RME FIREFACE UFX interfejs audio

Numer katalogowy: RME FIREFACE UFX
Brak towaru.



Kategoria
Marka
SEKCJA ANALOGOWA
Wejścia analogowe AD, 1-8
Typ złącza6.3 mm TRS jack, symetryczne
Stosunek sygnału do szumu [SNR]110 dB RMS nieważony, 113 dBA
Pasmo przenoszenia @ 44.1 kHz, -0.1 dB-0.1 dB: 5 Hz - 21.5 kHz,
Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0.5 dB5 Hz - 45.5 kHz,
Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB5 Hz - 66.5 kHz,
THD< -110 dB, < 0.00032 %
THD+N< -104 dB, < 0.00063 %
Separacja kanałów> 110 dB
Ustawienia czułości wejściowejLo Gain, +4 dBu, -10 dBV
Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ Lo Gain+19 dBu
Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ +4 dBu+13 dBu
Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ -10 dBV+2 dBV
Wejścia mikrofonowe AD, 9-12
Typ złączaCombo - XLR, symetryczne
Stosunek sygnału do szumu [SNR]112 dB RMS nieważony, 115 dBA
Zakres wzmocnienia65 dB
Maksymalny poziom wejściowy, [Gain 0 dB]+12 dBu
UwagiReszta specyfikacji taka sama jak wejściowych złączy TRS
Wejścia instrumentalne AD, 9-12
Typ złączaCombo - TRS,: 6.3 mm TS jack, niesymetryczne
Stosunek sygnału do szumu [SNR]112 dB RMS nieważony, 115 dBA
Zakres wzmocnienia [Gain]55 dB
Wyjścia analogowe DA, 1-2 Stereo Monitor
Typ złączaXLR, symetryczne
Ustawienia poziomu wyjściowego24 dBu, Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV
Poziom wyjściowy dla 0 dBFS @ 24 dBu+24 dBu
UwagiReszta specyfikacji taka sama jak złączy wyjściowych TRS [poniżej]
Wyjścia analogowe DA, 3-8
Typ złącza6.3 mm TRS jack, symetryczne
Zakres dynamiki115 dB RMS nieważony, 118 dBA
Pasmo przenoszenia @ 44.1 kHz, -0.5 dB5 Hz - 22 kHz
Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0.5 dB5 Hz - 34 kHz
Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB5 Hz - 50 kHz
THD-104 dB, < 0.00063 %
THD+N-100 dB, < 0.001 %
Separacja kanałów> 110 dB
Impedancja wyjściowa75 Ohm
Ustawienia poziomu wyjściowegoHi Gain, +4 dBu, -10 dBV
Poziom wyjściowy dla 0 dBFS @ Hi Gain+19 dBuB
Poziom wyjściowy dla 0 dBFS @ +4 dBu+13 dBu
Poziom wyjściowy dla 0 dBFS @ -10 dBV+2 dBV
Analogowe wyjścia słuchawkowe DA, 9-12 [z przodu]
Typ złącza6.3 mm TRS jack stereofoniczny, niesymetryczne
Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, ustawienie "High"+13 dBu
Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, ustawienie "Low"+2 dBV
Impedancja wyjściowa30 Ohm
SEKCJA CYFROWA
AES/EBU
Typ złączaXLR, symetryzowane transformatorowo, izolowane galwanicznie.
ADAT
Typ złączaADAT, Toslink
Ilość złączy2 wejściowe, 2 wyjściowe,
Tryb "Standard"2 x 8 kanałów, 24-bity, maksymalnie do 48 kHz
Tryb "Double Speed" [S/MUX]2 x 4 kanały, 24-bity, 88,2 kHz, 96 kHz
Tryb "Quad Speed" [S/MUX4]2 x 2 kanały, 24-bity, maksymalnie do 192 kHz
Word Clock
Typ złączaBNC, przełącznik terminacji wewnętrznej 75 Ohm
Sterowniki
Windows 7 / Vista / XP SP2 [ 32 & 64 bit ]
Apple Mac OS X 10.5 lub nowszy [ Core Audio ]
Interfejs audio marki RME.

Niemiecka firma RME już od dawna wyznacza standardy w świecie profesjonalnych interfejsów audio. Transparentne przetwarzanie sygnału audio, stabilne sterowniki, praca na ultra-niskich latencjach, tryb "standalone" [bez włączania komputera] i wiele innych czynników zadecydowały, że produkty RME zdobyły serca wielu realizatorów / muzyków na całym świecie. Urządzenia te pracują w profesjonalnych studiach nagraniowych, na wielkich scenach muzycznych, w filharmoniach, teatrach, stacjach badawczych oraz wszędzie tam gdzie liczy się stabilność, jakość i niezawodność. RME ma w swojej ofercie rozwiązania audio na PCI, PCI-Expres, FireWire, USB i obsługują takie standardy cyfrowe jak MADI, AES/EBU, ADAT, SPDIF.

