Universal Audio Apollo Interface 16, interfejs audio
Adres e-mail podany przy korzystaniu z funkcji powiadamiania będzie użyty wyłącznie do wysłania powiadomienia. Po wysyłce powiadomienia lub upływie terminu wspomniany adres e-mail zostanie usunięty z bazy.
Jeśli produkt jest wciąż produkowany i będzie dostępny, powróci do oferty Megascena.pl. Witryna Megascena.pl jest aktualizowana codziennie.
Kategoria | interface audio |
Marka | Universal Audio |
Specyfikacja | |
System | |
Wejścia i wyjścia | |
Analogowe wejścia liniowe | 16 |
Analogowe wyjścia liniowe | 16 |
Analogowe wyjścia monitorowe | 2 (1 para stereo) |
AES/EBU | 1 wejście stereo, 1 wyjście stereo |
Dwa porty FireWire 800 | IEEE 1394b |
Dwa porty Thunderbolt | przez opcjonalnie montowaną kartę |
Word Clock | 1 wejście, 1 wyjście |
Konwersja | Analog/Cyfra - Cyfra/Analog |
Obsługiwane częstotliwości próbkowania | 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz |
Rozdzielczość bitowa Analog/Cyfra | 24 bity |
Jednoczesna konwersja analogowo-cyfrowa | 16 kanałów |
Jednoczesna konwersja cyfrowo-analogowa | 18 kanałów |
Opóźnienie dla toru analogowego | 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz) |
Opóźnienie dla toru analogowego | z wł. szeregowo w programie Console 4 wtyczkami UAD-2: 1.1 ms (przy ustawieniu 96 kHz) |
ANALOGOWE WEJŚCIA I WYJŚCIA | |
Wejścia analogowe | 1- 16 |
Zakres dynamiki | 119,25 dB (A-ważone) |
Odstęp sygnału od szumu | 119,25 dB (A-ważone) |
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum | -112 dB (przy -1 dBFS |
Współczynnik tłumienia sygnału współbieżnego (CMRR) | - 75 dB |
Pasmo przenoszenia | 20 Hz - 20 kHz (±0,05 dB) |
Separacja międzykanałowa (przesłuch) | -138 dB |
Impedancja wejściowa | 10 kOm |
Ustawienia wzmocnienia Gain | +4 dBu lub -10 dBV (poziom referencyjny ustalany parzyście) |
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla +4 dBu, symetrycznie) | 20.22 dBu (18 dBV, 7.94 VRMS, 0 dBFS) |
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla -10 dBV, symetrycznie) | 14,22 dBu (12 dBV, 3,98 VRMS, 0 dBFS) |
Maksymalne napięcie na wejściu (poziom ref. dla -10 dBV, pojedynczo) | 8,22 dBu (6 dBV, 2 VRMS, 0 dBFS) |
Równowaga sygnałów w stereo | ±0.01 dB |
Typ złączy | Dwa złącza wejściowe DB25, typ Tascam |
Wyjścia analogowe 1 – 16 | |
Zakres dynamiczny | 118,5 dB (A-ważone) |
Odstęp sygnału od szumu | 118,2 dB (A-ważone) |
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum | -107,5 dB przy -1 dBFS |
Typ złączy | 2 złącza wejściowe DB25, typ Tascam |
Wyjścia Monitor 1 - 2 | |
Zakres dynamiczny | 115 dB (A-ważone) |
Odstęp sygnału od szumu | 115 dB (A-ważone) |
Całkowite zniekształcenia harmoniczne THD + szum | -105,5 dB przy -1 dBFS |
Regulacja wzmocnienia Gain (pokrętło Monitor) | od -nieskończ. do 0 dBFS |
Typ złączy | Dwa symetryczne złącza XLR (typ męski, pin 2 - sygnał) |
Dla wszystkich wyjść analogowych | |
Pasmo przenoszenia | 20 Hz - 20 kHz (±0,05 dB) |
Separacja międzykanałowa (przesłuch) | -120 dB |
Impedancja wyjściowa | 600 Ω |
Równowaga sygnałów w stereo | ±0.01 dB |
Ustawienia wzmocnienia Gain | +4 dBu lub -10 dBV (poziom referencyjny ustalany parzyście) |
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla +4 dBu, symetrycznie) | 20.22 dBu (18 dBV, 7.94 VRMS, 0 dBFS) |
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla -10 dBV, symetrycznie) | 14,22 dBu (12 dBV, 3,98 VRMS, 0 dBFS) |
