TC Finalizer 96K - System masteringowy

Numer katalogowy: FINALIZER 96K
EAN/UPC: 5706622012784
Brak towaru.



Kategoria
Marka
WEJŚCIA I WYJŚCIA CYFROWE
Złącza
XLR [AES/EBU]
RCA [S/PDIF]
optyczne [TosLINK, ADAT]
Formaty
AES/EBU [24-bity]
S/PDIF [20-bitów]
EIAJ CP-340
IEC 958
EIAJ Optical [Tos-link]
ADAT Lite pipe
Dither na wyjściuHPF/TPDF 8-24-bity, mono, stereo, odwrócony
Wejście WordClockRCA, 75 Ohm, 0,6 do 10 Vpp
Częstotliwości próbkowania32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz
Opóźnienia przetwarzania0,2 ms przy 48 kHz, 0,1 ms przy 96 kHz
Pasmo przenoszenia
DC [0 Hz] do 23,9 kHz ± 0,01 dB przy 48 kHz
DC [0 Hz] do 47.9 kHz ± 0,01 dB przy 96 kHz
THD+N dla kompresora-130 dB [0,00003%] przy kompresji 10 dB, 20 Hz-20 kHz
Typ konwersji częstotliwości próbkowaniaasynchroniczna
Dynamika130 dB
THD+N-106 dB 44,1 do 48 kHz przy 1 kHz, -2 dBFS
Zakres częstotliwości dla wejść31 kHz do 49 kHz
WEJŚCIA ANALOGOWE
ZłączaXLR symetryczne [pin 2 gorący]
Impedancja20 kOhm
Maks. poziom wejściowy+22 dBu [symetryczny]
Czułość przy zapasie 12 dB-22 dBu do +10 dBu
Przetwarzanie A/D24-bity [6,144 MHz delta sigma przy 48/96 kHz]
Opóźnienia konwersji A/D0,8 ms przy 48 kHz, 0,4 ms przy 96 kHz
Dynamika> 103 dB [nieważona, szerokość pasma = 22 kHz], > 106 dB[A]
THD-95 dB [0,0018 %] przy 1 kHz, -6 dBFS [FS przy +16 dBu]
Pasmo przenoszenia
10 Hz do 20 kHz, +0/-0,2 dB, przy 48 kHz
10 Hz do 45 kHz: +0/-1 dB przy 96 kHz
Przesłuch< -60 dB, 10 Hz do 20 kHz, typowo -90 dB przy 1 kHz
WYJŚCIA ANALOGOWE
ZłączaXLR symetryczne [pin 2 gorący]
Impedancja100 Ohm [aktywny transformator]
Maks. poziom wyjściowy+22 dBu [symetryczny]
Zakres poziomów na wyjściu-10 dBu do +22 dBu
Przetwarzanie D/A24-bity [6,144 MHz delta sigma przy 48/96 kHz]
Opóźnienia konwersji D/A0,57 ms przy 48 kHz; 0,28 ms przy 96 kHz > 100
Dynamika100 dB [nieważona, szerokość pasma = 22 kHz], > 104 dB[A]
THD-82 dB [0,008 %] przy 1 kHz, -6 dBFS [FS przy +16 dBu]
Pasmo przenoszenia
10 Hz do 20 kHz, +0/-0,5 dB przy 48 kHz
10 Hz do 45 kHz, +0/-3 dB przy 96 kHz
Przesłuch< -60 dB, 10 Hz do 20 kHz, typowo 90 dB przy 1 kHz
EMC
Zgodność
EN 55103-1
EN 55103-2
Class B normy FCC / part 15
Class B CISPR 22
BEZPIECZEŃSTWO
CertyfikatyIEC 65, EN 60065, UL 1419 i CSA E65
OTOCZENIE
Temperatura otoczenia podczas pracy0° C do 50° C
Temperatura przechowywania-30° C do 70° C
Wilgotnośćmaks. 90% bez kondensacji
INTERFEJS PCMCIA
ZłączaPC Card, 68 pin type 1
StandardyPCMCIA 2.0, JEIDA 4.0
Format kartymaks. 2 MB SRAM
STEROWANIE
MIDIIn/Out/Thru: DIN 5 Pin
GPI, pedał, tłumikjack 1/4 cala
OGÓLNE
Wykończenieanodyzowane aluminium, przód wzmocniony i malowany, stalowe chassis
Wyświetlaczgraficzny wyświetlacz LCD, 56 x 128 punktów
Wymiaryszerokość 483 mm x wysokość 44 mm x głębokość 208 mm
Ciężar2,35 kg
Zasilanie100 - 240 VAC, 50 - 60 Hz [wybór automatyczny]
Pobór mocy< 20 W
Czas życia baterii> 10 lat
Gwarancja1 rok
Procesor masteringowy marki TC Electronic.
Procesor Finalizer 96K został wyposażony w algorytmy wykorzystujące najnowszą wersję wielokrotnie nagradzanej technologii masteringowej firmy TC Electronic, która zwiększa przejrzystość brzmienia miksów oraz dodaje im ciepła i niesamowitego „wykopu”. Procesor dysponuje szeregiem nowych, zaawansowanych funkcji, jak m.in. możliwość pracy z częstotliwością próbkowania 96 kHz, przez co użytkownik pracujący w dowolnym studiu - dużym czy małym - zyskuje dostęp do świata profesjonalnego masteringu. Aby uzyskać sfinalizowane brzmienie gotowe do emisji radiowej lub zapisu na komercyjnej płycie wystarczy wpiąć Finalizer 96K pomiędzy wyjście miksera lub stacji roboczej a rejestrator. Wcześniej uzyskanie takiego brzmienia nie było możliwe poza murami profesjonalnego studia masteringowego.