Fireface UFX to nowy, flagowy produkt firmy RME. 60 kanałów audio [analog, ADAT, SPDIF] , cyfrowo kontrolowane hi-endowe preampy [klasa Micstasy],  referencyjnej klasy układy konwertujące sygnał [technologia z RME ADI-8QS] z dokładnością 24-bity / 192 kHz, wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, podwójne wyjście słuchawkowe z niezależną regulacją wzmocnienia, rewolucyjny TotalMIX FX oraz możliwość rejestracji na nośnikach pamięci flash / HDD sprawiają, że jest to najbardziej uniwersalny i zarazem nowatorski interfejs audio na świecie.

  • Wejścia i wyjścia
RME Fireface UFX oferuje 60 kanałów audio, 30 wejść / 30 wyjść. Wszystkie wejścia i wyjścia mogą być użyte jednocześnie umożliwiając zapis z 12 analogowych oraz 18 cyfrowych kanałów na 30 osobnych śladach dowolnego rejestratora wielośladowego. Poniżej ilość dostępnych kanałów w zależności od wybranej częstotliwości próbkowania.

  • Sekcja analogowa
Do dyspozycji jest 12 kanałów wejściowych i 12 kanałów wyjściowych. Na wejścia składają się złącza TRS [duży jack] zlokalizowane z tyłu interfejsu oraz XLR z przodu. Wyjścia to z kolei złącza monitorowe XLR, liniowe TRS oraz dwa słuchawkowe z niezależną regulacją głośności. Jakość przetwarzania audio Fireface UFX potwierdza filozofię firmy RME, że dobry konwerter nie powinien wnosić nic do rejestrowanego sygnału ani nic z niego zabierać. Takie właśnie są konwertery AD/DA opisywanego interfejsu; zapisują dźwięk taki jaki on jest w rzeczywistości i odtwarzają to co rzeczywiście "dzieje" się wewnątrz nagrania audio.

Wyjścia RME Fireface UFX osiągają dynamikę rzędu 118 dBA! Hi-endowe parametry toru audio opisywanego urządzenia to efekt wykorzystania sprawdzonych technologi z innych urządzeń RME. Projektując wejściowy tor analogowy Fireface UFX inżynierowie RME skorzystali rozwiązań zawartych w RME ADI-8 QS! Dla wyjść analogowych pierwowzorem była nowa seria konwerterów M-32 DA. Oba rozwiązania gwarantują transparentność i przede wszystkim minimalne zniekształcenia i szumy własne. Dla każdego wejścia i wyjścia można indywidualnie ustawić poziomy sygnału zgodne z przyjętymi standardami studyjnymi czyli -10dBV, +4dBu, HiGain. Dodatkowo dla wyjścia głównego XLR dostępny jest poziom 24dBu.

  • Preampy mikrofonowo-instrumentalne
RME Fireface UFX ma wbudowane najwyższej klasy przedwzmacniacze mikrofonowo-instrumentalne dostępne do tej pory tylko w interfejsie RME Micstasy. Ich w pełni symetryczna konstrukcja oraz nowa technologia równoległej konwersji sprawiają, że opisywane preampy mają extremalnie niskie zniekształcenia, szumy własne i idealnie liniową charakterystykę pasma przenoszenia. Działają każdy niezależnie w dwóch trybach: mikrofonowym oraz instrumentalnym [Hi-Z]. Bez problemu można więc do nich podłączyć mikrofony pojemnościowe, dynamiczne, gitarę basową lub elektryczną. Kontrolowane są cyfrowo w zakresie do 65dB w krokach co 1dB.

Technologia równoległej konwersji polega na tym, że pojedynczy kanał przetwarzany jest nie jak dotychczas przez jeden konwerter a równolegle przez dwa układy konwertujące. Rezultatem jest znacznie zwiększona dynamika wejścia i referencyjna jakość brzmienia.

