RME ADI-642 konwerter MADI na AES i AES na MADI
EAN/UPC: 5900652392018
Adres e-mail podany przy korzystaniu z funkcji powiadamiania będzie użyty wyłącznie do wysłania powiadomienia. Po wysyłce powiadomienia lub upływie terminu wspomniany adres e-mail zostanie usunięty z bazy.
Jeśli produkt jest wciąż produkowany i będzie dostępny, powróci do oferty Megascena.pl. Witryna Megascena.pl jest aktualizowana codziennie.
Kategoria | Procesory dźwięku, equalizery, korektory, limitery |
Marka | RME |
Wejście MADI | |
1 x BNC | |
1 x optyczne | |
Wyjście MADI | |
1 x BNC | |
1 x optyczne | |
Wejście AES/EBU | |
4 x XLR | |
izolowane elektrycznie | |
duża czułość wejściowa [< 0,3 Vpp] | |
zgodne z S/PDIF | |
Wyjście AES/EBU | |
4 x XLR | |
symetryzowane transformatorowo | |
5 Vpp | |
Wejście Word Clock | |
BNC | |
układ adaptacyjny pracujący od 1,2 Vpp | |
Wyjście Word Clock | |
BNC | |
niskoimpedancyjne | |
4 Vpp dla 75 Ohm | |
zabezpieczenie przeciwzwarciowe | |
Wejście i wyjście MIDI | dwa gniazda DIN 5-pin |
Źródła synchronizacji | |
MADI | |
AES | |
Word Clock | |
zegar wewnętrzny | |
Varipitch | sygnałem wejściowym lub Word Clock |
Częstotliwości próbkowania | |
44,1 | |
48 | |
88,2 | |
96 | |
176,4 | |
192 kHz | |
zmienne [synchronizacja / Word Clock] | |
Zakres częstotliwości próbkowania | |
MADI | 32 - 192 kHz |
Word Clockm | 27 - 200 kHz |
AES | 28 - 200 kHz |
Jitter | |
zegar wewnętrzny | < 1 ns |
zegary zewnętrzne | < 1 ns, |
Redukcja jittera | >30 dB [2,4 kHz] |
Czułość na jitter | pętla PLL pracuje bez problemów z jitterem równym 100 ns |
Zasilanie | |
wewnętrzny zasilacz | |
100 - 240 V, 20 W | |
Wymiary | 483 x 88 x 200 mm |
Gwarancja producenta | 2 lata |
Konwerter MADI na AES i AES na MADI marki RME
ADI-642 - 8-kanałowy konwerter formatu MADI na AES i AES na MADI - to jeden z najnowszych członków cenionej serii MADI firmy RME, który świetnie sprawdzi się podczas współpracy z kartą PCI Hammerfall DSP MADI. Urządzenie pracuje z 24-bitową rozdzielczością i częstotliwością próbkowania do 192 kHz, a jego najbardziej charakterystyczną cechą jest obecność matrycy 72 x 72 pozwalającej przypisać dowolny kanał wejściowy do dowolnego kanału wyjściowego dając tym samym możliwość swobodnej konfiguracji 64 kanałów MADI i 8 kanałów AES.
ADI-642 ZOSTAŁ WYPOSAŻONY W:
- wsparcie dla formatów MADI Double i Quad Wire,
- funkcję automatycznej kompensacji opóźnienia przydatną podczas współpracy kilku takich samych urządzeń,
- analogowe wyjście stereo pracujące z częstotliwościami próbkowania maks. 192 kHz,
- szczegółowy wyświetlacz stanu dla sygnałów MADI i AES,
- możliwość zdalnej kontroli parametrów przez MIDI,
- możliwość transmisji sygnałów MIDI przez MADI,
- funkcję SteadyClock zapewniającą maksymalną redukcję jittera i regenerację sygnałów zegarowych.
