PRESONUS AudioBox 1818 VSL - Interfejs Audio USB

Numer katalogowy: PRE AUDIOBOX 1818 VS
EAN/UPC: 673454001376
Brak towaru.



Kategoria
Marka
WEJŚCIA MIKROFONOWE
Rodzaj złączaCombo, XLR, żeńskie, symetryczne
EIN dla przedwzmacniacza mikrofonowego-133 dB, 20 kHz BW, maks. wzmocnienie, Rs=40Ω, A-ważone
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz, ±0,25 dB, jednolite wzmocnienie
THD+N0.002%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone
Odstęp sygnał-szum97 dB, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone
Zakres regulacji-15 dB do +65 dB
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom)+16 dBu, < 0.5% THD
Impedancja wejściowa1.7 kΩ
Zasilanie fantomowe+48 VDC, 10 mA
WEJŚCIA LINIOWE
Rodzaj złączaCombo, ¼" TS, żeńskie, niesymetryczne
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz, ±0,25 dB, jednolite wzmocnienie
Zniekształcenia THD+ N 0.002%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone
Odstęp od szumu98 dB, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone
Zakres regulacji wzmocnieniaod -20 dB do +20 dB
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom)+21 dBu, < 0.5% zniekszt. harm. THD
Impedancja wejściowa10 kΩ
WEJŚCIA INSTRUMENTALNE
Rodzaj złączaCombo, ¼" TS, żeńskie, niesymetryczne
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz, ±0,25 dB, jednolite wzmocnienie
Zniekształcenia THD+ N 0.003%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone
Odstęp od szumu89 dB, 0 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 20 kHz BW, nieważ.
Zakres regulacji wzmocnieniaod -30 dB do +50 dB
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom)+21 dBu, < 0.5% zniekszt. harm. THD
Impedancja wejściowa1 MΩ
WYJŚCIA ANALOGOWE
Rodzaj złącza¼" TRS, żeńskie, symetryzowane
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz (±0,25 dB)
Zniekształcenia THD+ N 0.003%, 1 kHz, 22 kHz BW, A-waż.
Odstęp od szumu109 dB, 1 kHz, 22 kHz BW, A-waż.
Poziom wyjściowy+10 dBu, < 0.5% THD
Impedancja wyjściowa51Ω
WYJŚCIA SŁUCHAWKOWE
Rodzaj złącza¼" TRS, żeńskie, stereo
Moc maksymalna120 mW/ch przy obciąż. 60Ω
Pasmo przenoszenia20 Hz - 20 kHz, ±0.5 dB, maks. wzm.
Zniekształcenia THD+ N 0,01%, 1 kHz, maks. wzm., 20 kHz BW, A-ważone
Odstęp od szumu96 dB, 1 kHz, maks. wzm., 20 kHz BW, A-ważone
ZASILANIE
Zasilaczzewnętrzny +18 V DC, 2,6A, plus w środku,
Rodzaj złącza5.5 mm zewn. zł, 2.1 mm wewn, zł., 9.5 mm dł.
DANE CYFROWE
Dynamika konwersji AC114 dB, 48 kHz, A-ważone
Dynamika konwersji CA114 dB, 48 kHz, A-ważone
PołączenieUSB 2.0 high-speed,
Rozdzielczość bitowa24 bity
Częstotliwości próbkowania44.1 kHz, 48 kHz, 88,2 kHz, 96 kHz
Latencja2.8 ms - 6 ms, tor analogowy od wejścia do wyjścia
Wejście/wyjście optyczne ADATzłącza Toslink™ , format ADAT/SMUX
Wejście/wyjście S/PDIFzłącza RCA żeńskie
Wyjście Word Clockzłącze BNC, 4.5 Vpp przy obc. 75Ω
Wejście/wyjście MIDI DIN5- pinowy
BUDOWA
Rozmiar rack 1U
wytrzymała konstrukcja
w całości metalowa obudowa i metalowe regulatory
Waga2,1 kg
Zasilaczzewnętrzny 12 V DC (w zestawie)

Interfejs audio USB marki PreSonus.

