DPA Microphones 5100 Mobile Surround Microphone

Numer katalogowy: DPA 5100
Brak towaru.



Kategoria
Marka
RodzajFilm, Radio, TV
Typ kapsułykierunkowa
Zasada działaniaciśnieniowa z tubą referencyjną
Charakterystyka działaniakierunkowa
Pasmo przenoszenia
L, C, R200 Hz -16 kHz (± dB)
LS, RS100 Hz - 12 kHz (dB)
LFE20 Hz - 120 Hz (± 3 dB)
Czułość nominalna ± 3 dB przy 1 kHz
L, C, R26 mV/Pa
LS, RS28 mV/Pa
Ekwiwalentny poziom szumów [A – ważone]
L, C, RTyp. 18 dB(A) (max. 21 dB(A))
LS, RSTyp. 20 dB(A) (max. 23 dB(A))
Ekwiwalentny poziom szumów ITU - R BS.468 – 4
L, C, RTyp. 29 dB (max. 32 dB)
LS, RSTyp. 31 dB (max. 34 dB)
SNR [A - ważone], dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]
L, C, RTyp. 76 dB(A)
LS, RSTyp. 74 dB(A)
Całkowite zniekształcenia harmoniczne [THD]<1% do 123 dB
Zakres dynamiki
L, C, R, LS, RS103 dB
LFE100 dB
Max SPL132 dB
Impedancja wyjściowa50 Ohm
CMMR60 dB, 50 Hz - 20 kHz
Zasilanie48 V Phantom
ZłączeLemo multipin
Kolorczarny
Waga500 g
Wymiaryszerokość: 240 mm (9.4 in), wysokość: 140 mm (5.5 in) głębokość: 195 mm (7.7 in)
Średnica kapsuły5.4 mm
Długość kabla5 m
Kolor kablaCzarny
Maksymalne napięcie na wyjściu
L, C, R, LS, RS1,8 Vrms / 2,5 V w szczycie
LFE1 Vrms / 1,4 V w szczycie
Polaryzacjadodatnia
Mikrofom surround marki DPA Microphones.

DPA 5100 jest nowym mikrofonem surround-owym o bardzo kompaktowym rozmiarze i wyśmienitym brzmieniu, z którego słyną mikrofony DPA. Może być traktowany jako surroundowy mikrofon ambiensowy przy produkcji filmów dokumentalnych, wydarzeń sportowych i wielu innych produkcji telewizyjnych zwłaszcza w rozdzielczości HD.


DPA 5100 nie potrzebuje żadnego dodatkowego wsparcia procesorów sygnału. Może być montowany bezpośrednio na kamerę video, bądź zwykły statyw mikrofonowy lub trzymany w ręku za pomocą uchwytu. 
Jest ekstremalnie lekki i wygodny w użyciu oraz odporny na trudne warunki plenerowe.

Całkowicie samowystarczalny „ plug and play”, przeznaczony do nagrań 5.1. Wyposażony jest w pięć miniaturowych przetworników ciśnieniowych, które wykazują bardzo niską wrażliwość na wiatr i mechaniczne zakłócenia. Posiada bardzo niskie zniekształcenia, przetwarza spójnie bas i ma duży zakres dynamiki. Separacja kanałów i kierunkowość zostały osiągnięte dzięki technologii DPA DiPMic (Directional Pressure Microphone) w której zastosowano tuby interferencyjne dla dookólnych kapsuł L/C/R oraz ekrany akustyczne dla zachowania jak najrówniejszych poziomów na wyjściu wszystkich kanałów. Trzy przednie mikrofony są zsynchronizowane czasowo aby uniknąć efektu filtra grzebieniowego i osiągnięcia jak najwyższej spójności częstotliwościowej w sytuacji zgrywania materiału audio do stereo lub mono. Z kolei tylne dwa mikrofony, które są dookólne zostały odpowiednio oddalone od siebie i od pozostałych trzech, aby symulować naturalne opóźnienie czasowe. Kanał LFE (0.1) jest sumą lewego i prawego kanału, osłabioną o 10dB.

Podsumowując, mikrofon DPA 5100 dostarcza bardzo spójny, przestrzenny i pełny szczegółów dźwięk w systemie 5.1. Sygnał 5.1 wychodzi z 5100 wielo-pinowym złączem Lemo, które przenosi wszystkie sześć kanałów, elektronicznie zrównoważonych, a załączony pięciometrowy, sześcio-parowy kabel Mogami rozgałęzia się na sześć wtyczek XLR firmy Neutrik. Środkowy kanał można wyodrębnić przez użycie tyczki, lub podłączenie mikrofonu typu lavalier za pomocą wbudowanego gniazda XLR - rzecz szczególnie przydatna w wywiadach i filmach dokumentalnych. Standardowo 5100 jest zasilany przez 48V Phantom Power.

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Avante A15, A10 Achromic – test, recenzja i opinie

Avante A15, A10 Achromic – test, recenzja i opinie

Ostatnio trafiły do nas na testy aktywne kolumny głośnikowe Avante A10 i Avante A15. Jako pierwsi w Polsce mieliśmy okazję dokładnie przetestować nową markę grupy ADJ. Pierwsza seria Avante nazwana Achromic jest zestawem nagłośnienia ze średniej półki, seria składa się z 3 kolumn aktywnych wyposażonych w system sterowania DSP oraz dwóch aktywnych subwooferów.

Wytwornice dymu od podstaw, czyli jak się do tego zabrać? Jaka wytwornica dymu będzie najlepsza?

Wytwornice dymu od podstaw, czyli jak się do tego zabrać? Jaka wytwornica dymu będzie najlepsza?

Wytwornice dymu od podstaw, czyli jak się do tego zabrać? Jaka wytwornica dymu będzie najlepsza?

Wytwornice dymu, cała tajemnica w jednym artykule:)

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu

Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Statyw mikrofonowy – jaki wybrać?

Często dostaje pytania jaki statyw mikrofonowy będzie odpowiedni, ile kosztuje dobry statyw mikrofonowy, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. W tym artykule powiem Ci wszystko na temat statywów mikrofonowych, ich ceny, jakości, co warto wybrać, a czego najlepiej unikać.