ADI-642 to kompaktowe urządzenie szerokości 19 cali, zajmujące dwie jednostki wysokości w standardowym statywie rack [2U], pracujące jako konwerter formatów MADI na AES i z AES na MADI. Format MADI pozwala na przesyłanie 64-kanałów audio o rozdzielczości 24 bitów przy częstotliwości próbkowania do 48 kHz, 32 kanałów dla częstotliwości 96 kHz i 16 kanałów dla 192 kHz. Transmisja danych odbywa się z pomocą pojedynczego kabla koaksjalnego [BNC] lub optycznego kabla sieciowego. W przypadku kabla BNC, jego długość może wynosić maksymalnie 100m, a w przypadku optycznego nawet do 2000m. Urządzenie wyposażono ponadto w 4 wejścia i wyjścia XLR pracujące w formacie AES/EBU. ADI-642 akceptuje 56 i 64 kanały wejściowe [ramka 96k] i pozwala generować na wyjściu sygnały w takim samym formacie. Dzięki temu świetnie sprawdzi się jako interfejs łączący niekompatybilne urządzenia MADI.
- Cechy
ADI-642 dysponuje funkcją automatycznego wyboru wejścia optycznego lub koaksjalnego oferując tym samym użyteczny tryb nadmiarowy przydatny w krytycznych aplikacjach. Rozbudowany wyświetlacz stanów pokazuje informacje na temat sprzężenia i synchronizacji sygnałów wejściowych, ich zawartości i jakości. Urządzenie pozwala na współpracę z sygnałami Word Clock w trybach Single, Double i Quad Speed, dystrybuuje sygnały o częstotliwości próbkowania 96 kHz w trybie Double Wire w strumieniu danych MADI i na złączach AES oraz wspiera podwójną częstotliwość próbkowania sygnałów MADI [ramka 96k]. Technologie SyncAlign i SyncCheck, znane również z innych produktów firmy RME, zapewniają perfekcyjną synchronizację i dobrą detekcję błędów. Co więcej, kilka konwerterów ADI-642 można łączyć kaskadowo i synchronizować z pomocą sygnałów Word Clock. Wszystkie ustawienia są zapamiętywane w momencie wyłączania urządzenia.
Konwerter dysponuje prostą w obsłudze matrycą sygnałów 72 x 72. Dzięki niej sygnał wejściowy może być przypisany do każdego kanału wyjściowego zarówno MADI, jak i AES, a przez to uzyskujemy nie tylko możliwość swobodnej konwersji formatów, ale również przesyłania i komutowania sygnałów wewnątrz jednego formatu. Co ważne, pojedynczy sygnał wejściowy może być wysyłany do dowolnej liczby wyjść, a w przypadku współpracy kilku ADI-642, kilka sygnałów MADI może być łączonych w jeden strumień danych MADI.
Niezależnie od 64 kanałów audio, przez MADI można również wysyłać 16 kanałów MIDI. Parametry konwertera mogą być w pełni kontrolowane przez MIDI, a jego ustawienia odczytywane i kontrolowane. W przypadku łączenia urządzeń w łańcuchy, każdy ADI-642 otrzymuje unikalny numer identyfikacyjny, dzięki któremu kilka urządzeń może otrzymywać informacje sterujące na tym samym kanale MIDI.
PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ RME ADI-642:
- interfejs AES/EBU dla karty RME HDSP MADI,
- moduł ze złączami AES/EBU dla dowolnego urządzenia MADI,
- cyfrowy multikor pozwalający transmitować sygnały na duże odległości z wykorzystaniem pojedynczego kabla,
- konwerter sygnałów MADI z elektrycznych na optyczne i z optycznych na elektryczne,
- redystrybutor sygnałów, patchbay i router MADI,
- inserter AES/MADI,
- merger MADI.
Funkcja SteadyClock™ pozwala konwerterowi ADI-642 pracować z sygnałami MADI bez konieczności stosowania dodatkowego sygnału synchronizacyjnego Word Clock, gwarantując jednocześnie znakomitą jakość sygnału zegarowego w każdej sytuacji. Ponadto, dzięki efektywnej redukcji jittera każdy sygnał zegarowy - zarówno AES, jak i Word Clock - może być poprawiony i zregenerowany, a w konsekwencji wykorzystywany jako referencyjny sygnał zegarowy pojawiający się na wyjściu Word Clock. Funkcja inteligentnej kontroli zegara [ICC] pozwala zapamiętać ostatnią prawidłową częstotliwość próbkowania w przypadku utraty sygnału wejściowego.