Maksymalne napięcie na wyjściu (poziom referencyjny dla -10 dBV, pojedynczo) | 8,22 dBu (6 dBV, 2 VRMS, 0 dBFS) |
CYFROWE WEJŚCIA I WYJŚCIA | |
AES/EBU | |
Rodzaj złącza | XLR |
Format | IEC 60958 Type I |
MADI | |
Typ złącza | podwójne, optyczne złącze SC (ISO/IEC 9314-3) |
Format | AES10 |
Obsługiwane tryby | przy cz. próbk. 88.2 kHz i wyższych: Standard, Legacy |
Word Clock | |
Rodzaj złącza | BNC |
Ograniczenia | ±0.5% dla każdej z obsługiwanych częstotliwości próbkowania |
Wejście Word Clock | 75 Om, z wyłącznikiem |
Źródła synchronizacji | |
Wewnętrzna, Word Clock, AES/EBU | |
UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zasilanie | zasilacz zewnętrzny AC - DC, wewnętrzne DC - DC |
Typ złącza AC | IEC męskie |
Wymagania prądowe AC | 100V – 240V AC, 50 – 60 Hz |
Typ złącza DC | XLR 4-pinowe męskie blokowane (Neutrik P/N NC4MDM3-H) |
Wymagania prądowe DC | 12 VDC, ±5% |
Maksymalny pobór mocy | 40 Watts (55 Watt przy zasilaniu zewnętrznych urządzeń przez Thunderbolt) |
BUDOWA | |
Wymiary | |
Szerokość | 483 mm (19”) |
Wysokość | 44 mm - 1U rack (1.75”) |
Głębokość, sama obudowa | 308 mm (12.125”) |
Głębokość, z regulatorami i końcówkami złączy | 343 mm (13,75”) |
Wymiary w opakowaniu | 610 x 432 x 203 mm (24” x 17” x 8”) |
Waga | |
Waga w opakowaniu (pudełko i akcesoria) | 8.2 kg |
Waga (samo urządzenie) | 4.1 kg |
W komplecie | |
Interfejs Audio Apollo 16 | |
Zasilacz zewnętrzny | |
Instrukcja obsługi do interfejsu Apollo 16 | |
Przewód FireWire 800 | |
2 Przewody zasilające IEC AC (USA i Europa) | |
Zestaw 4 wkrętów do montażu w racku | |
Katalog produktów Universal Audio |
Apollo 16 to sztandarowy interfejs audio firmy Universal Audio oferujący najwyższej jakości konwersję sygnałów 24-bity/192 kHz, wyposażony w 16 analogowych wejść i 16 analogowych wyjść - co oznacza dwukrotnie większą ilość analogowych złączy niż w oryginalnym modelu Apollo. Bezkompromisowy interfejs FireWire/z opcją podłączenia przez Thunderbolt zapewnia najwyższą jakość dźwięku i wygodną pracę z wykorzystaniem pokładowego procesora UAD-2 QUAD. Z Apollo 16 ścieżki możesz przetwarzać w czasie rzeczywistym używając klasycznych, emulujących analogowe urządzenia wtyczek UAD - takich, jak Neve, Studer, Manley, Lexicon i innych - na komputerach z systemami Mac i Windows 7.*
Profesjonalny zestaw złączy i możliwość łączenia interfejsów w pary (wówczas do dyspozycji mamy 32 x 32 analogowe wejścia i wyjścia), czynią z Apollo 16 nowy standard w dziedzinie rejestracji dźwięków o klasycznym, analogowym charakterze i w wysokiej rozdzielczości.
* wymagany system operacyjny Windows 7 64-bity i dobrej jakości adapter z PCIe do FireWire. Thunderbolt tylko dla komputerów Macintosh.
Konwersja 24-bity/192 kHz - najwyższy, światowy poziom
Nagrywanie, miksowanie i mastering z wtyczkami UAD - w czasie rzeczywistym
Wyposażony standardowo w procesor UAD-2 QUAD Apollo 16 umożliwia rejestrację z użyciem wtyczek UAD - przy latencji poniżej 2ms. Dźwięki możesz monitorować i przetwarzać z pomocą niesamowitych emulacji klasycznych analogowych urządzeń, takich jak Ampex, Lexicon, Manley, Neve, Roland, SSL, Studer i wielu innych. Co najlepsze, z Apollo 16 przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym jest możliwe także w trakcie miksowania i masteringu, więc osoby zajmujące się produkcją muzyki wtyczki UAD (VST, RTAS, AU) będą miały zawsze pod ręką, na każdym etapie procesu twórczego.