  • Sekcja cyfrowa
Jeśli liczba dostępnych złączy analogowych jest niewystarczająca, do opisywanego interfejsu za pomocą portów ADAT można podłączyć 2 konwertery po 8 wejść / wyjść każdy np. RME ADI-8QS [8 I/O] lub RME Octamic II [8 przedwzmacniaczy mikrofonowych]. Oba porty mogą pracować w trybie 24-bity/192kHz [S/MUX] Złącze ADAT numer 2 może również pracować w trybie SPDIF. Idealnym rozwiązaniem do podłączenia np. zewnętrznego procesora efektów będzie wykorzystanie złącza AES/EBU. Całość sekcji cyfrowej dopełnia złącze Word Clock dla perfekcyjnej synchronizacji przy połączeniach RME Fireface UFX z zewnętrznymi w/w urządzeniami.

TotalMix FX -rewolucyjny mikser w nowej odsłonie

TotalMix już dawno został okrzyknięty majstersztykiem wśród aplikacji tego typu, jednak programiści RME nie spoczęli na laurach i zdecydowali się zaproponować coś naprawdę idealnego. W końcu lepsze jest wrogiem dobrego... Oparty od procesor DSP karty pozwala na dowolny i w pełni niezależny sprzętowy routing sygnałów wszystkich 30 wejść i 30 wyjść opisywanego Fireface UFX. TotalMix FX umożliwia również stworzenie 15 stereofonicznych submixów oraz ma wbudowane zaawansowane opcje monitoringu [Control Room].

Nowy TotalMix FX przywodzi na myśl cyfrowe konsolety mikserskie gdyż oprócz podobnej formy zawiera charakterystyczny dla nich zestaw procesorów i funkcji. Do dyspozycji są: 3-zakresowy EQ parametryczny, filtr górnoprzepustowy, kompresor / expander, leveler, przełącznik odwrócenia fazy, panorama z regulowaną szerokością, przełącznik mono / stereo oraz efekty delay i reverb.  Każdy fizyczny kanał wejściowy RME Fireface UFX ma wbudowany zestaw w/w procesorów z gotowymi presetami dla każdego z nich. Działają niezależnie i są"przeliczane" przez 2 wewnętrzne procesory DSP opisywanego interfejsu audio. Nie ma mowy o żadnym obciążeniu procesora CPU komputera, nie ma mowy o żadnej latencji - wszystko oczywiście w rozdzielczości 24-bity/192 kHz.

Dla przykładu: przy rozdzielczości 48 kHz można aktywować 60 EQ, 34 filtry górnoprzepustowe oraz efekt delay. Z kolei przy włączonym efekcie reverb equalizację można uaktywnić na 46 kanałach a filtr górno przepustowy na 32. Specjalny układ monitorujący zużycie DSP zapobiega przeciążeniu całego systemu.

W momencie gdy kilkadziesiąt użytych procesorów zużywa całą moc DSP, TotalMix FX reaguje wyłączając dany procesor lub kilka procesorów. Ta sama sytuacja ma miejsce w chwili gdy przełączamy RME Fireface UFX na wyższe częstotliwości próbkowania. Należy podkreślić, że nie wpływa to w żaden negatywny sposób na jakość i ciągłość odtwarzanego sygnału.

Zaawansowane opcje routingu TotalMix FX, jego elastyczność oraz sekcja efektów sprawiają, że ta aplikacja w połączeniu z Fireface UFX z powodzeniem mogą zastąpić mikser i być "centrum dowodzenia" dowolnej konfiguracji scenicznej lub studyjnej. Gotowe ustawienia TotalMix FX można zapisać w 6 komórkach pamięci i wywołać je w ułamku sekundy z poziomu TotalMix FX w komputerze lub z poziomu Fireface UFX nawet przy wyłączonym komputerze(!). Aplikacja TotalMIX może być również sterowana za pomocą zewnętrznego kontrolera midi zgodnego z Mackie Control.

  • Rejestracja na pamięci typu HDD / flash
RME Fireface UFX może pełnić również rolę rejestratora wielościeżkowego. Wiadomo jak ulotne są pomysły muzyczne i że najlepsze przychodzą zwykle wtedy gdy komputer jest wyłączony... Teraz to nie stanowi ju żadnego problemu. Na przenośnej pamięci flash [pendrive] lub dysku twardym można zapisać sygnał z dowolnego wejścia RME Fireface UFX lub kilku wejść. Można również odtwarzać zapisany materiał. W chwili obecnej funkcja ta jest wyłączona i będzie dostępna wraz z następnym uaktualnieniem firmware opisywanego urządzenia. Więcej informacji odnośnie nagrywania na przenośnych nośnikach pamięci wkrótce...

