Universal Audio Apollo Interface QUAD, interfejs audio

Numer katalogowy: UA APOLLO QUAD
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Specyfikacja
Funkcje
INTERFEJS AUDIO
Częstotliwość próbkowaniado 192 kHz przy rozdzielczości 24-bity
18 x 24 równoległych kanałów wejścia/wyjścia
8 kanałów analogowych konwertowanych cyfrowodostępnych przez wejście mikrofonowe, liniowe lub wysoko-impedancyjne
14 kanałów konwersji cyfra - analog dostępnych poprzez
8 liniowych wyjść mono
Stereofoniczne wyjścia monitorowe
Dwa wyjścia słuchawkowe stereo
10 cyfrowych kanałów wejścia/wyjścia, dostępnych przez
8 kanałów na złączach optycznych ADAT S/MUXdla wyższych częstotliwości próbkowania
2 kanały wejścia/wyjścia na złączach koakcjalnych S/PDIFz konwersją częstotliwości próbkowania
2 porty FireWire 800 do połączenia z innymi urządzeniami FireWire
Sterowniki dla urządzeń 32 i 64-bitowych
PRZEDWZMACNIACZE MIKROFONOWE
4 ultra-transparentne, sterowane cyfrowo, analogowe preampy mikrofonowe wysokiej rozdzielczości
Regulacja wszystkich parametrów przedwzmacniaczy na panelu przednim i przez oprogramowanie
Filtr dolno-zaporowy, zasilanie fantom 48 V,tłumik 20 dB,przełącznik biegunowości i sumowanie stereo
MONITORING
Wyjścia monitorowe stereo (niezależne od ośmiu wyjść liniowych)
Analogowe wyjścia monitorowe są sterowane cyfrowo, więc zapewniają najwyższą wierność przekazu,
Regulacja poziomów i funkcja wyciszenia na panelu przednim
Dwa niezależne wyjścia słuchawkowe stereo,
Osobna, analogowa regulacja głośności dla każdego wyjścia słuchawkowego
Wskaźnik poziomów dla toru moniotorowego (pre-fader) na panelu przednim
Na wyjściach S/PDIF można włączyć ten sam sygnał, co na wyjściach monitorowych
POKŁADOWE PRZETWARZANIE UAD-2
Modele DUO i QUADwyposażone w dwa lub cztery procesory SHARC
Przetwarzanie wtyczkami UADw czasie rzeczywistym na wszystkich, analogowych i cyfrowych wejściach Apollo
Takie same funkcje i funkcjonalnośćw użyciu z programami DAW, jak dla innych produktów UAD-2
Możliwość łączenia z innymi urządzeniami UAD-2dla zwiększenia wydajności DSP
W kompleciezestaw wtyczek UAD Powered Plug-Ins “Analog Classics”
Pełna kolekcja wtyczek dla UAD-2dostępna online przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu
Oprogramowanie
APLIKACJA CONSOLE
Umożliwia na przetwarzanie sygnału w czasie rzeczywistym za pomocą wtyczek UAD Powered Plug-Ins
Mikser DSP do kontroli i nagrywania w czasie rzeczywistym
Zdalne sterowanie wszystkimi funkcjami Apollo
WTYCZKA CONSOLE RECALL
Zapis konfiguracji Apollo w sesjach DAW - można łatwo przywołać wszystkie ustawienia,
Umożliwia sterowanie parametrami z panelu przedniego w programie DAW,
Format VST, RTAS i Audio Units
APLIKACJA UAD METER I CONTROL PANEL
Ustawienia globalne dla UAD-2 oraz wtyczek i wskaźnik wykorzystania zasobów systemu
Specyfikacja techniczna
System
WEJŚCIA I WYJŚCIA
Wejścia mikrofonowe4
Wejścia wysoko-impedancyjne Hi-Z2
Analogowe wejścia liniowe8
Analogowe wyjścia liniowe8
Analogowe wyjścia monitorowe2 (1 para stereo)
Wyjścia słuchawkowe stereo2 (niezależne)
ADAT S/MUX2 porty wejścia, 2 porty wyjścia, do 8 kanałów
S/PDIF1 wejście stereo, 1 wyjście stereo
Dwa porty FireWire 800IEEE 1394b
Dwa porty Thunderboltz opcjonalnie montowaną kartą
Word Clock1 wejście, 1 wyjście
