

Mówiąc wprost, wtyczka Console Recall pozwala korzystać ze wszystkich, kluczowych funkcji monitoringu i wskaźników, z poziomu programu DAW, którego używasz.

Przykłady konfiguracji
Panel przedni i tylny (obrazek Panel przod i tyl)
W interfejsie Apollo wszystkie najczęściej używane w trakcie nagrywania i pracy funkcje znajdują się na panelu przednim, dzięki czemu masz do nich szybki i bezpośredni dostęp. Podobnie, na tylnym panelu ulokowano wszystkie wyspecjalizowane, wejścia i wyjścia wysokiej jakości, jakie wykorzystuje się w typowym studio produkcyjnym.Konfiguracja podstawowa
Na tym rysunku pokazana jest prosta konfiguracja Apollo, z jakiej mogą korzystać indywidualni muzycy/realizatorzy przy jednoczesnym nagrywaniu gitary i partii wokalnej.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY TAKIEJ KONFIGURACJI:

  • Wykorzystywane są dwa tory przedwzmacniaczy (dla gitary elektrycznej i mikrofonu),
  • Przełącznik Mic/Line dla kanału 2 ustawiony jest w pozycji „Mic”,
  • Do wyjść monitorowych podłączone zostały monitory aktywne (bądź zestaw głośniki + wzmacniacz).

Typowa konfiguracja
Na tym obrazku pokazano zestaw Apollo, który może wykorzystać dwóch muzyków nagrywających razem. W tej konfiguracji używane są tylko analogowe urządzenia; cyfrowe wejścia/wyjścia nie zostały użyte.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY TAKIEJ KONFIGURACJI:
  • Przełącznik Mic/Line dla kanałów 3 i 4 ustawiony został w pozycji „Mic”,
  • Do każdego wyjścia słuchawkowego można podać inny miks, więc każdy z muzyków może lepiej słyszeć „swój” instrument w czasie nagrywania.

Zaawansowana konfiguracja z dodatkowym zestawem UAD-2 Satellite
Ten przykład ilustruje bardziej złożony zestaw Apollo, który można zastosować przy nagrywaniu całego zespołu, wykorzystując zarówno analogowe, jak i cyfrowe wejścia i wyjścia.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY TAKIEJ KONFIGURACJI:
  • Przełącznik Mic/Line dla kanałów 3 i 4 ustawiony został w pozycji „Mic”,
  • Do Apollo zostały podłączone, za pomocą złącza ADAT Lightpipe, cztery, dodatkowe tory przedwzmaczniaczy mikrofonowych z urządzenia UA 4-710d,
  • Przez złącze FireWire podłączony jest moduł UAD-2 Satellite, co zapewnia większą moc podczas przetwarzania sygnałów za pomocą wtyczek UAD,
  • Apollo jest głównym urządzeniem synchronizującym (master); w 4-710d ustawienia synchronizacji zostały ustawione w pozycji external word clock i przełącznik Termination w 4-710d został włączony.

