RME ADI-642 konwerter MADI na AES i AES na MADI

Numer katalogowy: RME ADI-642
EAN/UPC: 5900652392018
Brak towaru.



Kategoria
Marka
Wejście MADI
1 x BNC
1 x optyczne
Wyjście MADI
1 x BNC
1 x optyczne
Wejście AES/EBU
4 x XLR
izolowane elektrycznie
duża czułość wejściowa [< 0,3 Vpp]
zgodne z S/PDIF
Wyjście AES/EBU
4 x XLR
symetryzowane transformatorowo
5 Vpp
Wejście Word Clock
BNC
układ adaptacyjny pracujący od 1,2 Vpp
Wyjście Word Clock
BNC
niskoimpedancyjne
4 Vpp dla 75 Ohm
zabezpieczenie przeciwzwarciowe
Wejście i wyjście MIDIdwa gniazda DIN 5-pin
Źródła synchronizacji
MADI
AES
Word Clock
zegar wewnętrzny
Varipitchsygnałem wejściowym lub Word Clock
Częstotliwości próbkowania
44,1
48
88,2
96
176,4
192 kHz
zmienne [synchronizacja / Word Clock]
Zakres częstotliwości próbkowania
MADI32 - 192 kHz
Word Clockm27 - 200 kHz
AES28 - 200 kHz
Jitter
zegar wewnętrzny< 1 ns
zegary zewnętrzne< 1 ns,
Redukcja jittera>30 dB [2,4 kHz]
Czułość na jitterpętla PLL pracuje bez problemów z jitterem równym 100 ns
Zasilanie
wewnętrzny zasilacz
100 - 240 V, 20 W
Wymiary483 x 88 x 200 mm
Gwarancja producenta2 lata

Konwerter MADI na AES i AES na MADI marki RME

ADI-642 - 8-kanałowy konwerter formatu MADI na AES i AES na MADI - to jeden z najnowszych członków cenionej serii MADI firmy RME, który świetnie sprawdzi się podczas współpracy z kartą PCI Hammerfall DSP MADI. Urządzenie pracuje z 24-bitową rozdzielczością i częstotliwością próbkowania do 192 kHz, a jego najbardziej charakterystyczną cechą jest obecność matrycy 72 x 72 pozwalającej przypisać dowolny kanał wejściowy do dowolnego kanału wyjściowego dając tym samym możliwość swobodnej konfiguracji 64 kanałów MADI i 8 kanałów AES.


ADI-642 ZOSTAŁ WYPOSAŻONY W:

  • wsparcie dla formatów MADI Double i Quad Wire,
  • funkcję automatycznej kompensacji opóźnienia przydatną podczas współpracy kilku takich samych urządzeń,
  • analogowe wyjście stereo pracujące z częstotliwościami próbkowania maks. 192 kHz,
  • szczegółowy wyświetlacz stanu dla sygnałów MADI i AES,
  • możliwość zdalnej kontroli parametrów przez MIDI,
  • możliwość transmisji sygnałów MIDI przez MADI,
  • funkcję SteadyClock zapewniającą maksymalną redukcję jittera i regenerację sygnałów zegarowych.


ADI-642 to kompaktowe urządzenie szerokości 19 cali, zajmujące dwie jednostki wysokości w standardowym statywie rack [2U], pracujące jako konwerter formatów MADI na AES i z AES na MADI. Format MADI pozwala na przesyłanie 64-kanałów audio o rozdzielczości 24 bitów przy częstotliwości próbkowania do 48 kHz, 32 kanałów dla częstotliwości 96 kHz i 16 kanałów dla 192 kHz. Transmisja danych odbywa się z pomocą pojedynczego kabla koaksjalnego [BNC] lub optycznego kabla sieciowego. W przypadku kabla BNC, jego długość może wynosić maksymalnie 100m, a w przypadku optycznego nawet do 2000m. Urządzenie wyposażono ponadto w 4 wejścia i wyjścia XLR pracujące w formacie AES/EBU. ADI-642 akceptuje 56 i 64 kanały wejściowe [ramka 96k] i pozwala generować na wyjściu sygnały w takim samym formacie. Dzięki temu świetnie sprawdzi się jako interfejs łączący niekompatybilne urządzenia MADI.


  • Cechy


ADI-642 dysponuje funkcją automatycznego wyboru wejścia optycznego lub koaksjalnego oferując tym samym użyteczny tryb nadmiarowy przydatny w krytycznych aplikacjach. Rozbudowany wyświetlacz stanów pokazuje informacje na temat sprzężenia i synchronizacji sygnałów wejściowych, ich zawartości i jakości. Urządzenie pozwala na współpracę z sygnałami Word Clock w trybach Single, Double i Quad Speed, dystrybuuje sygnały o częstotliwości próbkowania 96 kHz w trybie Double Wire w strumieniu danych MADI i na złączach AES oraz wspiera podwójną częstotliwość próbkowania sygnałów MADI [ramka 96k]. Technologie SyncAlign i SyncCheck, znane również z innych produktów firmy RME, zapewniają perfekcyjną synchronizację i dobrą detekcję błędów. Co więcej, kilka konwerterów ADI-642 można łączyć kaskadowo i synchronizować z pomocą sygnałów Word Clock. Wszystkie ustawienia są zapamiętywane w momencie wyłączania urządzenia.