KONWERSJA ANALOGOWO/CYFROWA - CYFROWO/ANALOGOWA
Obsługiwane częstotliwości próbkowania44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz
Rozdzielczość bitowa analog/cyfra24 bity
Równoległa konwersja analogowo-cyfrowa8 kanałów
Równoległa konwersja cyfrowo-analogowa14 kanałów
Opóźnienie dla toru analogowego
1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz)
=z włączonymi szeregowo w programie Console czterema wtyczkami UAD-21.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz)
ANALOGOWE WEJŚCIA/WYJŚCIA
Wejścia mikrofonowe1 - 4
Typ złączyXLR żeńskie
Zasilanie fantomowe+48 V, (z włącznikiem)
Zakres dynamiczny118 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu118 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-110 dB
WEJŚCIA HI-Z
Typ złączyTS mono ¼” męskie
Zakres dynamiczny117 dB (A-ważone)
Odstęp sygnał -szum117 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-103 dB
WEJŚCIA LINIOWE1-4
Złącza¼” TRS męskie, symetryczne
Zakres dynamiki117 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu117 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-107 dB
WEJŚCIA LINIOWE5-8
Złącza¼” TRS męskie, symetryczne
Zakres dynamiki117 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu117 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-107 dB
WYJŚCIA LINIOWE1-8
Złącza¼” TRS męskie, symetryczne
Zakres dynamiki118 dB (A-ważone)
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB)
Odstęp sygnału od szumu118 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-106 dB
WYJŚCIA MONITORWE1-2
Złącza¼” TRS męskie, symetryczne
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB)
Zakres dynamiki115 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu114 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-103 dB
WYJŚCIA SŁUCHAWKOWE STEREO 1-2
Złączajack ¼” TRS męskie, stereo/niesymetryczne
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz (±0,1 dB)
Zakres dynamiki113 dB (A-ważone)
Odstęp sygnału od szumu113 dB (A-ważone)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum-101 dB
CYFROWE WEJŚCIA/WYJŚCIA
S/PDIF,
Typ złączaPhono (RCA)
FormatIEC958
ADAT
Złączaoptyczne TOSLINK JIS F05
FormatADAT Digital “Lightpipe” with S/MUX
Układ kanałów przy 44.1 kHz, 48 kHzPort 1 = kanały 1 – 8, Port 2 = 1 – 8 (powtórzone)
Układ kanałów przy 88,2 kHz, 96 kHzPort 1 = kanały 1 – 4, Port 2 = kanały 5 – 8
Układ kanałów przy 176,4 kHz, 192 kHzPort 1 = kanały 1 – 2, Port 2 = kanały 3 – 4
WORD CLOCK
ZłączaBNC
Ograniczenia±0.5% dla każdej z obsługiwanych częstotliwości próbkowania
ŹRÓDŁA SYNCHRONIZACJI
Wewnętrzna, Word Clock, S/PDIF, ADAT
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zasilaczezasilacz zewnętrzny AC - DC, wewnętrzny zasilacz DC - DC
Typ złącza ACIEC męskie
Wymagania prądowe AC100V – 240V AC, 50 – 60 Hz
Typ złącza DCXLR 4-pinowe męskie blokowane (Neutrik P/N NC4MDM3-H)
Wymagania prądowe DC12 VDC, ±5%
Maksymalny pobór mocy6,5 A
KONSTRUKCJA
Wymiary
Szerokość483 mm (19”)
Wysokość44 mm - 1U rack (1.75”)
Głębokość, sama obudowa308 mm (12.125”)
Głębokość, z regulatorami343 mm (13.5”)
Wymiary w opakowaniu610 x 432 x 203 mm (24” x 17” x 8”)
WAGA
Waga w opakowaniu (pudełko i akcesoria)8.2 kg
Waga (samo urządzenie)4.1 kg
Interfejs audio marki Universal Audio.

