PRESONUS Eris E5 - Monitor Aktywny

Numer katalogowy: PRE ERIS E5
EAN/UPC: 673454002199
Brak towaru.



Kategoria
Marka
RodzajMonitory studyjne
Zasilanie kolumnyAktywne
Wejścia
Symetryczne XLR
Symetryczne ¼” TRS
Niesymetryczne RCA
Wydajność
Pasmo przenoszenia53 Hz - 22 kHz
Zwrotnica - częstotliwość podziału3 kHz
Wzmacniacz przetwornika niskotonowego45 W
Wzmacniacz przetwornika wysokotonowego35 W
Poziom szczytowy SPL [z 1 metra]102 dB
Przetwornik niskich częstotliwości5.25-cala, kewlarowy
Przetwornik wysokotonowy1-calowy, kopułka jedwabna
Impedancja wejściowa10 kΩ
Układ regulacji
Regulacja poziomu VolumePotencjometr liniowy [A]
Regulacja pasma środka-6, 0, +6 dB
Regulacja pasma wysokiego-6, 0, +6 dB
Filtr górno-przepustowy [Low Cut]Ust. neutralne, 80 Hz, 100 Hz
Regulacja Acoustic SpaceCharakterystyka płaska, -2, -4 dB
Zabezpieczenia
Ekranowanie elektromagnetyczne [przed zakłóceniami radiowymi]
Układ anty-przepięciowy
Zabezpieczenie przed przegrzaniem
Włącznik/wyłącznik transjentów
Filtr subdźwiękowy
Bezpiecznik napięcia
Zasilanie
100-120 V ~50/60 Hz lub 220-240 V ~50/60 Hz
Kolumna
Laminowana winylem, płyta średniej gęstości
Budowa
Szerokość178 mm
Głębokość195 mm
Wysokość260 mm
Waga4,63 kg
Monitor aktywny marki PreSonus.

Uznałeś, że nagrywanie dźwięku to dziedzina, którą chcesz na poważnie zajmować się w przyszłości? Świetnie - przyszła pora, by sięgnąć po monitory studyjne PreSonus serii Eris. Na tanich głośniczkach komputerowych bądź kolumnach domowego stereo nigdy nie usłyszysz, co naprawdę dzieje się w miksie. Takie odsłuchy nie nadają się do miksowania dźwięków.
Co innego monitory Eris – to prawdziwe odsłuchy studyjne, które zapewnią ci wyjątkowo analityczne brzmienie, z dużą ilością basu i klarowną górą pasma. Właśnie takich odsłuchów potrzebujesz w swoim domowym studio. Monitory Eris spełnią wszelkie Twoje oczekiwania, bowiem wyposażono je w znakomicie zaprojektowane, kewlarowe przetworniki niskich tonów, niewielkiej masy przetworniki wysoko-tonowe z jedwabną kopułką, system wzmocnienia w klasie AB i zestaw regulacji, którym w profesjonalny sposób dostroisz brzmienie głośników do akustyki pomieszczenia.
Przy czym, monitory z serii Eris kosztują tak niewiele, że widząc ich cenę momentalnie pomyślisz, że taka okazja więcej się nie trafi. W serii Eris dostępne są dwa modele, więc możesz wybrać model odpowiedni do Twojego studia.


  • Kiedy rozmiar ma znaczenie
Gdy dysponujesz ograniczoną ilością miejsca lub chcesz, aby twój zestaw był jak najbardziej mobilny, pomyśl o kompaktowych odsłuchach Eris E5 o wymiarach 178 x 260 x 195 mm, które ważą tylko 4.63 kg. Te zgrabne maluchy wciśniesz w każdy kąt studia.


