TC Electronic G-System, multiefekt gitarowy

Numer katalogowy: G-System
EAN/UPC: 5706622007100
Brak towaru.



Kategoria
Marka
ZŁĄCZA CYFROWE
ZłączaRCA [S/PDIF]
FormatyS/PDIF [24 bit], EIAJ CP-340, IEC 958, 75 Ohm
EMC
ZgodnośćEN 55103-1 i EN 55103-2 FCC part 15, Class B, CISPR 22, Class B
BEZPIECZEŃSTWO
CertyfikatyIEC 60065 / EN 60065/ UL 60065 / CSA E60065
OTOCZENIE
Temperatura otoczenia podczas pracy0° C do 50° C
Temperatura przechowywania-30° C do 70° C
Wilgotnośćmaks. 90% bez kondensacji
STEROWANIE
MIDIIn/Out: DIN 5 Pin
USBUSB 1.1 typ B
Pedał [Expression i Volume]4 x jack 1/4 cala [2 na module GFX01, 2 na sterowniku]
Transmisja wewnętrzna
niezależne połączenia dla końcówek tip i ring dla urządzenia podrzędnego
4 sygnały sterujące na dwóch złączach jack 1/4 cala przeznaczone do przełączania wzmacniacza
INNE
Wyjście DC4 wyjścia 9 VDC, razem maks. 200 mA , (-) w środku, (+) na zewnątrz
OGÓLNE
Wykończenieanodyzowane aluminium, przód wzmocniony i malowany, stalowe chassis
WyświetlaczLCD 2 x 20 znaków plus 20 x 7
Przełączniki nożne18 podświetlanych
Wymiary512,9 x 265,9 x 103,4 mm
Ciężar7,83 kg
Zasilanie100 - 240 VAC, 50 - 60 Hz [wybór automatyczny]
Pobór mocy< 20 W
UwagiOprogramowanie w wersji 1.05 dla procesora G-System
Multiefekt gitarowy marki TC Electronic.

G-System
to pierwszy na świecie kompletny podłogowy system gitarowy najwyższej jakości. W urządzeniu zintegrowano bogatą paletę znakomitych efektów i rozbudowane funkcje kontrolne, przez co nie sposób znaleźć drugiego tak uniwersalnego urządzenia o tak wyśrubowanych parametrach.

Dzięki unikalnej kombinacji dwóch sekcji DSP odpowiedzialnych za wytwarzanie najwyższej klasy efektów z pętlami analogowymi, funkcji sterowania zewnętrznym wzmacniaczem, możliwości pracy w charakterze procesora i sterownika podłogowego oraz systemowi wyjść 9V DC pozwalającemu zasilić dodatkowe kostki gitarowe, G-System oferuje możliwości integracji z systemem gitarowym na niespotykanym dotąd poziomie.

Użytkownik ma możliwość wyboru sposobu pracy urządzenia (efekt podłogowy lub procesor montowany w racku kontrolowany z pomocą sterownika podłogowego), decyzji o sposobie połączenia efektów, konfiguracji przełączników nożnych oraz wyboru ponad 25 różnych efektów generowanych przez procesor.

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:
  • Podłogowy multiefekt gitarowy,
  • Możliwość wykorzystania do 9 efektów jednocześnie,
  • 4 przełączane pętle monofoniczne pozwalające na podłączenie kostek gitarowych,
  • 1 dodatkowa pętla/punkt insertowy dla przedwzmacniacza,
  • 4 gniazda 9V DC dla zewnętrznych kostek gitarowych,
  • Port USB umożliwiający ładowanie nowego oprogramowania,
  • Budowa modułowa, dzięki której istnieje możliwość rozłożenia urządzenia na sterownik podłogowy i procesor efektów GFX01 przeznaczony do montażu w racku 19 cali (1U),
  • Złącza MIDI pozwalające na kontrolę zewnętrznych urządzeń MIDI,
  • Złącza dla 2/4 pedałów ekspresji.

Wolisz mieć kostki efektowe blisko siebie czy przechowywać i chronić je w racku? G-System to nie tylko procesor podłogowy, bowiem dzięki unikalnemu i niezwykle elastycznemu projektowi można rozdzielić go na dwa urządzenia i jedno z nich zapakować do racka.