Apollo® jest pierwszym profesjonalnym, komputerowym interfejsem audio wysokiej rozdzielczości zapewniającym brzmienie, sposób działania i wrażenia takie, jak podczas nagrywania na sprzęcie analogowym. Przystosowany do technologii Thunderbolt™ interfejs FireWire 18 x 24, to analogowa konstrukcja UA gwarantująca najwyższą jakość brzmienia 24-bit/192 kHz, połączona z działającym w czasie rzeczywistym procesorem UAD DSP. Używając Apollo, producenci muzyczni i wykonawcy nareszcie mogą bezproblemowo przetwarzać ścieżki w czasie rzeczywistym, za pomocą klasycznych, emulujących analogowe narzędzia wtyczek UAD - takich, jak Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych - na komputerach Mac i PC.

Najwyższa jakość brzmienia 24-bit/192 kHz
Zaprojektowany tak, by pełnić rolę głównego urządzenia w nowoczesnym studio opartym na komputerach Mac lub PC, Apollo reprezentuje bezkompromisowe podejście do kwestii jakości dźwięku. Interfejs powstał na bazie długoletniego doświadczenia UA w dziedzinie urządzeń analogowych i oferuje dźwięk w najwyższej rozdzielczości, o najniższym poziomie zniekształceń THD i największym w tej klasie zakresie dynamiki. Znakomite przedwzmacniacze mikrofonowe Apollo, najlepsze konwertery - a także układ dopracowany w najdrobniejszych szczegółach - to wszystko przekłada się na większą precyzję i głębię w nagraniach na każdym etapie produkcji, począwszy od etapu rejestracji ścieżek, przez dogrywki do miksów i masteringu.

Przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym, podczas rejestracji, miksów i masteringu
Pomimo iż „naturalne” brzmienie Apollo jest nadzwyczaj otwarte i transparentne, łatwo można z niego wydobyć całą gamę klasycznych, analogowych dźwięków i barw dzięki przetwarzaniu UAD, które działa w czasie rzeczywistym. Oparty na procesorach DUO Core lub QUAD Core akcelerator DSP pozwala na nagrywanie i miksowanie z użyciem wtyczek UAD - przy latencji poniżej 2ms. Możesz więc monitorować i przetwarzać ścieżki korzystając z emulacji klasycznych analogowych urządzeń, takich jak Ampex, Lexicon, Manley, Neve, Roland, SSL, Studer i wielu innych.
Chcesz włączyć kilka kompresorów 1176 na ścieżce z bębnami lub nagrać wokale przez klasyczny korektor Neve 1073 EQ, a może nawet zarejestrować cały zespół na żywo przy pomocy taśmowej maszyny Studer A800? Nie ma problemu. Możliwości przetwarzania dźwięku w czasie rzeczywistym są z Apollo naprawdę nieograniczone.

Thunderbolt™ I/O: Połączenie nowej generacji
Apollo to urządzenie przystosowane do nowej technologii Thunderbold, opracowanej przez Intel, którą można znaleźć w najnowszych komputerach iMac, MacBook Pro, MacBook Air i komputerach PC kolejnej generacji. Użytkownik ma możliwość zamontowania karty Thunderbolt I/O (sprzedawana osobno). Technologia Thunderbolt pozwala na pracę przy niższej latencji, mniejszym rozmiarze bufora audio, z lepszą wydajnością i na uruchomienie większej liczby pluginów UAD w porównaniu z połączeniem przez FireWire. Ponieważ łącze Thunderbolt ma o wiele większą przepustowość niż FireWire, twórcy muzyki mogą, zachowując pełną wydajność, do interfejsu Apollo podłączyć jednocześnie wiele urządzeń - dyski twarde, procesory i dodatkowe monitory komputerowe.

