RME ADI-6432 konwerter MADI na AES i z AES na MADI

Numer katalogowy: RME ADI-6432
EAN/UPC: 4260123362096
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Wejście MADI
1 x BNC
1 x optyczne
Wyjście MADI
1 x BNC
1 x optyczne
Wejście AES/EBU
32 x
4 na złącze D-SUB
symetryzowane transformatorowo
duża czułość wejściowa [< 0,3 Vpp]
zgodne z S/PDIF
Wyjście AES/EBU
32 x
4 na złącze D-SUB
symetryzowane transformatorowo
4 Vpp
Wejście Word Clock
BNC
układ adaptacyjny pracujący od 1,2 Vpp
Wyjście Word Clock
BNC
niskoimpedancyjne
4 Vpp dla 75 Ohm
zabezpieczenie przeciwzwarciowe
Wejście i wyjście MIDIdwa gniazda DIN 5-pin
Port COM
RS232 9-pinowe złącze D-SUB
9600/19200/115200 bodów
Źródła synchronizacji
MADI
AES
Word Clock
zegar wewnętrzny
Varipitchsygnałem wejściowym lub Word Clock
Częstotliwości próbkowania
44,1
48
88,2
96
176,4
192 kHz
zmienne [synchronizacja / Word Clock]
Zakres częstotliwości próbkowania
MADI32 - 192 kHz
Word Clock27 - 200 kHz
AES28 - 200 kHz
Jitter
zegar wewnętrzny< 1 ns
zegary zewnętrzne< 1 ns
Redukcja jittera>30 dB [2,4 kHz]
Czułość na jitterpętla PLL pracuje bez problemów z jitterem równym 100 ns
Zasilanie
wewnętrzny zasilacz
100 - 240 V, 20 W
Wymiary483 x 88 x 200 mm
Gwarancja producenta2 lata

Konwerter MADI na AES i z AES na MADI marki RME

RME ADI-6432 pozwala na 64-kanałową konwersję formatów z MADI na AES i z AES na MADI. Wśród typowych aplikacji znajdziemy: wykorzystanie dwóch konwerterów ADI-6432 jako cyfrowego multikoru lub jednego urządzenia w charakterze interfejsu AES/EBU dla karty PCI RME Hammerfall DSP MADI.


Konwerter pracuje z 24-bitową rozdzielczością i częstotliwościami próbkowania do 192 kHz, a obudowa zajmująca dwie jednostki wysokości w standardowym statywie rack 19 cali zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich złączy i elementów kontrolnych. Urządzenie wyposażono również w wiele funkcji charakterystycznych dla produktów firmy RME, jak:

  • wsparcie dla częstotliwości próbkowania 192 kHz w formacie MADI i AES,
  • unikalne wskaźniki stanów dla sygnałów MADI i AES,
  • funkcja SteadyClock zapewniająca maksymalną redukcję jittera i regenerację sygnałów zegarowych,
  • możliwość całkowitej kontroli przez MIDI,
  • transmisja komunikatów MIDI przez MADI,
  • transmisja danych RS232 przez MADI.


ADI-6432 to kompaktowe urządzenie szerokości 19 cali zajmujące dwie jednostki wysokości w statywie rack [2U], pracujące jako konwerter formatów MADI na AES i z AES na MADI. Format MADI pozwala na przesyłanie 64-kanałów audio o rozdzielczości 24 bitów przy częstotliwości próbkowania do 48 kHz, 32 kanałów dla częstotliwości 96 kHz i 16 kanałów dla 192 kHz. Transmisja danych odbywa się z pomocą pojedynczego kabla koaksjalnego [BNC] lub optycznego kabla sieciowego. W obu przypadkach kable mogą być dłuższe niż 100 metrów. Urządzenie wyposażono w 32 wejścia i 32 wyjścia AES/EBU dostępne z poziomu złączy D-SUB, które dają dostęp do 56 i 64 kanałów wejściowych [ramka 96k] i pozwalają generować na wyjściu sygnały w takim samym formacie.