Na podłodze czy w racku?
G-System składa się z dwóch urządzeń: sterownika nożnego i procesora efektów GFX01, który przystosowano do montażu w statywie lub skrzyni rack 19 cali, gdzie zajmuje jedną jednostkę wysokości (1U). Oba urządzenia mogą pracować razem tworząc zgrabny procesor podłogowy, lub oddzielnie. W drugim przypadku GFX01 montuje sie w racku, a sterownik nożny łączy się z nim pojedynczym kablem. Dzięki temu wszystkie dodatkowe efekty i kable można schować pozostawiając pod stopami tylko wygodny sterownik nożny. Co ważne, zarówno pedał Expression, jak i Volume można podłączyć bezpośrednio do sterownika nożnego.

Interfejs użytkownika
Edycja wszystkich parametrów jest niezwykle szybka i prosta. Oprogramowanie urządzenia zostało zaprojektowane w taki sposób, aby współpracować z intuicyjnym interfejsem opartym na zintegrowanych pokrętłach-przełącznikach, które w niezwykle przyjazny sposób wspomagają programowanie urządzenia.

Dlaczego G-System i dlaczego teraz?
W roku 2005 firma TC Electronic zadecydowała, że nadszedł czas, aby zainwestować całe technologiczne know-how w stworzenie kompleksowego systemu gitarowego. Ale dlaczego G-System i dlaczego teraz? „Wierzę, że cała euforia towarzysząca wprowadzeniu do sprzedaży wzmacniaczy modelujących brzmienie powoli przygasa” - mówi Uffe Kjems Hansen - „gitarzyści dochodzą do wniosku, że ciągle jeszcze długa droga do wiernej symulacji dynamicznej i unikalnej odpowiedzi wzmacniacza lampowego. Przesterowany sygnał gitary elektrycznej jest jednym z najbardziej kompleksowych procesów akustycznych, jaki można sobie wyobrazić. Dlatego podczas prac nad procesorem G-System zadecydowaliśmy, że skoncentrujemy się na tym, co robimy najlepiej: na efektach cyfrowych, mądrym projekcie i zaawansowanej technologii przetwarzania a/c i c/a.” I rzeczywiście solidne prace nad zaadoptowaniem technologii cyfrowej były podstawą stworzenia procesora G-System.

Złącza i możliwości kontroli
Dzięki połączeniu najwyższej jakości multiefektu gitarowego z programowalnymi pętlami obsługującymi kostki i efekty gitarowe, G-System stanie się centrum zarządzającym efektami gitarowymi na lata. Urządzenie wyposażono w funkcję przełączania kanałów gitarowych z pomocą przekaźników, przydatną funkcję Boost, 4 pętle monofoniczne dla kostek gitarowych, jedną pętlę insertową pozwalającą na podłączenie przedwzmacniacza oraz ponad 25 efektów pokładowych. G-System został zaprojektowany pod kątem jak największej uniwersalności, z tego też powodu można wykorzystywać go zarówno jako efekt podłogowy, jak i jako efekt montowany w racku sterowany pedałem podłogowym.

Dodatki
Procesor G-System został wyposażony w kilka przydatnych dodatków. Wśród nich znajdziemy: bramkę szumów, 3-pasmowy korektor i funkcję Boost, która pozwala za jednym naciśnięciem przycisku „wypchnąć do przodu” wypełnienie lub solo gitarowe. Warto wspomnieć również o możliwości synchronizacji z tempem podanym z pomocą funkcji Tap Tempo lub zegara MIDI oraz możliwość kontroli z pomocą pedału Expression.

W sekcji PRE procesora G-System zawarto efekty najczęściej wykorzystywane w charakterze efektów głównych, natomiast w sekcji POST można znaleźć wszystkie efekty tradycyjne. Pętla wejściowa sekcji DSP została wyposażona w wysokoimpedancyjne wejście instrumentalne oraz moduł przetwarzania a/c pracujący w trybie 24-bit / 96 kHz. Dzięki temu przy przetwarzaniu wszystkie harmoniczne wprowadzanych sygnałów pozostają niezmienione, zatem zostaje zachowana witalność brzmienia kostek overdrive i dodatkowych przedwzmacniaczy.

EFEKTY:
Filtr, Kompresja, Bramka szumów, Efekty modulacyjne, Chorus, Flanger, Tremolo, Pitch, Whammy, Chromatic Pitch, Delay, Single Delay, Tape, Reverse, Lo-Fi, Ping Pong, Dynamic Delay, Dual Delay, Reverb, Spring, Hall, Room, Plate, Tuner chromatyczny

  • CECHY:
Usprawniona obsługa pracy przekaźników,
Poprawiono czas przełączania przekaźników z 300 ms dla przekaźnika 4 do 50 ms dla wszystkich 4 przekaźników,
Programowalne przełączanie wyjść A-B plus poziom wyjściowy dla presetu,
Dodano indywidualne regulatory poziomów wyjściowych dla kanałów lewego i prawego oraz dodano możliwość przełączania wyjść A-B. Dzięki temu możliwe stało się wykorzystanie wyjścia Left/Right do wybierania, który wzmacniacz lub inne urządzenie będzie podłączone do G-System. Dodatkowo poziomy kanałów lewego i prawego mogą być wykorzystywane do ustawienia globalnego balansu lub poziomu głośności presetu. Regulatory poziomów są dostępne w menu PRS Routing i są zapisywane razem z ustawieniami programu użytkownika.