E5 wyposażono w 5.25-calowy driver nisko-tonowy z membraną kewlarową, skojarzony z wzmacniaczem w klasie AB o mocy 45 W oraz 1-calowy [25 mm] tweeter z jedwabną kopułką, zasilany wzmacniaczem w klasie AB o mocy 35 W. Odsłuchy potrafią wydać z siebie dźwięk o poziomie szczytowym SPL 102 dB, a ich pasmo przenoszenia zawiera się w zakresie od 53 Hz do 22 kHz. Gdy przypomnimy, o jakich rozmiarów i z jakiej półki cenowej monitorach studyjnych mowa, te dane zabrzmią naprawdę imponująco.

  • Wtyczkologia
Obydwa modele Eris wyposażono w symetryczne wejścia na złączach XLR oraz jack 6,3 mm TRS i niesymetryczne wejścia liniowe na złączach RCA. Przy podłączeniu przewodów do obu wejść symetrycznych, wejście TRS działa zamiast wejścia typu XLR. Sygnał z wejścia RCA sumowany jest w torze sygnałowym.

Z taką ilością wejść nigdy nie doświadczysz problemu z podłączeniem do monitorów Eris dowolnego źródła sygnału na poziomie liniowym [jeżeli urządzenie źródłowe ma wyjścia niesymetryczne typu ¼” TS, po prostu wykorzystaj przejściówkę ¼”- RCA lub przewód z właściwymi końcówkami].

  • Masz pełną kontrolę!
Współczesnych twórców charakteryzuje to, że tworzą muzykę w wielu różnych gatunkach i pracują nad nią w wielu, różnych miejscach. Monitory Eris możesz bez problemu zabrać ze sobą, zmieniając lokalizację w trakcie pracy nad muzyką. Tak samo łatwo, możesz dopasować brzmienie odsłuchów do akustyki konkretnego pomieszczenia, a nawet pod kątem muzyki, nad którą pracujesz.

Jedną z podstawowych funkcji regulacji jest kontroler Input Gain, którym ustawia się poziom sygnału zanim trafi do wzmacniacza mocy. Właśnie tak, w całym torze sygnałowym, dla każdego z kolejnych urządzeń trzeba ustawić poziomy w taki sposób, by finalnie uzyskać czysty sygnał, na optymalnym poziomie. O tej gałce będziesz mógł zapomnieć w momencie, gdy już ustawisz odpowiednie poziomy dla całego łańcucha urządzeń.

Monitory Eris E5 wyposażono w sekcję korekcji Acoustic Tuning [High, Mid oraz filtr Low Cut]. Te regulatory służą do ustawienia poziomu tłumienia bądź podbicia najważniejszych zakresów pasma i z ich pomocą zoptymalizujesz brzmienie monitorów. Możesz też symulować brzmienie innych zestawów – co oznacza, że sprawdzisz, jak Twoje miksy brzmią np. w systemie samochodowym lub na przenośnym odtwarzaczu. Regulator Low przydaje się także w przypadku, gdy prócz odsłuchów E5 korzystasz z dodatkowego subwoofera.

Obok regulacji Acoustic Tuning, w monitorach Eris znajdziesz trój-pozycyjny przełącznik Acoustic Space do zmiany parametrów filtra drugiego rzędu ustawionego na częstotliwości 800 Hz. Przełącznikiem możesz wybrać wartość tłumienia niższego zakresu pasma [bez tłumienia, -2 dB i -4 dB] w przypadku, gdy monitory stoją blisko ściany lub w rogu pomieszczenia. Jeśli nie chcesz tłumić częstotliwości basowych, ustaw przełącznik w położeniu 0 dB.

Taki zestaw regulacji pozwala ustawić liniową charakterystykę odsłuchów i precyzyjnie kontrolować brzmienie ścieżek. Co więcej, można tworzyć symulacje różnych środowisk akustycznych. Nie musisz już słuchać miksów w samochodzie, na tanich głośnikach komputerowych czy domowym zestawie stereo, aby sprawdzić jak muzyka zabrzmi na innych systemach. Zamiast tego zmień charakterystykę brzmienia monitorów Eris i przetestuj miksy bez wychodzenia ze studia. Żadne inne odsłuchy w tym przedziale cenowym nie zapewnią ci takich możliwości kontroli brzmienia.