AudioBox 1818VSL to najważniejszy produkt z nowej generacji interfejsów USB 2.0 audio/MIDI marki PreSonus. Będący kolejnym krokiem na drodze integracji sprzętowo-programowej. AudioBox 1818VSL wyróżnia się zestawem funkcji, znakomitym brzmieniem i ceną, którą w tej kategorii produktów trzeba uznać za bezprecedensową. Interfejsy AudioBox z serii VSL z oprogramowaniem PreSonus Virtual StudioLive™ (VSL) pozwalają wykorzystać moc obliczeniową komputera i stosowanie efektów pogłosu i delaya, kompresora, limitera, korektora pół-parametrycznego i filtra górno-przepustowego FAT Channel, które dostępne są w cyfrowych mikserach PreSonus StudioLive™ 16.0.2 - przy niezauważalnej latencji. Jest to świetny wybór dla studiów projektowych, występujących zespołów, a także jako wyposażenie szkolnych sali muzycznych, rozmaitych instalacji firmowych i innych systemów robionych na specjalne zamówienie.

PRESONUS AudioBox USB

Interfejs to profesjonalne urządzenie w pełnym tego słowa znaczeniu: posiada najwyższej klasy konwertery 24-bit/96 kHz; przedwzmacniacze XMAX™ w klasie A, wejścia i wyjścia cyfrowe ADAT, koaksjalne wejścia i wyjścia S/PDIF; wyjście word-clock, wejście/wyjście MIDI. Do tego całość umieszczona została w wytrzymałej, metalowej obudowie, którą można zamontować w skrzyni rack.

Co więcej, dzięki możliwościom systemu VSL, z AudioBoxem 1818VSL mamy także dostęp do programowego miksera 26x8. W rezultacie, korzystając z AudioBoxa 1818VSL i laptopa lub innego komputera, możesz miksować studyjne sesje lub występujące na żywo całe zespoły - wszystko z odsłuchem i nagrywaniem przy przetwarzaniu w (lub nie) czasie rzeczywistym! Dzięki doskonalej integracji sprzętu PreSonus z oprogramowaniem zrobisz to szybko i łatwo, bez konieczności użycia sprzętowego miksera, szafy efektów zewnętrznych i przy minimalnej liczbą połączeń.


  • Dlaczego lepiej słyszeć działanie efektów i procesorów w odsłuchu?

Nagrywanie bez możliwości odsłuchu sygnału przetwarzanego efektami to jak gra w grę wideo z zamkniętymi oczami. Muzycy wykonując swoje partie kierują się słuchem i wykonanie w dużej mierze zależy od tego, co słyszą w odsłuchach. Kompresja, korekcja i pogłos dodane w odpowiednich proporcach znacząco poprawiają odbiór wykonywanych przez muzyków dźwięków, a całość brzmi bardziej naturalnie niż przy sztucznie wykreowanym studyjnym obrazie dźwiękowym. W rezultacie uzyskujemy lepsze wykonanie i tym samym, lepsze nagrania.

W programie DAW na pewno masz całe mnóstwo wtyczek efektowych, jednak przetwarzanie sygnału audio przez program wielośladowy trwa znacznie dłużej niż się wydaje. To prawda, mówimy o milisekundach, ale to i tak zbyt długo, więc kiedy uruchomisz efekty z programu DAW w odsłuchach studyjnych, oryginalny sygnał słychać odrobinę wcześniej od sygnału przetworzonego, co jest bardzo dezorientujące. Takie opóźnienie można zaakceptować przy występach na żywo, kiedy cały zespół gra w jakimś otoczeniu, cechującym się naturalnym opóźnieniem. Ale w studio nie da się w ten sposób nagrywać. Na szczęście doskonali inżynierowie z PreSonusa włożyli mnóstwo pracy w to, by zredukować opóźnienie przy przetwarzaniu sygnału w interfejsach z serii AudioBox VSL. W rezultacie sygnał przetworzony dynamicznie, z korekcją i pogłosem brzmi naturalnie i bez słyszalnego opóźnienia.

Jeżeli podoba ci się to, co słyszysz, możesz też nagrywać z efektami z AudioBoxa VSL! Do dyspozycji masz te same, najwyższej jakości procesory dynamiczne i układ korekcji z toru Fat channel miksera StudioLive 16.0.2, których profesjonalni muzycy, realizatorzy i producenci używają na co dzień.


  • PreSonus słynie z doskonałych procesorów

Firma PreSonus nie wymyśliła interfejsu audio wyposażonego w efekty. Ale zrobiła to lepiej i za mniejsze pieniądze. Oczywiście, niektórzy producenci interfejsów niezajmujący się, na co dzień produkcją procesorów sygnału dodają do swoich interfejsów kompresor, korektor i parę efektów. Jednak PreSonus tworzy wysokiej jakości procesory sygnałowe od 1995 roku i w produktach z serii AudioBox VSL znajdziesz to wszystko, plus osobny limiter, ekspander i filtr górno-przepustowy. Efekty VSL dostępne w interfejsach AudioBox z serii VSL oraz tor przetwarzania Fat Channel zostały dokładnie przetestowane w warunkach bojowych i cieszą się popularnością wśród dziesiątek tysięcy użytkowników mikserów z serii StudioLive™, wśród których jest wielu znanych profesjonalistów.