Blokada przekaźnika
W menu Utility pojawił się parametr Relay Lock pozwalający na blokowanie przekaźnika. Umożliwia on blokadę przekaźnika w określonej pozycji, która nie ulegnie zmianie nawet podczas zmiany presetu.

Mapowanie komunikatów MIDI
G-System zyskał funkcję mapowania komunikatów na wyjściu MIDI umożliwiając zdefiniowanie specyficznych ustawień komunikatów Program Change, które będą wysyłane do urządzeń zewnętrznych, zdalnie sterowanych wzmacniaczy i innych urządzeń.

Zmniejszenie opóźnień funkcji transpozycji
Znacznie zmniejszono opóźnienia funkcji transpozycji, przez co efekty Whammy i Octaver pozwalają na bardzo szybkie tworzenie dodatkowych głosów.

Usprawnienia w module kalibracji poziomu Master Volume
Usprawniono pracę modułu Master Volume umożliwiając lepszą kalibrację i lepszą kontrolę nad poziomem sterowanym zewnętrznymi pedałami ekspresji. Dodano kolejne punkty pozwalające na zwiększenie precyzji regulacji poziomu pozostawiając jednocześnie bez zmian punkt całkowitego wyciszenia.

  • POPRAWKI:
Przesunięty parametr Routing Lock,
Parametr Routing Lock został przesunięty do menu Utility, czyli tam, gdzie znajdują się inne parametry „blokujące”.

Wah Wah Auto Reset
Timer Auto On efektu Wah Wah jest teraz resetowany w momencie przywoływania tego samego presetu.

Bank Change
Bank fabryczny #1 procesora G-System odpowiada komunikatowi MIDI Bank Change o numerze #0.

Wejścia dla pedałów Expression i Volume
Przywrócono pełną funkcjonalność wejść dla pedałów Volume i Expression.

Konfiguracja pedałów Expression i Volume
Dodano dwa różne typy usprawnień do modułów obsługujących pedały Volume i Expression.

W celu aktywacji funkcji Auto On w efekcie Wah Wah potrzebne jest 30-procentowe wciśnięcie pedału. Funkcja ta chroni przed przypadkową aktywacją modułu Wah Wah.

Parametr dostrojenia efektu Whammy teraz przeskakuje do 100% lub do 0% wewnątrz 5-procentowego przedziału, dzięki czemu parametr Pitch przyjmuje maksymalną lub minimalną pozycję gdy zachodzi taka potrzeba.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Ukulele cena, instrument. Jakie pierwsze ukulele? Ranking ukulele 2021

Ukulele cena, instrument. Jakie pierwsze ukulele? Ranking ukulele 2021

Artykuł przeznaczony jest dla osób pragnących rozpocząć swoją przygodę z ukulele oraz początkujących muzyków. Skupie się tu na kryteriach takich jak ukulele cena, jaki instrument wybrać i dlaczego, oraz jakie akcesoria będą nam potrzebne. Czyli na co zwrócić uwagę przy zakupie ukulele ze średniej i niższej półki cenowej.

Jakie struny do gitary akustycznej, klasycznej, elektrycznej?

Jakie struny do gitary akustycznej, klasycznej, elektrycznej?

Brzmienie gitary zależy przede wszystkim od zastosowanych strun, dlatego ich wybór nie może być przypadkowy. Powinny one być dostosowane między innymi do stylu i poziomu gry, a także do indywidualnych preferencji gitarzysty. Warto zwrócić uwagę na produkty sygnowane popularnymi markami, które cieszą się uznaniem wśród muzyków. Przykładem mogą być między innymi struny do gitary D’Addario. Sprawdź, czym należy się kierować w wyborze odpowiednich produktów! 

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak do nut jest jednym z niezbędnych akcesoriów muzycznych które należy zakupić, przede wszystkim dla wygodny grania na różnych instrumentach. Na rynku dostępne są różne stojaki na nuty, od różnych producentów i w różnych przedziałach cenowych. W tym artykule postaram się wyjaśnić na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są rodzaje pulpitów do nut, jakie są akcesoria oraz jacy producenci są godni uwagi.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.