Analogowe łącza w układzie 16x16 z opcją rozszerzenia, plus zaawansowane wysyłki
Apollo 16 posiada pokaźną liczbę 16 x 16 analogowych wejść i wyjść, które są dostępne poprzez wygodne złącza DB-25 — to idealne rozwiązanie w przypadku łączenia interfejsu z konsoletą, zewnętrznymi procesorami, systemami podsłuchowymi/słuchawkowymi itp. Do obsługi naprawdę dużych, profesjonalnych sesji można łączyć dwa moduły Apollo 16 - kaskadowo za pomocą MADI - tworząc system oparty na ośmiu procesorach UAD, z równoległym układem 32 x 32 analogowych wejść i wyjść. W zestawie złączy audio dostępnych na panelu tylnym Apollo 16 znalazły się też specjalne wyjścia monitorowe na złączach XLR, oraz stereofoniczne wejście i wyjście cyfrowe w formacie AES-EBU.
Kolejnym rozwiązaniem zwiększającym możliwości konfiguracji Apollo 16 są cztery stereofoniczne miksy Cue z indywidualnie przypisywanymi wyjściami, oraz nowa funkcja wirtualnych połączeń „Virtual I/O" przydatna np. przy przetwarzaniu ścieżek w programie DAW i obsługi instrumentów wirtualnych w czasie rzeczywistym za pomocą procesora UAD.
Thunderbolt™ - błyskawiczne połączenie z Macintoshem
Apollo 16 to interfejs obsługujący opracowaną przez firmę Intel i implementowaną w komputerach Mac, technologię przesyłu danych Thunderbolt. Na panelu tylnym umieszczono gniazdo, w którym użytkownik instaluje opcjonalną kartę Thunderbolt (sprzedawana osobno) z dwoma portami w tym formacie. Thunderbolt pozwala na uruchomienie większej liczby wtyczek UAD, zapewnia lepszą wydajność, niższą latencję w programach DAW oraz mniejszy rozmiar bufora audio w porównaniu ze standardowym połączeniem przez FireWire.
Ponieważ łącze Thunderbolt ma znacznie wyższą przepustowość niż FireWire, zachowując pełną wydajność systemu, w warunkach studyjnych do Apollo 16 można podłączyć jednocześnie więcej urządzeń, takich jak: dyski twarde, procesory oraz dodatkowe monitory komputerowe. Przez Thunderbolt (potrzebne przejście z Thunderbolt-do-PCIe) można podłączyć także karty-akceleratory DSP UAD-2 i w ten, prosty sposób zwiększyć moc przetwarzania dla wtyczek UAD.
Jeszcze lepsza integracja - z Pro Tools, Logic, Cubase i innymi programami
Sterowniki Core Audio i ASIO dostępne dla Apollo 16 są kompatybilne z wszystkimi najważniejszymi programami DAW: Pro Tools, Logic Pro, Cubase, Live i innymi. Po za tym, do Apollo 16 dołączona jest aplikacja Console i wtyczka Console Recall (VST/AU/RTAS), które pozwalają na zarządzanie i przywracanie wszelkich ustawień interfejsu oraz pluginów UAD dla sesji DAW, nawet po kilku miesiącach czy latach. W nowym trybie “PT Mode”, przeznaczonym dla programu Pro Tools, można użyć wszystkich 16 analogowych wejść i wyjść do podłączenia zewnętrznych urządzeń w trybie insert i w pełni wykorzystać dostępne złącza analogowe.
Znakomicie zaprojektowany- pod każdym względem
Apollo 16 to sprzęt dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Znajdziesz w nim wiele detali, które ułatwią Ci szybką, bezproblemową pracę - co jest gwarancją lepszych rezultatów. Na przykład, wyjścia analogowe Monitor są sterowane cyfrowo, więc nie tracisz na rozdzielczości audio w momencie wzmocnienia sygnału. W sekcji LED-owych wskaźników poziomów sygnału na wyjściach i wyjściach działa ponad 195 jasnych diod świetlnych. Wszystkie regulatory na panelu przednim oraz złącza dostępne z tyłu to komponenty najwyższej, profesjonalnej jakości. W końcu, funkcja pracy w trybie samodzielnym oznacza, że możesz korzystać z połączeń audio w Apollo 16 oraz z ostatnio używanych ustawień miksera DSP bez konieczności podłączania komputera.
Apollo 16 - Przykłady konfiguracji sprzętowych
- Panel przedni i tylny
- Konfiguracja podstawowa
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Oba porty FireWire służą do połączenia z głównym komputerem.