  • Przetwarzanie. Przetwarzanie A/D i D/A w formacie 24-bity/96 kHz, konwersja formatów [AES/EBU, S/PDIF i TosLINK], interfejs ADAT [funkcja przerzucania śladów],
  • Konwersja częstotliwości próbkowania. Możliwość pracy z dowolnymi częstotliwościami próbkowania, np. 32, 44.1, 48, 88.2 i 96 kHz; możliwość konwersji asynchronicznej,
  • Korekcja. 5-pasmowy, 24-bitowy cyfrowy korektor stereofoniczny,
  • Uwydatnianie. Wybór modułów: Dynamic EQ, Stereo Adjust, Digital Radiance Generator™ i Spectral Stereo Image,
  • Normalizacja. Gain Maximizer pracujący w czasie rzeczywistym,
  • Ekspansja dynamiki. Wielopasmowy ekspander o zmiennej charakterystyce,
  • Redukcja dynamiki. Kompresor wielopasmowy,
  • Trymowanie. Wielopasmowy limiter o zmiennym progu zadziałania,
  • Wyciszanie. Funkcja Auto Fade sterowana ręcznie lub automatycznie,
  • Dither. Pozwalający utrzymywać najwyższą rozdzielczość na wyjściach AES/EBU i S/PDIF oraz TosLINK i ADAT,
  • Balans. Balans pomiędzy kanałami lewym i prawym regulowany w skokach równych 0,1 dB.

Reasumując, wszystkie potrzebne narzędzia znajdują się na pokładzie procesora Finalizer 96K, co czyni go urządzeniem niezbędnym w studiu. Finalizer 96K w prosty sposób poprawi dynamikę miksu nawet podczas miksowania. Wstawiony pomiędzy wyjście miksera lub systemu DAW a wejście magnetofonu DAT lub nagrywarki CDR poprawi dynamikę oraz zapewni optymalne warunki dla konwersji analogowo-cyfrowej.