Analogowe, niskoimpedancyjne wyjście monitorowe pracuje jako wyjście stereofoniczne. Dzięki temu może służyć zarówno jako wyjście liniowe jak i słuchawkowe pracujące z częstotliwością próbkowania 192 kHz i stosunkiem sygnału do szumu na poziomie 112 dBA. Z pomocą wewnętrznej matrycy istnieje możliwość przypisania do tego wyjścia dowolnej pary sygnałów wejściowych.
- Automatyczna Kompensacja Opóźnienia
Przykładem typowego zastosowania jest współpraca ADI-642 z kartą PCI RME HDSP MADI w charakterze interfejsu AES. Z uwagi na fakt, iż MADI transmituje 64 kanały audio, w celu wykorzystania wszystkich możliwości drzemiących w tym formacie można połączyć osiem ADI-642 i kierować 64 kanały MADI do 32 wyjść AES. Wewnętrzna matryca pozwala na bezproblemowe skonfigurowanie ustawień w takim przypadku, a sygnał MADI jest przesyłany kolejno z jednego urządzenia do następnego. W czasie przesyłu pomiędzy urządzeniami pojawi się opóźnienie równe kilku próbkom przypadającym na każdy z konwerterów ADI-642, co spowoduje przesunięcie względem siebie sygnałów AES. Problem ten rozwiązuje funkcja automatycznej kompensacji opóźnienia. Dzięki niej każdy konwerter ADI-642 automatycznie wykrywa swoją pozycję w łańcuchu i koryguje przesunięcie sygnałów, dzięki czemu wszystkie wejścia i wyjścia AES są perfekcyjnie zsynchronizowane co do próbki. Dodatkowy tryb automatycznej konfiguracji pozwala na samoczynne ustawienie wszystkich parametrów, przez co nie ma konieczności ręcznego ustawiania matrycy oddzielnie w każdym urządzeniu.
ADI-642 jest zgodny z interfejsami MADI takich firm, jak: Harrison, Sony, Merging, Lawo, Euphonix, Stagetec, Jünger, Audio Service, AMS i innymi.
Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.
Napisz pierwszą opinię!
-
Baw się i pisz, co myślisz!
Opinie pomagają konsumentom, ułatwiając wybór dobrego produktu. Ważne są też opinie krytyczne, bo dzięki którym unikniemy kupna bubla.
Twoja opinia
Firma CEMUS Sp. z o.o. nie odpowiada za treści wprowadzane przez użytkowników witryny Megascena.pl.
Firma CEMUS Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do niepublikowania treści wprowadzanych przez użytkowników wg własnych kryteriów.
Zapytaj sprzedawcę o produkt
Negocjuj cenę produktu
Rekomendowane artykuły
Słuchawki bluetooth czy przewodowe ? – nagłowne, douszne, z mikrofonem.
Słuchawki audio są coraz bardziej popularne, korzystamy z nich już w zasadzie wszędzie. Coraz rzadziej można zobaczyć osoby biegające czy jadące komunikacją miejską bez słuchawek. Słuchawki coraz częściej towarzyszą nam także podczas spacerów i treningów. Dzięki nim możemy także odbierać telefony i wysłuchiwać komunikatów np. podczas ćwiczeń.
Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu
Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.
Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …
Ruchome głowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych urządzeń oświetleniowych. Wykorzystywane są głównie na scenie, ale także w architekturze. Fenomen ruchomych głów polega przede wszystkim na możliwości zdalnej zmiany kierunku świecenia. Dzisiejsze rozwiązania idą jednak nieco dalej i dają możliwości zmiany wiązki światła, barw oraz stosowania różnych efektów.
Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?
Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.