• Do wyjść monitorowych podłączone zostały monitory aktywne (bądź zestaw głośniki + wzmacniacz)
• Wielozłącza DB25 wykorzystano do połączenia ze sprzętem obsługującym sygnały na poziomie liniowym
• Chociaż w przykładzie pokazane są końcówki XLR, z wielozłącza DB25 można wyprowadzić przewody z końcówkami XLR, TRS, bądź z następnym złączem DB25
Konfiguracja Thunderbolt
Ten diagram pokazuje jak Apollo 16 można podłączyć do komputera głównego wykorzystując opcjonalną kartę z portami Thunderbolt.
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Aby Apollo 16 podłączyć za pomocą złączy Thunderbolt niezbędna jest opcjonalna karta Thunderbolt (sprzedawana osobno), którą instaluje się z tyłu interfejsu.
• Obu portów Thunderbolt można użyć do połączenia z głównym komputerem.
• Do drugiego portu w opcjonalnej karcie Thunderbolt podłączona jest zewnętrzna karta UAD-2 PCIe w obudowie z wyjściem Thunderbolt
• Do wyjścia AES/EBU podłączono odsłuchy wyposażone w wejście AES/EBU
• Funkcję powielenia sygnału z wyjścia Monitor na wyjściu AES/EBU (AES/EBU Mirrors Monitor 1-2) włącza się w ustawieniach aplikacji Console. Wówczas, dostępnym z przodu Apollo 16 pokrętłem MONITOR można regulować poziom głośności w monitorach odsłuchowych posiadających wejście AES/EBU
• Do Apollo 16 podłączone jest także zewnętrzne urządzenie FireWire 800 (opcjonalna karta Thunderbolt pozwala wykorzystać Apollo 16 w roli huba FireWire 800)
• Do obu portów FireWire można podłączyć zewnętrzny dysk twardy FireWire
Zestaw podwójny – połączenie przez FireWire
Ten rysunek ilustruje w jaki sposób połączyć dwa interfejsy Apollo 16 tak, aby razem działały jako jeden system oferujący 32 równoległe wejścia analogowe i 32 równoległe wyjścia analogowe, i połączony z komputerem głównym poprzez FireWire.
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• Jeden interfejs Apollo 16 działa jako urządzenie nadrzędne (Monitor), do którego podłączono monitory odsłuchowe
• Kolejny Apollo 16 to Expander, czyli moduł rozszerzający liczbę wejść i wyjść
• Interfejs oznaczony jako Monitor łączy się z komputerem głównym przez FireWire 800 (w tym celu można użyć obu portów FW)
• Interfejs oznaczony jako Expander połączony jest z interfejsem nadrzędnym Monitor za pomocą przewodu FireWire 800 (w tym celu można użyć obu dostępnych portów FireWire)
• Wyjście MADI OUT modułu Expander należy połączyć z wejściem MADI IN modułu Monitor za pomocą kabla MADI.
Zestaw podwójny – połączenie przez Thunderbolt
Ten diagram pokazuje, w jaki sposób połączyć dwa interfejsy Apollo 16 tak, aby razem działały jako jeden system oferujący 32 równoległe wejścia analogowe i 32 równoległe wyjścia analogowe.
Najważniejsze cechy tej konfiguracji:
• W obu modułach trzeba zainstalować opcjonalną kartę Thunderbolt
• Jeden interfejs Apollo 16 działa tutaj jako urządzenie nadrzędne (Monitor), do którego podłączono monitory odsłuchowe
• Kolejny Apollo 16 działa jako Expander, czyli moduł poszerzający liczbę dostępnych wejść i wyjść
• Moduł oznaczony jako Monitor należy podłączyć do komputera głównego przez porty w opcjonalnej karcie Thunderbolt (można wykorzystać oba porty Thunderbolt)
• Apollo 16 oznaczony jako Expander należy połączyć z Apollo 16 nadrzędnym Monitor za pomocą kabla Thunderbolt (w tym celu można użyć obu portów Thunderbolt)
• Wyjście MADI OUT modułu Expander należy połączyć z wejściem MADI IN modułu Monitor za pomocą kabla MADI.
PODSTAWOWE FUNKCJE:
Sztandarowy produkt Universal Audio, najwyższej klasy interfejs audio FireWire/z opcją Thunderbolt, dla komputerów Mac i z systemem Windows 7*
- 16 x 16 analogowych wejść i wyjść, dostępnych przez złącza DB-25 — idealne rozwiązanie przy podłączeniu do konsolet lub zewnętrznych przedwzmacniaczy itp.