  • Wyświetlacz LCD
Na przednim panelu opisywanego interfejsu znajduje się wielofunkcyjny, wysokiej rozdzielczości wyświetlacz LCD. Umożliwia on pełną kontrolę ustawień urządzenia co jest pomocne zwłaszcza w trybie "stand alone". Po przełączeniu wyświetlacza w tryb "Meters" pokazuje on wszystkie poziomy sygnału na wejściach i wyjściach dzięki czemu użytkownik w warunkach "Live" może szybko zorientować się np. który kanał jest źle wysterowany. Zbyt wysoki poziom sygnału jest wyświetlany w formie czerwonego wskaźnika.

  • USB -wydajność jak na PCI-Express - czy to możliwe?
Do tej pory standard USB uważany byłza nieprofesjonalny, dlaczego? Ponieważ wszystkie dotychczasowe, wielokanałowe interfejsy audio innych producentów miały problemy z pracą na niskich latencjach czego efektem były trzaski lub całkowita utrata synchronizacji. Teraz to już historia - RME zmienia tę postać rzeczy. Nie dość, że nowe interfejsy USB pracują na minimalnych latencjach to ich osiągi w tym zakresie zbliżają się do wydajności osiąganej przez wewnętrzne karty dźwiękowe dedykowane magistrali PCI lub PCI-Express. Tego jeszcze nie było i jest to kolejna bariera, którą łamie RME.

Firma RME słynie również z nowatorskich rozwiązań oraz z faktu projektowania swoich własnych chipsetów do komunikacji USB, FireWire montowanych w swoich urządzeniach. RME Fireface UFX nie jest tu wyjątkiem. Producent zastosował tu zaprojektowany przez inżynierów RME chipset USB pozwalający na wydajną komunikację pomiędzy opisywanym interfejsem a komputerem. Tam gdzie inni producenci kart stosują standardowe, tanie układy innych podwykonawców, RME montuje swoje rozwiązania dzięki czemu praca na minimalnych latencjach zarezerwowanych dotychczas tylko dla wewnętrznych kart RME staje się możliwa! USB i wydajność

porównywalna z PCI-Express - tak, teraz to już jest możliwe!

Cechy charakterystyczne:
  • 12 kanałów analogowych  I/O,
  • referencyjne przetwarzanie audio 24-bity/192kHz, dynamika 118dBA,
  • 4 referencyjne preampy mikrofonowe z podwójnym przetwarzaniem AD,
  • złącze AES/EBU I/O,
  • 2x ADAT  I/O, SPDIF  I/O [optyczny],
  • 2x MIDI  I/O,
  • port USB / Firewire do komunikacji z komputerem,
  • 3 wielofunkcyjne pokrętła, w tym regulacja głośności na sumie,
  • możliwość rejestracji audio na pamięci flash / HDD,
  • zaawansowana konsola TotalMix FX z sekcją procesorów audio,
  • 2 procesory DSP,
  • praca na ekstremalnie niskich latencjach – 12 sampli!,
  • oprogramowanie do analizy audio - DigiCheck,
  • made in Germany.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak do nut jest jednym z niezbędnych akcesoriów muzycznych które należy zakupić, przede wszystkim dla wygodny grania na różnych instrumentach. Na rynku dostępne są różne stojaki na nuty, od różnych producentów i w różnych przedziałach cenowych. W tym artykule postaram się wyjaśnić na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są rodzaje pulpitów do nut, jakie są akcesoria oraz jacy producenci są godni uwagi.

Avante A15, A10 Achromic – test, recenzja i opinie

Avante A15, A10 Achromic – test, recenzja i opinie

Ostatnio trafiły do nas na testy aktywne kolumny głośnikowe Avante A10 i Avante A15. Jako pierwsi w Polsce mieliśmy okazję dokładnie przetestować nową markę grupy ADJ. Pierwsza seria Avante nazwana Achromic jest zestawem nagłośnienia ze średniej półki, seria składa się z 3 kolumn aktywnych wyposażonych w system sterowania DSP oraz dwóch aktywnych subwooferów.

Sterowanie DMX, Jak zacząć pracę z sygnałem DMX?

Sterowanie DMX, Jak zacząć pracę z sygnałem DMX?

Sterowanie DMX. Na temat sterowania za pomocną sygnału DMX pisali już chyba wszyscy. Niestety większość publikacji na ten temat jest po prostu nie zrozumiała dla normalnego człowieka. Aby dowiedzieć się jak wykorzystać sterowanie DMX w praktyce, trzeba przeczytać całe elaboraty naukowe, a i tak nie do końca wiadomo o co chodzi. Dlatego postanowiłem w sposób bardzo prosty i krótki opisać jak się do tego zabrać od strony praktycznej.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.