Ogromne znaczenie ma też to, że sygnał przetwarzać można, a także tworzyć i ładować gotowe ustawienia, korzystając z wygodnej funkcji przeciągnij-i-upuść, dostępnej w VSL. Profesjonalne przetwarzanie sygnału i wybitnie prosta obsługa oznacza lepsze rezultaty i dużo więcej zabawy!

  • Najwyższej jakości brzmienie z wszechstronnego, wytrzymałego interfejsu

Wszechstronny, przenośny interfejs AudioBox 1818VSL posiada dwa wygodne w obsłudze, wejścia mikrofonowo-instrumentalne typu combo na panelu przednim i sześć, również dostępnych z przodu wejść typu combo mikrofonowo-instrumentalnych, pełne zasilanie fantomowe 48 V (włączane w dwóch grupach), oraz 8 wyjść liniowych. Optyczne wejście/wyjście ADAT pozwala na wykorzystanie kolejnych 8 kanałów wejścia i wyjścia (przy parametrach 44.1 lub 48 kHz; a 4 kanałów przy wyborze 88.1 lub 96 kHz). Następne dwa kanały dostępne są na złączach S/PDIF, co w sumie daje nam 18 wejściowych kanałów audio i 18 kanałów wyjściowych.

Brzmienie interfejsu to PreSonus w najczystszej postaci - interfejs posiada w te same, dynamiczne przedwzmacniacze XMAX™ klasy A, które są w mikserach StudioLive oraz najwyższej jakości konwertery 24-bit/96 kHz o zakresie dynamiki 114 dB, gwarantujące czyste, transparentne brzmienie. Interfejs wyposażono także w słynne, wyjątkowo głośnie (120 mW) wyjście słuchawkowe znane z wielu produktów PreSonusa. (uwaga z poziomem głośności!)

Doskonałe brzmienie przedwzmacniaczy PreSonusa to jeden z najważniejszych powodów, dla których tak wielu profesjonalistów branży audio wybiera interfejsy PreSonus. XMAX jest najlepszym tranzystorowym przedwzmacniaczem produkowanym przez firmę PreSonus, a jego trzy główne zalety to:

Wysokie napięcie. Przedwzmacniacz XMAX działa pod napięciem 30V. Większość zwykłych układów, opartych na wzmacniaczach operacyjnych wykorzystuje napięcie od 10 V do 18 V. Wyższe napięcie zasilające zapewnia większy zakres dynamiki, lepsze brzmienie niskiego pasma, łagodniejsze pasmo górne i ogólnie bogatsze brzmienie.

Elementy dyskretne - zamiast wzmacniaczy operacyjnych. W układzie zastosowano wyłącznie prawdziwe tranzystory, rezystory i kondensatory, które gwarantują ultra-niski poziom szumów i transparentność. Wzmacniacze operacyjne powodują szumy, podbarwiają sygnał i sprawiają, że dźwięk brzmi szorstko.

Układ w klasie A. Układ w klasie A nie wprowadza zniekształceń i zapewnia bardziej prawdziwe, czystsze i bardziej muzyczne brzmienie niż układy w klasie AB, jakie znaleźć można w wielu przedwzmacniaczach. 

Ostatecznym rezultatem zastosowania takiego układu w preampie XMAX jest wysoki headroom, niski poziom szumów, szeroki zakres dynamiczny, poszerzone pasmo przetwarzania i - co najważniejsze - muzykalność i transparentność, wyrównane brzmienie pasma najwyższego, głęboki bas i wszystko pomiędzy.

  • Konstrukcja, która wytrzyma każdą trasę 

Zatrzymajmy się teraz i zastanówmy przez chwilę: mówimy o doskonale brzmiącym interfejsie 18x18 z dostępnym w komputerze mikserem, z pełnym asortymentem narzędzi dynamicznych i korekcją, z efektami pogłosu i delaya dla wybranych torów, do tego z obsługą MIDI i synchronizacją word-clock, w postaci pojedynczego modułu montowanego w racku! A to jeszcze nie wszystko.

