RME ADI-648 interfejs audio

Numer katalogowy: RME ADI-648
EAN/UPC: 4260123362065
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Wejście MADI
1 x BNC
1 x optyczne
Wyjście MADI
1 x BNC
1 x optyczne
Wejścia optyczne ADAT
8 x TosLINK
24-bit
pętla PLL
Wyjścia optyczne ADAT
8 x TosLINK
24-bit,
Wejście Word Clock
BNC
układ adaptacji sygnałów pracujący od 1,2 Vpp
przełączana terminacja
Wyjście Word Clock
BNC
nisko-impedancyjne
4 Vpp dla 75 Ohm
zabezpieczenie przeciwzwarciowe
Wejście i wyjście MIDIdwa gniazda DIN 5-pin
Źródła synchronizacji
MADI
optyczny ADAT
Word Clock
zegar wewnętrzny
Varipitchsygnałem wejściowym lub Word Clock
Częstotliwości próbkowania
44,1
48
88,2
96 kHz
zmienne [synchronizacja / Word Clock]
Zakres częstotliwości próbkowania
MADI32 - 96 kHz
Word Clock27 - 105 kHz
ADAT33 - 57 kHz
Jitter
zegar wewnętrzny< 1 ns
wejście Word Clock< 2 ns
wejście ADAT< 2 ns,
Redukcja jittera dla zegarów zewnętrznychok. 30 dB [2,4 kHz]
Zasilanie
wewnętrzny zasilacz
100 - 240 V, 50 - 60 Hz, 10 W
Wymiary483 x 88 x 200 mm
Gwarancja producenta2 lata
Interfejs audio marki RME.

64-kanałowy cyfrowy interfejs audio 24-bity/96 kHz.
ADI-648 to wielokanałowy interfejs audio pozwalający na konwersję sygnałów MADI na ADAT i ADAT na MADI łącząc tym samym najpopularniejszy na świecie format wielokanałowy, jakim bez wątpienia jest ADAT z MADI - najwyższej jakości profesjonalnym, wielokanałowym formatem klasy high-end. Format MADI pozwala na przesyłanie 64-kanałów audio o rozdzielczości 24 bitów przy częstotliwości próbkowania do 48 kHz, 32 kanałów dla częstotliwości 96 kHz i 16 kanałów dla 192 kHz. Transmisja danych odbywa się z pomocą pojedynczego kabla koaksjalnego [BNC] lub optycznego kabla sieciowego. W przypadku kabla BNC, jego długość może wynosić maksymalnie 100m, a w przypadku optycznego nawet do 2000m.


Sygnały MADI są przesyłane do 8 wyjść ADAT, natomiast sygnały z 8 wejść ADAT są wysyłane do wyjścia MADI. W celu ułatwienia dystrybucji sygnałów ADI-648 został wyposażony w prostą w obsłudze 8-kanałową matrycę 16 x 16 pozwalającą na przypisanie dowolnych sygnałów wejściowych, które są dzielone na bloki 8-kanałowe, do 8-kanałowych bloków wyjściowych zarówno po stronie MADI, jak i ADAT. Dzięki temu ADI-648 pozwala nie tylko na swobodne krosowanie sygnałów w ramach konwersji MADI/ADAT i ADAT/MADI, ale również dzielenie i krosowanie sygnałów wewnątrz jednego formatu. Co więcej, 8-kanałowy blok wejściowy może być kierowany równolegle do dowolnej liczby bloków wyjściowych, a wykorzystując jednocześnie kilka ADI-648 można łączyć kilka różnych sygnałów MADI w jeden strumień danych MADI.

PRZYKŁADY WYKORZYSTYWANIA ADI-648:
  • zarządzanie sygnałami na długich dystansach z pomocą pojedynczego kabla,
  • moduł ze złączami ADAT dla urządzeń z interfejsem MADI,
  • podłączanie urządzeń z interfejsem MADI do kart RME z rodziny Hammerfall,
  • patchbay i router ADAT,
  • konwerter sygnałów MADI z optycznych na koaksjalne i odwrotnie,
  • redystrybutor, patchbay i router MADI,
  • merger MADI.

ADI-648 jest kompatybilny z wszystkimi metodami zwiększania częstotliwości próbkowania [Double Speed]. Współpracuje z sygnałami Word Clock pojedynczej i podwójnej prędkości, dystrybuuje sygnały z częstotliwościami próbkowania 96 kHz w trybie Double Wire w strumieniu danych MADI lub w trybie podziału próbek [S/MUX] do portów ADAT, ponadto umożliwia transmisję sygnałów MADI z podwojoną częstotliwością [ramka 96k]. Dzięki temu świetnie sprawdzi się jako interfejs MADI dla kart z rodzin Hammerfall i Hammerfall DSP.