- Procesor UAD-2 QUAD zapewnia minimalne opóźnienie (poniżej 2 ms) podczas przetwarzanie wtyczkami UAD w czasie rzeczywistym, w trakcie rejestracji i miksowania.
- Opcjonalna karta Thunderbolt - do połączenia nowej generacji z kompatybilnymi komputerami Macintosh (sprzedawana osobno)
- Cztery stereofoniczne miksy Cue z pełną konfiguracją wyjść
- Funkcja łączenia dwóch interfejsów Apollo 16 kaskadowo, za pomocą MADI - razem daje to 32 x 32 analogowe wejścia i wyjścia
- Tryb PT - łatwa konfiguracja połączeń insertowych do zewnętrznego sprzętu w programie Pro Tools
- Funkcja Virtual I/O - przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym dla instrumentów wirtualnych i ścieżek w programach wielośladowych DAW
- Specjalne wyjścia monitorowe na złączach XLR, oraz cyfrowe, stereofoniczne wejście i wyjście w formacie AES-EBU
- W komplecie zestaw wtyczek "Analog Classic": LA-2A Classic Audio Leveler, 1176LN Limiting Amplifier oraz Pultec EQP-1A EQ
- Wtyczka Console Recall (VST/RTAS/AU) - przywołanie wszystkich ustawień dla sesji w programach DAW
- Pełna kompatybilność z systemami DSP UAD-2 (wymagany system operacyjny Windows 7 64-bity i dobrej jakości adapter z PCIe do FireWire. Thunderbolt tylko dla komputerów Macintosh).
Minimalne wymagania systemowe dla UAD:
- (PC) Windows 7, wersja 64-bitowa z SP1
- (Mac) OS X 10.6.8 Snow Leopard, 10.7 Lion, lub 10.8 Mountain Lion
- 2 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
- Wolne złącze PCI Express (PCIe) dla każdej z kart UAD-2
- Port FireWire 800* dla UAD-2 Satellite, Apollo lub Apollo 16
- Minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 800 (1024 x 900 dla Apollo i Apollo 16)
- Połączenie z Internetem - do pobierania i autoryzacji wtyczek UAD
- Oprogramowanie obsługujące wtyczki w formatach VST, Audio Units lub RTAS
* dla komputerów z systemem Windows, do podłączenia interfejsów Apollo, Apollo 16 i UAD-2 Satellite niezbędna jest dobrej jakości karta z przejściem z PCIe do FireWire.
Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.
Napisz pierwszą opinię!
-
Baw się i pisz, co myślisz!
Opinie pomagają konsumentom, ułatwiając wybór dobrego produktu. Ważne są też opinie krytyczne, bo dzięki którym unikniemy kupna bubla.
Twoja opinia
Firma CEMUS Sp. z o.o. nie odpowiada za treści wprowadzane przez użytkowników witryny Megascena.pl.
Firma CEMUS Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do niepublikowania treści wprowadzanych przez użytkowników wg własnych kryteriów.
Zapytaj sprzedawcę o produkt
Negocjuj cenę produktu
Rekomendowane artykuły
Sterowanie DMX, Jak zacząć pracę z sygnałem DMX?
Sterowanie DMX. Na temat sterowania za pomocną sygnału DMX pisali już chyba wszyscy. Niestety większość publikacji na ten temat jest po prostu nie zrozumiała dla normalnego człowieka. Aby dowiedzieć się jak wykorzystać sterowanie DMX w praktyce, trzeba przeczytać całe elaboraty naukowe, a i tak nie do końca wiadomo o co chodzi. Dlatego postanowiłem w sposób bardzo prosty i krótki opisać jak się do tego zabrać od strony praktycznej.
Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.
Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.
Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.
Stojak do nut jest jednym z niezbędnych akcesoriów muzycznych które należy zakupić, przede wszystkim dla wygodny grania na różnych instrumentach. Na rynku dostępne są różne stojaki na nuty, od różnych producentów i w różnych przedziałach cenowych. W tym artykule postaram się wyjaśnić na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są rodzaje pulpitów do nut, jakie są akcesoria oraz jacy producenci są godni uwagi.
Efekty świetlne jak je dobrać? Jakie efekty dyskotekowe będą dla Ciebie najlepsze?
Efekty świetlne, efekty dyskotekowe, światło efektowe – Jak dobrać? Jak uruchomić? Jak podłączyć? Jak nie przepłacić?
Czym dziś są efekty świetlne i co w ogóle mamy na rynku?
Efekty świetlne w ostatnich latach zdobywają coraz większą popularność. W tym artykule chciałbym Wam przedstawić jakie mamy możliwości w tym zakresie.