Konwerter dysponuje prostą w obsłudze matrycą sygnałów 72 x 72. Dzięki niej sygnał wejściowy może być przypisany do każdego kanału wyjściowego zarówno MADI, jak i AES, a przez to uzyskujemy nie tylko możliwość swobodnej konwersji formatów, ale również przesyłania i komutowania sygnałów wewnątrz jednego formatu. Co ważne, pojedynczy sygnał wejściowy może być wysyłany do dowolnej liczby wyjść, a w przypadku współpracy kilku ADI-642, kilka sygnałów MADI może być łączonych w jeden strumień danych MADI.


Niezależnie od 64 kanałów audio, przez MADI można również wysyłać 16 kanałów MIDI. Parametry konwertera mogą być w pełni kontrolowane przez MIDI, a jego ustawienia odczytywane i kontrolowane. W przypadku łączenia urządzeń w łańcuchy, każdy ADI-642 otrzymuje unikalny numer identyfikacyjny, dzięki któremu kilka urządzeń może otrzymywać informacje sterujące na tym samym kanale MIDI.


PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ RME ADI-642:

  • interfejs AES/EBU dla karty RME HDSP MADI,
  • moduł ze złączami AES/EBU dla dowolnego urządzenia MADI,
  • cyfrowy multikor pozwalający transmitować sygnały na duże odległości z wykorzystaniem pojedynczego kabla,
  • konwerter sygnałów MADI z elektrycznych na optyczne i z optycznych na elektryczne,
  • redystrybutor sygnałów, patchbay i router MADI,
  • inserter AES/MADI,
  • merger MADI.


Funkcja SteadyClock™ pozwala konwerterowi ADI-642 pracować z sygnałami MADI bez konieczności stosowania dodatkowego sygnału synchronizacyjnego Word Clock, gwarantując jednocześnie znakomitą jakość sygnału zegarowego w każdej sytuacji. Ponadto, dzięki efektywnej redukcji jittera każdy sygnał zegarowy - zarówno AES, jak i Word Clock - może być poprawiony i zregenerowany, a w konsekwencji wykorzystywany jako referencyjny sygnał zegarowy pojawiający się na wyjściu Word Clock. Funkcja inteligentnej kontroli zegara [ICC] pozwala zapamiętać ostatnią prawidłową częstotliwość próbkowania w przypadku utraty sygnału wejściowego.


Analogowe, niskoimpedancyjne wyjście monitorowe pracuje jako wyjście stereofoniczne. Dzięki temu może służyć zarówno jako wyjście liniowe jak i słuchawkowe pracujące z częstotliwością próbkowania 192 kHz i stosunkiem sygnału do szumu na poziomie 112 dBA. Z pomocą wewnętrznej matrycy istnieje możliwość przypisania do tego wyjścia dowolnej pary sygnałów wejściowych.


  • Automatyczna Kompensacja Opóźnienia


Przykładem typowego zastosowania jest współpraca ADI-642 z kartą PCI RME HDSP MADI w charakterze interfejsu AES. Z uwagi na fakt, iż MADI transmituje 64 kanały audio, w celu wykorzystania wszystkich możliwości drzemiących w tym formacie można połączyć osiem ADI-642 i kierować 64 kanały MADI do 32 wyjść AES. Wewnętrzna matryca pozwala na bezproblemowe skonfigurowanie ustawień w takim przypadku, a sygnał MADI jest przesyłany kolejno z jednego urządzenia do następnego. W czasie przesyłu pomiędzy urządzeniami pojawi się opóźnienie równe kilku próbkom przypadającym na każdy z konwerterów ADI-642, co spowoduje przesunięcie względem siebie sygnałów AES. Problem ten rozwiązuje funkcja automatycznej kompensacji opóźnienia. Dzięki niej każdy konwerter ADI-642 automatycznie wykrywa swoją pozycję w łańcuchu i koryguje przesunięcie sygnałów, dzięki czemu wszystkie wejścia i wyjścia AES są perfekcyjnie zsynchronizowane co do próbki. Dodatkowy tryb automatycznej konfiguracji pozwala na samoczynne ustawienie wszystkich parametrów, przez co nie ma konieczności ręcznego ustawiania matrycy oddzielnie w każdym urządzeniu.


ADI-642 jest zgodny z interfejsami MADI takich firm, jak: Harrison, Sony, Merging, Lawo, Euphonix, Stagetec, Jünger, Audio Service, AMS i innymi.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.

Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych urządzeń oświetleniowych. Wykorzystywane są głównie na scenie, ale także w architekturze. Fenomen ruchomych głów polega przede wszystkim na możliwości zdalnej zmiany kierunku świecenia. Dzisiejsze rozwiązania idą jednak nieco dalej i dają możliwości zmiany wiązki światła, barw oraz stosowania różnych efektów.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.