Technologie SyncAlign® i SyncCheck®, znane również z innych produktów firmy RME, zapewniają perfekcyjną synchronizację wszystkich kanałów i łatwą sygnalizację wykrytych błędów. Co więcej, kilka konwerterów ADI-648 może być łączonych kaskadowo i synchronizowanych z pomocą sygnałów Word Clock. ADI-648 akceptuje 56 kanałów lub 64 kanały wejściowe z ramką 96k i pozwala generować na wyjściu sygnały w takim samym formacie. Dzięki temu świetnie sprawdzi się jako interfejs łączący niekompatybilne urządzenia MADI.

Urządzenie szerokości 19 cali i wysokości pojedynczej jednostki w standardowym statywie rack [1U] zostało wyposażone w szereg użytecznych funkcji, jak chociażby inteligentna kontrola zegara [ICC] czy zapamiętywanie ustawień. Możliwa jest również transmisja 16 kanałów MIDI równolegle z wszystkimi 64 kanałami audio. Dzięki funkcji automatycznego wyboru wejść pomiędzy optycznym a koaksjalnym dostępny jest użyteczny tryb nadmiarowy przydatny w krytycznych aplikacjach. Rozbudowane wskaźniki stanu pokazują informacje na temat sprzężenia i synchronizacji nadchodzących sygnałów, ich zawartości i jakości.

ADI-648 dysponuje funkcją SteadyClock™ - zegarem sterowanym cyfrowo specjalnie zaprojektowanym przez firmę RME do pracy z sygnałami MADI. Dzięki temu możliwa jest praca bez dodatkowych sygnałów zegarowych Word Clock lub AES, a referencyjny sygnał zegarowy jest wyodrębniany bezpośrednio z sygnału MADI.

Panel tylny ADI-648 jest przejrzysty i uporządkowany. Znajdziemy tu: osiem optycznych wejść i wyjść ADAT, dwa wejścia i wyjścia MADI [optyczne i koaksjalne], wejście i wyjście Word Clock [BNC] z przełączanym terminatorem oraz dwa gniazda MIDI. Dzięki temu urządzenie jest niezwykle uniwersalne i zgodne z wieloma różnymi formatami transmisji sygnałów.

  • Zdalne sterowanie
ADI-648 może być sterowany zdalnie za pośrednictwem komunikatów MIDI i jednocześnie stany wszystkich kontrolek i wskaźników LED mogą być odczytywane przez MIDI. Podczas łączenia urządzeń w łańcuchy każdy ADI-648 może otrzymać indywidualny numer identyfikacyjny umożliwiający niezależną kontrolę kilku urządzeń na pojedynczym kanale MIDI.

Z witryny internetowej firmy RME można bezpłatnie pobrać oprogramowanie MIDI Remote dla Windows. Pozwala ono wykorzystać dowolny port MIDI zainstalowany w systemie do sterowania i sprawdzania stanów wszystkich ADI-648 znajdujących się w łańcuchu. Program daje zarówno dostęp do wszystkich elementów kontrolnych usytuowanych na panelu czołowym, jak również do funkcjonalnego okna matrycy. Znakomite rezultaty uzyskuje się w połączeniu z kartą PCI Hammerfall DSP MADI, która daje dostęp do możliwości sterowania parametrami ADI-648 bezpośrednio przez MADI. W tym wypadku program wykorzystuje wirtualny port MIDI ulokowany na karcie, który wysyła informacje MIDI bezpośrednio kablem MADI.

AKCESORIA:
  • ONK0100: optyczny kabel sieciowy MADI, 1 m,
  • ONK0300: optyczny kabel sieciowy MADI, 3 m,
  • ONK0600: optyczny kabel sieciowy MADI, 6 m,
  • ONK1000: optyczny kabel sieciowy MADI, 10 m,
  • ONK2000: optyczny kabel sieciowy MADI, 20 m.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak do nut jest jednym z niezbędnych akcesoriów muzycznych które należy zakupić, przede wszystkim dla wygodny grania na różnych instrumentach. Na rynku dostępne są różne stojaki na nuty, od różnych producentów i w różnych przedziałach cenowych. W tym artykule postaram się wyjaśnić na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są rodzaje pulpitów do nut, jakie są akcesoria oraz jacy producenci są godni uwagi.