Specyfikacja techniczna

Producent Universal Audio
Specyfikacja
Funkcje
INTERFEJS AUDIO
Częstotliwość próbkowania do 192 kHz przy rozdzielczości 24-bity
18 x 24 równoległych kanałów wejścia/wyjścia
8 kanałów analogowych konwertowanych cyfrowo dostępnych przez wejście mikrofonowe, liniowe lub wysoko-impedancyjne
14 kanałów konwersji cyfra - analog dostępnych poprzez
8 liniowych wyjść mono
Stereofoniczne wyjścia monitorowe
Dwa wyjścia słuchawkowe stereo
10 cyfrowych kanałów wejścia/wyjścia, dostępnych przez
8 kanałów na złączach optycznych ADAT S/MUX dla wyższych częstotliwości próbkowania
2 kanały wejścia/wyjścia na złączach koakcjalnych S/PDIF z konwersją częstotliwości próbkowania
2 porty FireWire 800 do połączenia z innymi urządzeniami FireWire
Sterowniki dla urządzeń 32 i 64-bitowych
PRZEDWZMACNIACZE MIKROFONOWE
4 ultra-transparentne, sterowane cyfrowo, analogowe preampy mikrofonowe wysokiej rozdzielczości
Regulacja wszystkich parametrów przedwzmacniaczy na panelu przednim i przez oprogramowanie
Filtr dolno-zaporowy, zasilanie fantom 48 V,tłumik 20 dB,przełącznik biegunowości i sumowanie stereo
MONITORING
Wyjścia monitorowe stereo (niezależne od ośmiu wyjść liniowych)
Analogowe wyjścia monitorowe są sterowane cyfrowo, więc zapewniają najwyższą wierność przekazu,
Regulacja poziomów i funkcja wyciszenia na panelu przednim
Dwa niezależne wyjścia słuchawkowe stereo,
Osobna, analogowa regulacja głośności dla każdego wyjścia słuchawkowego
Wskaźnik poziomów dla toru moniotorowego (pre-fader) na panelu przednim
Na wyjściach S/PDIF można włączyć ten sam sygnał, co na wyjściach monitorowych
POKŁADOWE PRZETWARZANIE UAD-2
Modele DUO i QUAD wyposażone w dwa lub cztery procesory SHARC
Przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym na wszystkich, analogowych i cyfrowych wejściach Apollo
Takie same funkcje i funkcjonalność w użyciu z programami DAW, jak dla innych produktów UAD-2
Możliwość łączenia z innymi urządzeniami UAD-2 dla zwiększenia wydajności DSP
W komplecie zestaw wtyczek UAD Powered Plug-Ins “Analog Classics”
Pełna kolekcja wtyczek dla UAD-2 dostępna online przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu
Oprogramowanie
APLIKACJA CONSOLE
Umożliwia na przetwarzanie sygnału w czasie rzeczywistym za pomocą wtyczek UAD Powered Plug-Ins
Mikser DSP do kontroli i nagrywania w czasie rzeczywistym
Zdalne sterowanie wszystkimi funkcjami Apollo
WTYCZKA CONSOLE RECALL
Zapis konfiguracji Apollo w sesjach DAW - można łatwo przywołać wszystkie ustawienia,
Umożliwia sterowanie parametrami z panelu przedniego w programie DAW,
Format VST, RTAS i Audio Units
APLIKACJA UAD METER I CONTROL PANEL
Ustawienia globalne dla UAD-2 oraz wtyczek i wskaźnik wykorzystania zasobów systemu
Specyfikacja techniczna
System
WEJŚCIA I WYJŚCIA
Wejścia mikrofonowe 4
Wejścia wysoko-impedancyjne Hi-Z 2
Analogowe wejścia liniowe 8
Analogowe wyjścia liniowe 8
Analogowe wyjścia monitorowe 2 (1 para stereo)
Wyjścia słuchawkowe stereo 2 (niezależne)
ADAT S/MUX 2 porty wejścia, 2 porty wyjścia, do 8 kanałów
S/PDIF 1 wejście stereo, 1 wyjście stereo
Dwa porty FireWire 800 IEEE 1394b
Dwa porty Thunderbolt z opcjonalnie montowaną kartą
Word Clock 1 wejście, 1 wyjście
KONWERSJA ANALOGOWO/CYFROWA - CYFROWO/ANALOGOWA
Obsługiwane częstotliwości próbkowania 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz
Rozdzielczość bitowa analog/cyfra 24 bity
Równoległa konwersja analogowo-cyfrowa 8 kanałów
Równoległa konwersja cyfrowo-analogowa 14 kanałów
Opóźnienie dla toru analogowego