  • Cechy

Funkcja SteadyClock™ pozwala konwerterowi ADI-6432 pracować z sygnałami MADI bez konieczności stosowania dodatkowego sygnału synchronizacyjnego Word Clock gwarantując jednocześnie znakomitą jakość sygnału zegarowego w każdej sytuacji. Ponadto, dzięki efektywnej redukcji jittera każdy sygnał zegarowy - zarówno AES, jak i Word Clock - może być poprawiony i zregenerowany, a w konsekwencji wykorzystywany jako referencyjny sygnał zegarowy pojawiający się na wyjściu Word Clock. Funkcja inteligentnej kontroli zegara [ICC] pozwala zapamiętać ostatnią prawidłową częstotliwość próbkowania w przypadku utraty sygnału wejściowego.


ADI-6432 pozwala na współpracę z sygnałami Word Clock w trybach Single, Double i Quad Speed, dystrybuuje sygnały o częstotliwości próbkowania 96 kHz w trybie Double Wire w strumieniu danych MADI oraz wspiera podwójną częstotliwość próbkowania sygnałów MADI [ramka 96k]. Technologie SyncAlign i SyncCheck, znane również z innych produktów firmy RME, zapewniają perfekcyjną synchronizację i dobrą detekcję błędów. Co więcej, kilka konwerterów ADI-6432 może być łączonych kaskadowo i synchronizowanych z pomocą sygnałów Word Clock. Wszystkie ustawienia są zapamiętywane w momencie wyłączania urządzenia.


Konwerter został wyposażony w automatyczną funkcję wyboru wejść optycznego lub koaksjalnego dając do dyspozycji użyteczny tryb nadmiarowy przydatny w krytycznych aplikacjach. Ulokowane na płycie czołowej rozbudowane wskaźniki stanu informują o sprzężeniu i synchronizacji sygnałów, zawartości audio i jakości docierających sygnałów.

Oprócz szczegółowych wskaźników synchronizacji i stanu sygnałów audio zrealizowanych na 97 diodach LED, na panelu czołowym umiejscowiono szereg przycisków z towarzyszącymi im wskaźnikami LED informującymi o aktywności wybranej funkcji. Dzięki temu użytkownik ma możliwość dokładnej kontroli wszystkich wchodzących i wychodzących sygnałów, wliczając w to sygnały MIDI i RS232, co jest niezbędne w każdej profesjonalnej aplikacji. Urządzenie zajmuje się ponadto szybką korekcją błędów. Dodatkową, a przy tym niezwykle użyteczną funkcją jest możliwość zablokowania przycisków w celu ochrony przed przypadkową zmianą ustawień.


  • Przedłużacz dla Kabli Szeregowych i MIDI


Interfejs MADI, oprócz możliwości przesyłu 64 kanałów audio, pozwala również na niezależną transmisję 16 kanałów MIDI. Identycznie jest w przypadku sygnałów interfejsu RS232, które są transmitowane z prędkościami: 9600, 19200 lub 115200 bodów. Dzięki wbudowanemu, 9-pinowemu portowi COM, ADI-6432 może być wykorzystywany jako przedłużacz dla kabli szeregowych bez żadnego negatywnego wpływu na funkcjonalność w zakresie pracy z sygnałami audio.

Dodatkowo, ADI-6432 może być kontrolowany zdalnie i konfigurowany za pośrednictwem komunikatów MIDI, a także informacje o stanach mogą być transmitowane przez MIDI. Jeśli w łańcuchu MIDI znajduje się kilka konwerterów ADI-6432, każdy z nich otrzymuje własny, unikalny numer identyfikacyjny, dzięki czemu możliwe jest niezależne sterowanie różnymi urządzeniami za pośrednictwem komunikatów wysyłanych tylko na jednym kanale MIDI.

ADI-6432 jest zgodny z interfejsami MADI takich firm, jak: Harrison, Sony, Merging, Lawo, Euphonix, Stagetec, Jünger, Audio Service, AMS i innymi.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

Sprzęt dla dj'a – od czego zacząć?

Sprzęt dla dj'a – od czego zacząć?

Marzy Ci się kariera DJ’a, ale nie wiesz, jaki sprzęt wybrać na początku? Wbrew pozorom nie musisz wydawać fortuny, aby skompletować wszystkie niezbędne urządzenia. Pierwsze doświadczenia zdobędziesz na podstawowym sprzęcie, który pozwoli Ci sprawdzić w praktyce Twoje umiejętność. Przekonaj się, od czego powinien zacząć początkujący DJ!

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.