  • Funkcjonalność i zalety oprogramowania

System VSL pozwala w prosty sposób zarządzać procesami miksu z poziomu komputerów Mac® lub PC z Windows® i zapewnia funkcje edycji i zapisywania ustawień, dzięki czemu bardzo łatwo można tworzyć i korzystać z biblioteki presetów. Na dobry początek otrzymujesz ten sam zestaw ponad 50 presetów Fat Channel, które są dostarczane razem z mikserami StudioLive. Presety zostały stworzone przez profesjonalnych muzyków i inżynierów dźwięku i pozwalają szybko ustawić dynamikę i korekcję dla ścieżek wokalnych, gitar itd.

Doskonale zintegrowany z dołączonym oprogramowaniem DAW Studio One™ Artist i VSL, interfejs AudioBox 1818VSL współpracuje z dowolnym oprogramowaniem do rejestracji audio dla systemów Mac oraz Windows; i w przeciwieństwie do wielu współczesnych produktów, jego cena jest bardzo przystępna.

Zatem, zapraszamy cię na testy AudioBoxa 1818VSL: to jest interfejs USB 2.0 nowej generacji, wyposażony w szeroki zestaw wejść i wyjść, w tym osiem wejść i wyjść analogowych; wejścia i wyjścia optyczne ADAT i cyfrowe S/PDIF, pozwalający na przetwarzanie i stosowanie efektów w czasie rzeczywistym, z niską latencją; z wyjściem word-clock, o niesłychanie wytrzymałej konstrukcji; z możliwością miksowania na drodze programowej i o brzmieniu najwyższej klasy, high-end - a wszystko w cenie, która musisz zobaczyć, żeby uwierzyć! 

Funkcje

Interfejs do rejestracji audio USB 2.0, 24-bit / 96 kHz, 18 x 18 kanałów wejścia i wyjścia

2 WEJŚCIA MIKROFONOWO-INSTRUMENTALNE NA PANELU PRZEDNIM, DLA KAŻDEGO:

  • Złącze typu Combo - wejście mikrofonowe XLR i symetryczne instrumentalne ¼" jack,
  • Przedwzmacniacz mikrofonowo instrumentalny XMAX™ w klasie A,
  • Indywidualna regulacja wzmocnienia sygnału mikrofonowego na każdym kanale w zakresie od 0 do +35 dBu.

6 WEJŚĆ MIKROFONOWO-LINIOWYCH, DLA KAŻDEGO:

  • Złącze typu Combo - wejście mikrofonowe XLR i symetryczne liniowe ¼" jack,
  • Przedwzmacniacz mikrofonowo XMAX™ w klasie A,
  • Indywidualna regulacja wzmocnienia sygnału mikrofonowego na każdym kanale w zakresie od 0 do +35 dBu.
  • Pełne zasilanie fantomowi +48 V dla mikrofonów pojemnościowych (włączane w dwóch grupach dla kanałów 1-4 i 5-8),
  • Gniazdo słuchawkowe z regulacją poziomu,
  • Regulacja poziomu dla wyjścia głównego,
  • Dioda LED sygnalizująca połączenie USB,
  • Wskaźnik LED dla przesterowania poziomu na każdym kanale,
  • Wskaźnik poziomu na wyjściu głównym L/P (podwójny zestaw 7 x LED),
  • Miks, regulacja poziomów sygnałów wejściowych i odsłuchu, można dodać efekty i przetwarzać sygnał z laptopa lub innego komputera,
  • W zestawie wieloślad programowy typu DAW - Studio One™ Artist.

W ZESTAWIE VIRTUAL STUDIOLIVE - OPROGRAMOWANIE KONTROLE O NASTĘPUJCYCH FUNKCJACH:

  • Niemal zerowe opóźnienie dla odsłuchu przy złożonym przetwarzaniu sygnału,
  • Mikser DSP 26 x 8,
  • Sekcja efektów ze StudioLive™16.0.2 Fat Channel dla każdego wejścia analogowego, z powrotem w programie DAW: kompresor, limiter, ekspander, filtr górno-przepustowy i korektor semi-parametryczny,
  • 2 tory efektowe stereo z pogłosem i delayem,
  • Ponad 50 gotowych ustawień Fat Channel DSP dla ścieżek wokalnych i instrumentalnych.

WEJŚCIA I WYJŚCIA:

  • 1 port USB 2.0,
  • 2 wejścia mikrofonowo/instrumentalne - na złączach typu Combo XLR/¼" jack,
  • 6 wejść mikrofonowo/liniowych na złączach typu Combo XLR/¼" jack,
  • 2 główne (kanały L/P) wyjścia liniowe na symetrycznych złączach ¼” jack,
  • 6 pomocniczych wyjść liniowych (kanały L/P) na symetrycznych złączach ¼” jack,
  • Obsługujące 8 kanałów wejście/wyjście ADAT (przy ustawieniu 44.1 lub 48 kHz); 4 kanały - dla parametrów 88,2 lub 96 kHz.,
  • 2 kanały (stereo) S/PDIF, wejście i wyjście, na złączy koaksjalnym,
  • Wyjście słuchawkowe stereo - ¼” jack,
  • Wyjście word-clock na złączu BNC,
  • Gniazdo MIDI In/Out.