Lepsza integracja z Pro Tools, Logic, Cubase i innymi programami
Sterowniki Core Audio i ASIO dostępne z Apollo są kompatybilne z wszystkimi najważniejszymi programami DAW, w tym z Pro Tools, Logic Pro, Cubase, Live i innymi. Po za tym do Apollo dołączona jest aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS), które pozwalają na zarządzanie i przywracanie wszelkich ustawień interfejsu oraz pluginów UAD dla poszczególnych sesji DAW, nawet po kilku miesiącach czy latach.

Znakomicie zaprojektowany
Jedną z głównych cech Apollo nie do końca można określić mianem „cechy”. Chodzi bowiem o wiele drobnych szczegółów całej konstrukcji, które ułatwiają szybki, naturalny przebieg pracy - co gwarantuje lepsze rezultaty. Na panelu przednim znajdują się kontrolery dla wszystkich najczęściej wykorzystywanych funkcji, takich jak pokrętła poziomów Preamp i Monitor, przełączniki: kanałów, tłumika, filtra dolno-zaporowego oraz zasilania fantomowego, a także dwa wyjścia słuchawkowe z osobną regulacją poziomów. Dla wejść H-Z umieszczonych na panelu przednim automatycznie uruchamia się sprzętowy i programowy monitoring w chwili podłączenia gitary lub basu.

Analogowy dźwięk na wejściach mikrofonowych Apollo oraz na wyjściach Monitor jest sterowany cyfrowo, zatem nie tracisz na jakości dźwięku w momencie wzmocnienia. Wysokiej rozdzielczości, wyjątkowo kontrastowe wskaźniki, zaczerpnięte z legendarnego interfejsu UA 2192 widoczne są niemal pod każdym kątem. W końcu, możliwość pracy w trybie samodzielnym (standalone) oznacza, że możesz korzystać z połączeń audio w Apollo oraz ostatnio używanych ustawień miksera DSP bez konieczności podłączania komputera.

Oprogramowanie

Aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS)

Aplikacja Console pełni rolę głównego interfejsu programowego Apollo. Intuicyjny układ w stylu analogowej konsolety pozwala na szybkie - w czasie rzeczywistym - nagrywanie i monitorowanie sygnałów z użyciem wtyczek UAD. Dodatkowo, wszystkimi funkcjami dostępnymi na panelu przednim Apollo można sterować za pomocą aplikacji Console, w przypadku, gdy realizator nie ma sprzętowego Apollo w zasięgu ręki.

Dostępna w Apollo funkcja przetwarzania w czasie rzeczywistym pozwala na uruchomienie wtyczek UAD dla każdego z wejść i nagrywanie z latencją poniżej 2 ms - żaden inny interfejs nie zapewnia takiej funkcji. Precyzując, wtyczki UAD Powered Plug-Ins można włączyć na dowolnym/każdym z torów input i/lub torów pomocniczych aux (w ramach pokładowego DSP Apollo) i korzystać z pełni możliwości dźwiękowych. Po raz pierwszy producenci muzyki mogą rejestrować ścieżki z użyciem włączonych bezpośrednio na wejściu, nagradzanych wtyczek firm Neve, Manley, Studer, Lexicon i innych.

Na etapie miksu lub masteringu, pokładowe procesory Apollo UAD-2 DUO lub UAD-2 QUAD pozwalają na uruchomienie wtyczek z pełnej kolekcji UAD Powered Plug-Ins, dokładnie tak samo jak w standardowych systemach DSP UAD-2. Tym sposobem, posiadając z Apollo możesz nie tylko nagrywać i miksować uzyskując lepszą jakość brzmienia, ale też odciążyć zasoby CPU centralnego komputera.

Program Console może być używany jednocześnie ze wszystkimi najważniejszymi programami DAW, takimi jak Pro Tools, Logic, Cubase, Live, Performer i inne, co daje dużą swobodę w łączeniu i przetwarzaniu sygnałów. Wszystkie ustawienia Console można zapisać w postaci presetów - lub nawet zachować „w środku” sesji używając wtyczki Console Recall w formacie VST/AU/RTAS - i przywołać za kilka miesięcy bądź lat od momentu ostatniego otwarcia sesji.

