RME ADI-8 QS przetwornik AD/DA

Numer katalogowy: RME ADI-8 QS
EAN/UPC: 4260123362164
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Wyjścia AD
4 x AES/EBU
2 x optyczne ADAT
opcjonalnie MADI
Wejścia DA
4 x AES/EBU
2 x optyczne ADAT
opcjonalnie MADI
Wyjścia DA
1/4" TRS
ścieżka sygnałowa ze sprzężeniem galwanicznym
maks. +21 dBu
225-pinowe złącze typu D-Sub
całkowicie symetryczna ścieżka sygnałowa ze sprzężeniem galwanicznym
maks. +24 dBu
ścieżka audio „DC-coupled”
Dynamika AD117 dBA
THD AD< -110 dB [< 0,00032 %]
THD+N AD< -104 dB [< 0,00063 %]
Przesłuch AD> 130 dB
Dynamika DA120 dBA [niewyciszony]
THD DA< -104 dB [< 0,00063 %]
THD+N DA< -102 dB [< 0,0008 %]
Przesłuch DA> 110 dB
Poziom wejścia dla 0 dBFS
+24 dBu
+19 dBu
+13 dBu
+4.2 dBu
regulacja co 6 dB w krokach co 0.5 dB poprzez Digital Input Trim
Poziom wyjścia dla 0 dBFS
+24 dBu
+19 dBu
+13 dBu
+4.2 dBu
regulacja w zakresie +/- 6 dB w krokach co 0.5 dB
Globalny poziom wyjściowyod 0 do -96 dB w 48 krokach
Częstotliwość próbkowania
44.1 kHz
48 kHz
88.2 kHz
96 kHz
176.4 kHz
192 kHz
zmienna [sync/word]
Pasmo przenoszenia AD/DA, -0.1 dB10 Hz - 23.2 kHz [sf 48 kHz]
Pasmo przenoszenia AD/DA, -0.5 dB< 5 Hz - 44.6 kHz [sf 96 kHz]
Pasmo przenoszenia AD/DA, -1 dB< 5 Hz - 63.4 kHz [sf 192 kHz]
Zasilanieprzełączanie wewnętrzne, 100V - 240V AC
Wymiary [WxHxD]483 x 44 x 200 mm
Gwarancja producenta2 lata
Przetwornik AD/DA marki RME.

RME ADI-8 QS to najwyższej klasy 8-kanałowy przetwornik AD/DA z bezkonkurencyjnym zestawem funkcji. Urządzenie łączy w sobie doskonały układ analogowy i cyfrowy, a także nieprawdopodobnie niską latencję układów AD/DA. Wraz z funkcją SteadyClock, QS oferuje najwyższą jakość przetwarzania dźwięku.


ADI-8 QS to prawdziwie unikalny przetwornik, a decydują o tym takie cechy, jak m.in. analogowe i cyfrowe limitery, 4 sprzętowe poziomy referencyjne [maks. +24 dBu], wejście/wyjście AES/EBU i ADAT [opcjonalnie MADI], maksymalna częstotliwość próbkowania 192 kHz, zdalne sterowanie poprzez MIDI, kontrola wysterowania poziomu wszystkich 8 wyjść analogowych [indywidualna lub globalna], cyfrowy tryb „przelotowy” [thru-mode], a także współpraca z różnymi standardami zasilania.

ADI-8 QS należy do referencyjnych produktów RME, co oznacza, że urządzenie cechuje się doskonałością w każdym najdrobniejszym detalu. Co więcej, stosunek cena/jakość w przypadku ADI-8 QS jest bezkonkurencyjna!

NAJWAŻNIEJSZE CECHY:
  • 8-kanałowy, całkowicie symetryczny przetwornik AD, 117 dBA,
  • 8-kanałowy przetwornik DA, ścieżka audio „DC-coupled”, 120 dBA,
  • Konwersja o niezauważalnej latencji: zaledwie 8 sampli opóźnienia!,
  • 4 x we/wy AES/EBU poprzez złącze D-sub, 8 kanałów @ 192 kHz,
  • 2 x we/wy ADAT, 8 kanałów @ 96 kHz,
  • Cyfrowe trymowanie wejścia/wyjścia, zakres 6 dB na każde we/wy,
  • Analogowy i cyfrowy limiter dla konwersji AD,
  • Miernik wysterowania - 16 mierników LED, każdy składa się z 7 diod LED,
  • Zdalne sterowanie parametrami: zapis/przywołanie, poziom wysterowania i DIM,
  • Unikalna technologia SyncCheck sprawdzająca synchronizację zegara,
  • Wszystkie ustawienia zapisywane są w pamięci i przywoływane po włączaniu urządzenia,
  • Całkowicie zdalnie sterowany.