  • Bezpieczeństwo ma znaczenie
Problem zakłóceń zewnętrznych dotyka większości głośników. Jednak monitory Eris wyposażono w system zabezpieczeń przed większością z nich. Ekranowanie elektromagnetyczne izoluje przed zakłóceniami radiowymi, które często przedostają się do sygnału i mogą być słyszalne [jeżeli kiedykolwiek słyszałeś jak w głośniku wzmacniacza gitarowego nagle pojawia się głos lektora z audycji radiowej, będziesz wiedział, o jakie zakłócenia chodzi].


Monitory Eris posiadają też zabezpieczenie przed przegrzaniem i układ anty-przepięciowy zapobiegający zniszczeniu głośników w przypadku zwarcia na końcówkach.
W końcu, wzmacniacze mocy wyposażono w system „miękkiego startu”. Nigdy nie doświadczysz - powodującego uszkodzenia - trzasku w głośnikach w momencie ich włączenia.

  • Liczy się brzmienie!
W tym momencie powinno być jasne, że monitory z serii Eris oferują znacznie więcej, niż można spodziewać się po budżetowych odsłuchach studyjnych. Co typowe dla PreSonusa, odsłuchy zbudowano z wysokiej jakości komponentów, cała konstrukcja budzi zaufanie, a monitory grają dźwiękiem profesjonalnej jakości. Eris'ki mają niewielkie wymiary, są lekkie i wyglądają tak samo zawodowo, jak brzmią.
Tym, co naprawdę wyróżnia je spośród reszty odsłuchów w podobnym zakresie cenowym jest system regulacji barwy, za pomocą którego użytkownik może dopasować charakter brzmienia dokładnie według własnych potrzeb.


Funkcje:
  • Przetwornik niskich częstotliwości: 5.25-cale [E5] membrana kewlarowa,
  • Przetwornik wysokich częstotliwości: 1-calowy [25 mm], ultra-lekka, jedwabna kopułka,
  • Wzmocnienie biamp, w klasie AB, 70 W [E5] ,
  • Otwór bass-reflex, zapewnia jeszcze lepsze przetwarzanie częstotliwości basowych,
  • System regulacji: Midrange [±6 dB, płynna regulacja], HF [±6 dB, płynna regulacja], High-Pass [Wył- Off, 80 Hz, 100 Hz] i przełącznik Acoustic Space [płaska charakterystyka, -2, -4 dB] do precyzyjnego ustawienia konturu,
  • Monitory ekranowane, zabezpieczone przed przegrzaniem, przed sygnałami o zbyt dużym natężeniu oraz subdźwiękami, układ anty-przepięciowy,
  • Zoptymalizowane pod kątem redukcji rezonansów,
  • Wejścia symetryczne na złączach XLR/ 6,35 jack i niesymetryczne RCA,
  • Maksymalny, stały poziom SPL: 102 dB [E5].

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Na pierwszy rzut oka gitara klasyczna i gitara akustyczna wyglądają na tyle podobnie że często są po prostu nierozróżniane. Nic dziwnego że osoby chcące zacząć swą przygodę z grą na gitarze, nie wiedzą czy wybrać gitarę akustyczną, czy gitarę klasyczną. Czytaj Dalej >>>

Jakie struny do gitary akustycznej, klasycznej, elektrycznej?

Jakie struny do gitary akustycznej, klasycznej, elektrycznej?

Brzmienie gitary zależy przede wszystkim od zastosowanych strun, dlatego ich wybór nie może być przypadkowy. Powinny one być dostosowane między innymi do stylu i poziomu gry, a także do indywidualnych preferencji gitarzysty. Warto zwrócić uwagę na produkty sygnowane popularnymi markami, które cieszą się uznaniem wśród muzyków. Przykładem mogą być między innymi struny do gitary D’Addario. Sprawdź, czym należy się kierować w wyborze odpowiednich produktów! 

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.