1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz)
=z włączonymi szeregowo w programie Console czterema wtyczkami UAD-2 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz)
ANALOGOWE WEJŚCIA/WYJŚCIA
Wejścia mikrofonowe 1 - 4
Typ złączy XLR żeńskie
Zasilanie fantomowe +48 V, (z włącznikiem)
Zakres dynamiczny 118 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu 118 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum -110 dB
WEJŚCIA HI-Z
Typ złączy TS mono ¼” męskie
Zakres dynamiczny 117 dB (A-ważone)
Odstęp sygnał -szum 117 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum -103 dB
WEJŚCIA LINIOWE 1-4
Złącza ¼” TRS męskie, symetryczne
Zakres dynamiki 117 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu 117 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum -107 dB
WEJŚCIA LINIOWE 5-8
Złącza ¼” TRS męskie, symetryczne
Zakres dynamiki 117 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu 117 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum -107 dB
WYJŚCIA LINIOWE 1-8
Złącza ¼” TRS męskie, symetryczne
Zakres dynamiki 118 dB (A-ważone)
Pasmo przenoszenia 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB)
Odstęp sygnału od szumu 118 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum -106 dB
WYJŚCIA MONITORWE 1-2
Złącza ¼” TRS męskie, symetryczne
Pasmo przenoszenia 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB)
Zakres dynamiki 115 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu 114 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum -103 dB
WYJŚCIA SŁUCHAWKOWE STEREO 1-2
Złącza jack ¼” TRS męskie, stereo/niesymetryczne
Pasmo przenoszenia 20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB)
Zakres dynamiki 113 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu 113 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum -101 dB
CYFROWE WEJŚCIA/WYJŚCIA
S/PDIF,
Typ złącza Phono (RCA)
Format IEC958
ADAT
Złącza optyczne TOSLINK JIS F05
Format ADAT Digital “Lightpipe” with S/MUX
Układ kanałów przy 44.1 kHz, 48 kHz Port 1 = kanały 1 – 8, Port 2 = 1 – 8 (powtórzone)
Układ kanałów przy 88,2 kHz, 96 kHz Port 1 = kanały 1 – 4, Port 2 = kanały 5 – 8
Układ kanałów przy 176,4 kHz, 192 kHz Port 1 = kanały 1 – 2, Port 2 = kanały 3 – 4
WORD CLOCK
Złącza BNC
Ograniczenia ±0.5% dla każdej z obsługiwanych częstotliwości próbkowania
ŹRÓDŁA SYNCHRONIZACJI
Wewnętrzna, Word Clock, S/PDIF, ADAT
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zasilacze zasilacz zewnętrzny AC - DC, wewnętrzny zasilacz DC - DC
Typ złącza AC IEC męskie
Wymagania prądowe AC 100V – 240V AC, 50 – 60 Hz
Typ złącza DC XLR 4-pinowe męskie blokowane (Neutrik P/N NC4MDM3-H)
Wymagania prądowe DC 12 VDC, ±5%
Maksymalny pobór mocy 6,5 A
KONSTRUKCJA
Wymiary
Szerokość 483 mm (19”)
Wysokość 44 mm - 1U rack (1.75”)
Głębokość, sama obudowa 308 mm (12.125”)
Głębokość, z regulatorami 343 mm (13.5”)
Wymiary w opakowaniu 610 x 432 x 203 mm (24” x 17” x 8”)
WAGA
Waga w opakowaniu (pudełko i akcesoria) 8.2 kg
Waga (samo urządzenie) 4.1 kg

Mogą Cię zainteresować

* Termin wysyłki liczony jest od chwili potwierdzenia zamówienia w przypadku zamówień pobraniowych. W przypadku zamówień opłacanych przelewem lub kartą, termin realizacji liczony jest od zaksięgowania wpłaty. W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Lista producentów

Witryna Megascena.pl używa cookies w celu lepszego świadczenia usług. Pozostanie w witrynie bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Państwa urządzeniu. Dowiedz się więcej... Zamknij