PRZETWARZANIE CYFROWE:

  • Rozdzielczość 24-bity; dostępne częstotliwości próbkowania 44.1, 48, 88.2, oraz 96 kHz,
  • Profesjonalne konwertery A/C/A (z zakresem dynamiki +114 dBu),
  • Kompatybilność z systemami Mac® i Windows®, w tym z systemami Mac OS X 10.6 Snow Leopard i Windows 7,
  • Obsługa ASIO, Core Audio, Direct Sound (Windows XP), Windows Audio Session API (Windows Vista i Windows 7).

BUDOWA:

  • Wymiary: rack 1U,
  • Wytrzymała konstrukcja, w całości metalowa obudowa i metalowe regulatory,
  • Waga 2,1 kg,
  • Zasilacz zewnętrzny 12 V DC (w zestawie).

OPROGRAMOWANIE:

  • Virtual StudioLive (VSL) - przełomowe oprogramowanie kontrolne PreSonus,
  • Studio One Artist - rewolucyjna cyfrowa stacja robocza PreSonus (typu DAW), z nieograniczoną liczbą ścieżek i z ponad 4 GB dodatkowej zawartości od innych firm.

Minimalne wymagania dla systemu komputerowego przy współpracy z interfejsem AudioBox 1818VSL.

WINDOWS:

  • Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32- i 64-bity),
  • Procesor Intel Pentium 4 1.6 GHz lub AMD Athlon 64 3000+ (Turion) (zalecany 2.8 GHz lub szybszy),
  • Pamięć RAM 1 GB (zalecane 2 GB).

MAC:

  • Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) lub nowszy (32- i 64-bity),
  • Procesor Intel Core 1 Solo 1.5 GHz (zalecany procesor Intel Core Duo lub Intel Xeon),
  • Pamięć RAM 1 GB (zalecane 2 GB).

WSPÓLNE DLA SYSTEMÓW WINDOWS I MAC:

  • Port USB 2.0,
  • Zalecane połączenie z Internetem,
  • Napęd DVD-ROM (potrzebny do instalacji programu Studio One Artist).

Moc obliczeniowa procesora, dostępna ilość pamięci RAM oraz rozmiar i prędkość dysku twardego będą miały decydujący wpływ na wydajność systemu nagrywającego.  Im mocniejszy system (szybszy procesor i więcej RAMu) tym niższy będzie poziom latencji (opóźnienia sygnału) przy odsłuchu sygnałów audio i MIDI.

Ekran monitora, zarówno dla systemów Mac i PC powinien mieć nie mniejsza rozdzielczość niż 1024x768 pikseli.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Sprzęt dla dj'a – od czego zacząć?

Sprzęt dla dj'a – od czego zacząć?

Marzy Ci się kariera DJ’a, ale nie wiesz, jaki sprzęt wybrać na początku? Wbrew pozorom nie musisz wydawać fortuny, aby skompletować wszystkie niezbędne urządzenia. Pierwsze doświadczenia zdobędziesz na podstawowym sprzęcie, który pozwoli Ci sprawdzić w praktyce Twoje umiejętność. Przekonaj się, od czego powinien zacząć początkujący DJ!

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak do nut jest jednym z niezbędnych akcesoriów muzycznych które należy zakupić, przede wszystkim dla wygodny grania na różnych instrumentach. Na rynku dostępne są różne stojaki na nuty, od różnych producentów i w różnych przedziałach cenowych. W tym artykule postaram się wyjaśnić na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są rodzaje pulpitów do nut, jakie są akcesoria oraz jacy producenci są godni uwagi.

Efekty świetlne jak je dobrać? Jakie efekty dyskotekowe będą dla Ciebie najlepsze?

Efekty świetlne jak je dobrać? Jakie efekty dyskotekowe będą dla Ciebie najlepsze?

Efekty świetlne, efekty dyskotekowe, światło efektowe – Jak dobrać? Jak uruchomić? Jak podłączyć? Jak nie przepłacić?

Czym dziś są efekty świetlne i co w ogóle mamy na rynku?

Efekty świetlne w ostatnich latach zdobywają coraz większą popularność. W tym artykule chciałbym Wam przedstawić jakie mamy możliwości w tym zakresie.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.