ADI-8 QS, urządzenie w rozmiarze 1U, zapewnia niezrównaną jakość konwersji AD/DA z/do AES/EBU i ADAT [opcjonalnie MADI], z maksymalną częstotliwością próbkowania do 192 kHz. Symetryczne wejścia i wyjścia wykorzystują specjalnie zaprojektowane układy RME, gwarantujące bardzo niskie wartości szumu i zniekształceń. Ponadto dostępne są cztery rożne poziomy na wejściach i wyjściach gwarantując możliwość idealnego dopasowania do rożnych sygnałów analogowych. Najnowsza generacja konwerterów AD/DA zapewnia częstotliwość próbkowania maksymalnie do 192 kHz z zachowaniem parametru SNR na poziomie 120 dBA.
Ze względu na bardzo efektywną eliminację jittera, SteadyClock™ gwarantuje profesjonalną jakość dźwięku, niezależnie od jakości zewnętrznego zegara. Dodatkowo, Intelligent Clock Control [ICC] zapamiętuje ostatnio wykorzystywaną częstotliwość próbkowania, aby zabezpieczyć urządzenie przed utratą sygnału.

Technologie znane z innych produktów RME [np. SyncCheck] zapewniają doskonałą synchronizację i szybką detekcję błędów. Istnieje możliwość połączenia kilku urządzeń i ich synchronizacji za pomocą Word Clock. Wszystkie ustawienia zapisywane są w wewnętrznej pamięci po wyłączeniu urządzenia.

ADI-8 QS może być w pełni kontrolowany i konfigurowany przez MIDI. Ponadto status wszystkich wyświetlaczy może być sprawdzony poprzez MIDI. Każdy z interfejsów QS może posiadać indywidualny identyfikator ID, co pozwala na niezależną, zdalną kontrolę urządzeń za pomocą pojedynczego kanału MIDI.

Znajdujący się w zestawie sterownik sprzętowy umożliwia zdalne kontrolowanie głośności z miejsca, w którym odsłuchiwany jest materiał. Ponadto, raz zapamiętany referencyjny poziom głośności może być przywołany w dowolnym momencie. Dodany został także przycisk DIM [-20 dB].

  • Nieprawdopodobnie niska latencja
RME QS korzysta z najwyższej klasy przetworników A/D firmy Cirrus Logic, oferujących niedoścignione parametry w zakresie zniekształceń oraz stosunku sygnał/szum. To, co najbardziej odróżnia ten przetwornik od innych dostępnych na rynku to innowacyjny filtr cyfrowy, pozwalający po raz pierwszy osiągnąć opóźnienia rzędu 12 próbek [0.25 ms] w przypadku pracy w trybie Single Speed, 9 próbek [0.09 ms] przy Double Speed oraz 5 [!] próbek [0.026 ms] w trybie Quad Speed.

Powyższe wartości stanowią mniej, niż jedną czwartą latencji, jaką cechują się znacznie droższe urządzenia. Jest to ważny krok w kierunku redukcji latencji w studiach nagraniowych opartych na komputerowych systemach rejestracji. W przypadku modeli DS i QS latencję można po prostu zignorować. Przetworniki D/A cechują się opóźnieniem rzędu 5 – 10 próbek sprawiając, że monitorowanie „analogowo-cyfrowe” staje się monitorowaniem w stylu „czysto analogowym”.

  • Opcjonalna karta: MADI I64 
Karta MADI I64 wraz z konwerterem QS oferuje dostęp do 64-kanałów wejściowych i wyjściowych w standardzie MADI. Wyjścia elektryczne i optyczne działają równolegle wysyłając ten sam sygnał do złącz AES/EBU i ADAT.

Karta MADI I64 oferuje zarówno optyczne, jak i elektryczne wejścia MADI. Wejście jest wybierane automatycznie, w zależności od wykrytego sygnału. Automatyczne przełączanie wejścia zapewnia pełną redundancję, czego efektem jest natychmiastowa jego zmiana, w przypadku, gdy sygnał obecny na którymś z wejść zaniknie.

Wejście MADI funkcjonuje jako alternatywne źródło sygnału taktującego, jako źródło sygnału konwerterów DA oraz jako wejście przelotowe [Thru]. Każdy z interfejsów QS wykorzystuje jedynie 8 kanałów, co oznacza, że liczba pozostałych do przesłania kanałów wynosi 56 [w przypadku szeregowego połączenia kilku interfejsów QS]. Istnieje możliwość połączenia aż do ośmiu interfejsów QS. Wszystkie 64 kanały dostępne są na wyjściu MADI ostatniego interfejsu znajdującego się w szeregu.

ADI-8 QS w połączeniu z kartą MADI I64, może być zdalnie sterowany poprzez komunikaty MIDI przesyłane przez MADI.
W przypadku szeregowego połączenia kilku interfejsów, wejście/wyjście MADI każdego z nich powoduje opóźnienie rzędu 3 próbek. Z tego względu, dane obecne na wyjściu MADI ostatniego urządzenia są opóźnione. Problem przesunięcia jest rozwiązywany za pomocą funkcji Delay Compensation [kompensacja opóźnienia].

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych urządzeń oświetleniowych. Wykorzystywane są głównie na scenie, ale także w architekturze. Fenomen ruchomych głów polega przede wszystkim na możliwości zdalnej zmiany kierunku świecenia. Dzisiejsze rozwiązania idą jednak nieco dalej i dają możliwości zmiany wiązki światła, barw oraz stosowania różnych efektów.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.