Mówiąc wprost, wtyczka Console Recall pozwala korzystać ze wszystkich, kluczowych funkcji monitoringu i wskaźników, z poziomu programu DAW, którego używasz.

Przykłady konfiguracji
Panel przedni i tylny (obrazek Panel przod i tyl)
W interfejsie Apollo wszystkie najczęściej używane w trakcie nagrywania i pracy funkcje znajdują się na panelu przednim, dzięki czemu masz do nich szybki i bezpośredni dostęp. Podobnie, na tylnym panelu ulokowano wszystkie wyspecjalizowane, wejścia i wyjścia wysokiej jakości, jakie wykorzystuje się w typowym studio produkcyjnym.Konfiguracja podstawowa
Na tym rysunku pokazana jest prosta konfiguracja Apollo, z jakiej mogą korzystać indywidualni muzycy/realizatorzy przy jednoczesnym nagrywaniu gitary i partii wokalnej.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY TAKIEJ KONFIGURACJI:
  • Wykorzystywane są dwa tory przedwzmacniaczy (dla gitary elektrycznej i mikrofonu),
  • Przełącznik Mic/Line dla kanału 2 ustawiony jest w pozycji „Mic”,
  • Do wyjść monitorowych podłączone zostały monitory aktywne (bądź zestaw głośniki + wzmacniacz).

Typowa konfiguracja
Na tym obrazku pokazano zestaw Apollo, który może wykorzystać dwóch muzyków nagrywających razem. W tej konfiguracji używane są tylko analogowe urządzenia; cyfrowe wejścia/wyjścia nie zostały użyte.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY TAKIEJ KONFIGURACJI:
  • Przełącznik Mic/Line dla kanałów 3 i 4 ustawiony został w pozycji „Mic”,
  • Do każdego wyjścia słuchawkowego można podać inny miks, więc każdy z muzyków może lepiej słyszeć „swój” instrument w czasie nagrywania.

Zaawansowana konfiguracja z dodatkowym zestawem UAD-2 Satellite
Ten przykład ilustruje bardziej złożony zestaw Apollo, który można zastosować przy nagrywaniu całego zespołu, wykorzystując zarówno analogowe, jak i cyfrowe wejścia i wyjścia.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY TAKIEJ KONFIGURACJI:
  • Przełącznik Mic/Line dla kanałów 3 i 4 ustawiony został w pozycji „Mic”,
  • Do Apollo zostały podłączone, za pomocą złącza ADAT Lightpipe, cztery, dodatkowe tory przedwzmaczniaczy mikrofonowych z urządzenia UA 4-710d,
  • Przez złącze FireWire podłączony jest moduł UAD-2 Satellite, co zapewnia większą moc podczas przetwarzania sygnałów za pomocą wtyczek UAD,
  • Apollo jest głównym urządzeniem synchronizującym (master); w 4-710d ustawienia synchronizacji zostały ustawione w pozycji external word clock i przełącznik Termination w 4-710d został włączony.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak do nut jest jednym z niezbędnych akcesoriów muzycznych które należy zakupić, przede wszystkim dla wygodny grania na różnych instrumentach. Na rynku dostępne są różne stojaki na nuty, od różnych producentów i w różnych przedziałach cenowych. W tym artykule postaram się wyjaśnić na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są rodzaje pulpitów do nut, jakie są akcesoria oraz jacy producenci są godni uwagi.

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

Efekty świetlne jak je dobrać? Jakie efekty dyskotekowe będą dla Ciebie najlepsze?

Efekty świetlne jak je dobrać? Jakie efekty dyskotekowe będą dla Ciebie najlepsze?

Efekty świetlne, efekty dyskotekowe, światło efektowe – Jak dobrać? Jak uruchomić? Jak podłączyć? Jak nie przepłacić?

Czym dziś są efekty świetlne i co w ogóle mamy na rynku?

Efekty świetlne w ostatnich latach zdobywają coraz większą popularność. W tym artykule chciałbym Wam przedstawić jakie mamy możliwości w tym zakresie.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.