Co nowego?
  • Praca w trybie 24-bity/96 kHz
Wśród nowych elementów, które znalazły się w procesorze Finalizer 96K wyróżnić należy nowe przetworniki A/D i D/A pracujące z 24-bitową rozdzielczością. Wewnętrzny konwerter częstotliwości próbkowania dostosowuje sygnały odbierane przez wejścia AES/EBU, S/PDIF i TosLINK do wewnętrznego zegara taktującego lub do sygnału synchronizacyjnego pobieranego z zewnątrz. Finalizer 96K pozwala na konwersję częstotliwości próbkowania w górę lub w dół dostosowując się do odpowiedniej częstotliwości, np. 32, 44.1, 48, 88/2 i 96 kHz. Wbudowany interfejs ADAT pozwala wybrać 2 kanały ADAT, z których będą pobierane sygnały i skierować je do innych kanałów ADAT. Dzięki tej unikalnej funkcji procesora Finalizer 96K możliwe jest przerzucanie śladów podczas przetwarzania sygnałów audio.
  • Prostota i uniwersalność
Finalizer 96K został wyposażony we wszystkie narzędzia potrzebne do nadania ostatecznego szlifu tworzonym miksom. Wbudowany procesor wielopasmowy dodaje charakterystycznego wykopu i świeżości, dzięki temu bez problemu można zamienić nagrania demo w sfinalizowane produkcje. Wystarczy zatem określić, jak mają brzmieć tworzone nagrania, a Finalizer 96K pozwoli uzyskać to brzmienie. Jeśli preferujesz korzystanie z zewnętrznych urządzeń i upierasz się przy ich wykorzystaniu, Finalizer 96K daje możliwość podłączenia ich z wykorzystaniem wejść analogowych lub cyfrowych w formatach AES/EBU, S/PDIF lub TosLINK. Istnieje ponadto możliwość wstawiania wewnętrznych efektów. Jest to przydatne choćby w przypadku chęci ustawienia korekcji jeszcze przed kompresją sygnału.
  • Funkcje analizatora
Finalizer 96K został wyposażony w rozbudowane i niezwykle użyteczne możliwości analizy sygnałów. Znajdziemy tu: miernik korelacji fazy, miernik poziomu, miernik z funkcją zapamiętywania wartości szczytowych oraz wskaźnik statusu wejść i wyjść cyfrowych. Ponadto ulokowano tu generator sygnałów kalibracyjnych.
  • Prostota przede wszystkim
Wewnątrz procesora Finalizer 96K zawarto popularną funkcję Wizard, która natychmiast oblicza optymalne ustawienia parametrów do uzyskania jak najlepszego brzmienia przetwarzanego materiału audio. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą dopracowywać ustawienia korzystając z ponad 90 dostępnych parametrów. Co ważne, wszystkie funkcje urządzenia mogą być monitorowane z pomocą wyświetlacza LCD i siedmiu precyzyjnych mierników LED.
  • Dithering
Podczas przesyłania sygnałów cyfrowych bardzo ważnym elementem wpływającym na jakość dźwięku jest dithering. Wykorzystuje się go w celu minimalizacji zniekształceń, które pojawiają się w procesie zmiany rozdzielczości bitowej z większej na mniejszą [np. podczas konwersji z 24- do 16-bitów]. Sygnały wysyłane przez Finalizer 96K cechują się 24-bitową rozdzielczością. Jeśli zatem urządzenie odbiorcze pracuje z mniejszą rozdzielczością konieczne staje się zastosowanie dithera. Finalizer 96K pozwala zastosować dither z przedziału 8 - 22-bitów. Nieskorelowany dither stosuje się w przypadku sygnałów stereofonicznych o małym poziomie; w przypadku sygnałów mono stosuje się dither skorelowany. W przypadku sygnałów nieokreślonych najlepiej stosować dither inwersyjny.
  • Próbkowanie
Finalizer 96K dysponuje możliwością konwersji częstotliwości próbkowania zarówno w górę, jak i w dół. Można zatem ustawić dowolną częstotliwość, np. 32, 44,1, 48, 88,2 i 96 kHz i dokonywać konwersji asynchronicznej, co jest bardzo pomocne w przypadku pracy z różnymi częstotliwościami próbkowania. W przypadku pracy ze starszym lub już skończonym materiałem można przekonwertować częstotliwość próbkowania do 96 kHz i dokonać remasteringu przy takim ustawieniu. Opcja konwersji częstotliwości próbkowania sprawia, że użytkownik jest również przygotowany do pracy z formatami DVD Audio i Super Audio CD. Więcej informacji na temat modułu rozszerzającego możliwości można uzyskać kontaktując się z Audiostacją telefonicznie lub poprzez e-mail.

Algorytmy
  • Recall
Za pośrednictwem strony Recall uzyskujesz dostęp do 30 starannie przygotowanych presetów pomocnych podczas pracy z najróżniejszym materiałem audio, jak m.in.: muzyka klasyczna, rock, nagrania komercyjne, jazz, techno, live itp.
  • Wizard
Finalizer_Wizard.gifW przypadku chęci stworzenia własnego presetu należy udać się na stronę Wizard, gdzie odpowiadamy na cztery proste pytania dotyczące źródłowego materiału audio i sposobu jego przetwarzania. Funkcja Wizard zoptymalizuje przetwarzany materiał szybko i w niezwykle prosty sposób.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych urządzeń oświetleniowych. Wykorzystywane są głównie na scenie, ale także w architekturze. Fenomen ruchomych głów polega przede wszystkim na możliwości zdalnej zmiany kierunku świecenia. Dzisiejsze rozwiązania idą jednak nieco dalej i dają możliwości zmiany wiązki światła, barw oraz stosowania różnych efektów.